۱۰ مورد از نادیده گرفته شده ترین سریال های تاریخ تلویزیون؛ از Young Riders تا Frontier



سریال های جذاب خارجی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

روزیاتو | در هر سال صدها سریال تلویزیونی جدید منتشر می شود. برخی از آن ها در ذهن مخاطبان طنین انداز می شوند و به سرعت به سریال هایی محبوب تبدیل می شوند، در حالی که برخی دیگر عمر کوتاهی دارند و این واکنش همراه با شور و شوق را دریافت نمی کنند. با این حال، گاهی اوقات سریال هایی تولید می شوند که خوب و باکیفیت هستند اما به هر دلیلی، هیچگاه توجهی که لیاقتش را دارند را به خود جلب نمی کنند.

 

سریال های جذاب خارجی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

هیچ چیز ناامیدکننده تر از سرمایه گذاری روی یک سریال خوب و انتظار مشتاقانه فصل بعدی آن و اینکه بعد بشنویم که ادامه آن کنسل شده، نیست. پس از آن، با تمام سوالات بی پاسخ تان در مورد سریال و پایان ناخوشایند آن تنها می مانید. راه اندازی های مجدد اخیر تلاش کرده اند تا بر روی شهرت کالت بسیاری از این سریال ها سرمایه گذاری کنند و سریال های زیادی از  Arrested Development تا Firefly پس از پایان نابهنگام شام در شبکه های تلویزیونی، از طریق سرویس های استریمینگ احیا می شوند.

 

متاسفانه بسیاری از سریال های خوب کم تر مورد توجه قرار می گیرند و هنوز به شهرتی که شایسته آن بودند، نرسیده اند که نتیجه آن، اتمام های ناخوشایند ناشی از لغو ناگهانی و عدم بازگشت در آینده نزدیک است.صرف نظر از این موضوع، این سریال ها هنوز هم ارزش تماشا دارند، حتی اگر هرگز به پایان باشکوه خود دست پیدا نکنند. در ادامه این مطلب قصد داریم شما را با ۱۰ مورد از بهترین اما نادیده گرفته شده ترین سریال های تاریخ تلویزیون آشنا کنیم.

 

۱۰- Utopia

سریال های جذاب خارجی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

یوتوپیا سریالی بریتانیایی و شاهکاری متمایز است که توسط نویسنده سرشناس، دنیس کلی نوشته شده است. این مجموعه تلویزیونی در سال ۲۰۱۳ به نمایش درآمد و داستانی جذاب را روایت می کند که حول گروهی از افراد می چرخد که به طور اتفاقی یک رمان گرافیکی پیشگویانه را کشف می کنند که پایان قریب الوقوع و فجایع جهانی را به تصویر می کشد. طرح پیچیده و پیچش داستانی بسیار سورئال این تریلر جذاب، مخاطبان را شیفته خود کرد. بدون شک، این مجموعه به خاطر ساختار روایی و زیبایی هاب بصری بی نقص خود، تحسین بیشتری را طلب می کرد.

 

فیلمبرداری منحصر به فرد یوتوپیا آن را از دیگر سریال ها متمایز می کند – رنگ های بسیار واضح که در کنار پس زمینه های تیره و خشن قرار گرفته اند و یک محیط وهم انگیز و در عین حال بصری قابل توجه شبیه تابلو نقاشی را ایجاد می کنند. این سریال با روایتی جذاب که حول توطئه های دولتی و جنگ بیولوژیکی می چرخید، توجه بینندگان را از ابتدا تا انتها به خود معطوف می کرد. سریال یوتوپیا به خاطر داستان پردازی جسورانه و جنبه زیبایی شناسی بصری خاص خود مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

 

۹- Party Down

سریال های جذاب خارجی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

یک شاهکار سریالی آمریکایی، Party Down گنج نادیده گرفته شده ای است که توسط گروه چهار نفره نابغه جان انبوم، راب توماس، دن اتریج، و پل راد توسعه یافته است. این مجموعه کمدی مجموعه ای عجیب از بازیگران با امید موفقیت در هالیوود را دور هم جمع می کند که توسط یک سرویس کیترینگ مستقر در لس آنجلس استخدام شده اند که ماجراهایی طنزآمیز و طعنه آمیز نسبت به هالیوود و صنعت سرگرمی را خلق می کنند.

 

Party Down که به خاطر طنز گزنده و شخصیت های به یاد ماندنی اش شناخته می شود، با حضور بازیگران برجسته ای ساخته شد. دیدگاه کمدی منحصر به فرد این سریال نسبت به رویای هالیوود مورد تحسین مخاطبان و منتقدان قرار گرفت. این سریال علی رغم داشتن پایگاه طرفداری وفادار، نتوانست توجه عامه بینندگان را به خود جلب کند و در نتیجه جایگاه خود را به عنوان یک کلاسیک نادیده گرفته شده اما بسیار باکیفیت تثبیت کرد. با این حال، جایگاه این سریال به عنوان یک شاهکار به درستی شناخته نشده در تاریخ کمدی تلویزیونی همچنان بدون رقیب باقی مانده است.

 

۸- Fringe

سریال های جذاب خارجی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

فرینج، یک مجموعه علمی تخیلی هوشمندانه، زاییده نبوغ سازندگان شناخته شده ای مانند جی جی آبرامز، الکس کورتزمن و روبرتو اورچی بود. این مجموعه که در سال ۲۰۰۸ منتشر شد، از دید یک تیم عجیب و غیرقابل توضیح اف بی آی، متشکل از یک نابغه علمی و پسر مشکل دارش، وارد حوزه های عجیب و غیرقابل توصیفی از اتفاقات ماورء الطبیعه می شود. این تیم طیف وسیعی از حوادث، رویدادها و پدیده های عجیب را بررسی می کند و مرزهای واقعیت و باور را زیر سوال می برد.

 

فرینج با ابزارهای روایی پیشگامانه خود، هنجارهای داستان سرایی مرسوم را در هم شکست. پایگاه مستحکم طرفداران این سریال، روایت جسورانه آن را می ستودند. گنجاندن عناصر سورئال مانند جهان های موازی و سفر در زمان، بارها این سریال را از قلمرو خلاقیت فراتر می برد. فرینج علی رغم شایستگی اش، با چالش هایی برای ورود به جریان محبوبیت در نگاه عامه روبرو بود. با این حال، به دلیل یک پایگاه طرفداری پرشور، این سریال همچنان یک سریال جذاب اما کمتر دیده شده باقی مانده است.

 

۷- Hannibal

سریال های جذاب خارجی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

سریال هانیبال ساخته برایان فولر، اقتباسی از رمان های مشهور توماس هریس، از سال ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۵ پخش شد. این سریال ارتباط و تفاهم ترسناک بین بازرس ویژه اف بی آی، ویل گراهام و مشاورش، دکتر هانیبال لکتر، که یک روان درمانگر به شدت فریبنده، شیطانی و آدم خوار است را روایت می کند.

 

اگر چه این سریال روایت تعلیق آمیزی داشت که چشم های بینندگان را به صفحه نمایش خود میخکوب می کرد، اما طرفداران قابل توجهی به دست نیاورد. بدون شک هانیبال به خاطر جلوه های بصری فوق العاده زیبا، شخصیت پردازی جامع و داستان سرایی اتمسفریک اش مورد تحسین علاقه مندان قرار گرفت. شخصیت ها پیچیده و به طور کامل مورد پردازش قرار می گرفتند و جنبه های زیبایی شناسی سریال به طور متناوب بین جذابیت فریبنده و وحشت شدید در حال تغییر بود که سریال از طریق آن، پیچیدگی همراه با ظرافت را با وحشت مطلق ادغام می کرد. در مجموع، این عناصر، سریال را به جایگاه یک سریال تلویزیونی جذاب و بی نقص اما نادیده گرفته شده که ارزش دیدن دارد، ارتقا می دهند.

 

۶- Galavant

سریال های جذاب خارجی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

Galavant سریالی است که انسان تدریجاً به آن علاقمند می شود، بنابراین به راحتی می توان فهمید که چرا این سریال موفقیت چندان بزرگی نبود. این کمدی موزیکال قرون وسطایی پر از ترانه های جذاب آلن منکن، آهنگساز برنده جوایز موسیقایی متعدد و گلن اسلیتر، غزل سرا است و همزمان هم آبکی و هم فوق العاده جذاب است.

 

در این سریال با شخصیت گالاوانت (جاشوا ساس) همراه می شویم، در حالی که او یک جستجوی حماسی موزیکال را آغاز می کند تا تنها عشق واقعی خود، مادالنا (مالوری یانسن) را از چنگال پادشاهی شیطان صفت به نام ریچارد (تیموتی آموندسون) نجات دهد. با این حال، هنگامی که قلب گالاوانت توسط مادالنا می شکند، در شرایطی که اضلاً انتظارش را ندارد، عشق را پیدا می کند. این مجموعه ترکیبی عجیب از فانتزی، اکشن، ملودرام و موسیقی بود که در آن زمان به راحتی مورد استقبال مخاطبان قرار نگرفت اما تا به امروز همچنان یک سریال منحصر به فرد باقی مانده است.

 

۵- The Frankenstein Chronicles

سریال های جذاب خارجی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

همانطور که احتمالا حدس زده اید، The Frankenstein Chronicles براساس داستان فرانکشتاین از مری شلی ساخته شده است. در این اقتباس تلویزیونی، شان بین نقش بازرس جان مارلوت را بازی می کند که جسد یک کودک خردسال را در ماجرای قتلی هولناک کشف می کند. او با بررسی دقیق تر متوجه می شود که جسد در واقع متشکل از بخش های مختلفی از بدن چند نفر است که در حالتی عجیب و غریب قرار گرفته اند تا به بدن یک کودک شباهت داشته باشند.

 

این کشف او را به جستجوی حقیقت سوق می دهد، جستجویی که می تواند به مرگ او منجر شود.مثل همیشه، بازی شان بین در این درام جنایی تاریخی، درجه یک و بی نقص است. این سریال روایتی سریع داشته و بسیار هیجان انگیز است و لوکیشن ها، دکورها و لباس های موجود در آن، بینندگان را به دنیای سده ۱۸۰۰ می برد. با این حال، با وجود کیفیت ماجراهی فرانکنشتاین، این سریال تنها دو فصل داشت و توجه چندانی به آن نشد.

 

۴- The Young Riders

سریال های جذاب خارجی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

در این سریال، به ماجراجویی های حماسی شش اسب سوار یتیم که در غرب وحشی زندگی می کنند و مشکلات زندگی را از سر می گذرانند، پرداخته می شود. با این حال، با وجود بازی های عالی و داستان های اپیزودیک، سواران جوان تنها سه فصل ادامه یافت. این حضور کوتاه می تواند به این دلیل باشد که در زمان شروع انتشار این سریال در سال ۱۹۸۹، سریال های وسترن برای بیش از یک دهه در شبکه های تلویزیونی حضور و محبوبیت چندانی نداشتند.

 

بنابراین، ممکن است این سریال نتوانسته باشد با مخاطبان خود ارتباط برقرار کند. دلیل دیگر می تواند این باشد که این سریال به خاطر نقض قانون کپی رایت، به دلیل شباهت آن با یک سریال وسترن دیگر به نام Young Guns که انتشار آن یک سال قبل تر و در سال ۱۹۸۸ شروع آغاز شده بود، مورد شکایت قرار گرفت و زودتر از موعد پایان یافت.

 

۳-Dark

سریال های جذاب خارجی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

دارک اولین سریال آلمانی اورجینال نتفلیکس بود و داستان شخصیت های مختلفی را دنبال می کرد که سعی می کردند حقیقت ناپدید شدن مرموز یک کودک در زادگاه خود، شهر ویندن را کشف کنند. این سریال اولین بار در سال ۲۰۱۷ از نتفلیکس پخش شد و به عنوان نسخه ای تاریک تر از سریال معروف آمریکایی Stranger Things تبلیغ شد، با این حال بدون شک از نظر فکری تحریک کننده تر است.

 

در حالی که این سریال آلمانی است، در میان بینندگان غیر آلمانی نیز سریالی محبوب بود چرا که یکی از پربیننده ترین سریال های نتفلیکس به زبان غیرانگلیسی نیز بود، سریالی که با تحسین منتقدان مواجه شد و دارای رتبه قابل توجه راتن تومیتوز و امتیاز ۹۵ درصد از سوی مخاطبان مواجه شد. با وجود همه این ها، این سریال هرگز محبوبیتی که شایسته اش بود را به دست نیاورد و تنها پس از سه فصل به پایان رسید. گاهی اوقات، درک مفهوم سریال می تواند کمی چالش برانگیز باشد و در لحظات خاصی کاملاً تاریک و ترسناک شود. با این حال، سریال دارک هنوز هم شاهکاری است که ارزش تماشا کردن را دارد.

 

۲- Cold Case

سریال های جذاب خارجی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

Cold Case طولانی ترین سریال این فهرست است که از سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۰ به مدت هفت فصل پخش می شد. در حالی که هیچ کمبودی در مورد سریال های جنایی و رویه های پلیسی وجود ندارد، ساختار داستان این سریال متفاوت بود، در شرایطی که تیم گارآگاهان این سریال، پرونده های حل نشده ای را حل می کردند که سال ها به حال خود رها شده و به سرانجام نرسیده بودند. این سریال از طریق فلش بک ها، با نگاهی به گذشته آغاز می شد و زنجیره حوادثی را نشان می داد که منجر به جنایت می شد. سپس به روزگار امروز ی می رسید که اتفاقی رخ می داد و واحد پرونده های حل نشده فیلادلفیا را وادار به بازگشایی پرونده می کرد.

 

در طول سریال، بینندگان شمه هایی از فلش بک های مربوط به مظنونین در روزهای جوانی شان را می دیدند، بنابراین دو خط زمانی را در آن واحد دنبال می کرد. این سریال هیجان انگیز و پر تعلیق بود و جذابیت متقابل فوق العاده ای بین دو شخصیت اصلی داستان، کاترین موریس و دنی پینو وجود داشت. Cold Case پس از هفت فصل به طور غیرمنتظره ای کنسل شد و این سریال هیچ گاه پایان مناسبی که شایسته آن بود را دریافت نکرد. چیزی که حتی ناراحت کننده تر است این است که طرفداران نمی توانند به طور قانونی این سریال را بخرند چرا که این سریال به دلیل نقض کپی رایت برای استفاده از آهنگ هایی خاص، هرگز بر روی دی وی دی یا به صورت بلو – ری منتشر نشد.

 

۱- Frontier

سریال های جذاب خارجی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

سریال Frontier یا مرز یا سرحد در رتبه اول این فهرست قرار دارد چرا که احتمالاً کمتر دیده شده ترین و مغفول مانده ترین سریال نتفلیکس است. روی کاغذ، این سریال باید یک موفقیت بزرگ می شد، سریالی با بازی جیسون موموآ، بازیگر دوست داشتنی سریال بازی تاج و تخت و یک طرح روایی سریع و پر از اکشن که جذابیت های زیادی داشت. این سریال در مورد دشمنی و درگیری بین شخصیت دکلان هارپ با بازی موموآ و لرد آرچیبالد بنتون (آلون آرمسترانگ) از شرکت بی هادسون است.

 

در حالی که دو فصل اول سریال فوق العاده بودند، فصل سوم به دلیل عدم حضور یکی از شخصیت های اصلی یعنی کاپیتان چسترفیلد با بازی ایوان جونیگکیت کمی دچار کاهش جذابیت شد. مایه تاسف است که سریال فرانتیر تنها به سه فصل با مجموع ۱۸ قسمت رسید، چرا که سریالی تماماً هیجان انگیز بود. البته، تاکنون، نتفلیکس به صورت رسمی این سریال را کنسل نکرده است. با این حال، تقریباً چهار سال از انتشار فصل سوم می گذرد، و به همین خاطر در این مقطع بسیار بعید به نظر می رسد که ادامه ای برای این سریال در کار باشد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------