ابوظبی پروژه ساخت یکی از بزرگترین مراکز فیلم‌سازی جهان را آغاز کرد



پروژه فیلمسازی در امارات،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی
شهر ابوظبی در امارات متحده عربی، پروژه ساخت یکی از بزرگ‌ترین مراکز فیلم‌سازی جهان را آغاز کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از هالیوود رپورتر، احداث این مرکز پیشرفته می‌تواند واکنشی به اقدامات اخیر عربستان سعودی برای جذب شرکت‌های فیلم‌سازی جهان به این کشور باشد.

 

استودیوی جدید در ابوظبی، مرکزی چند منظوره با امکانات و تجهیزات پیشرفته صوتی و تصویری است که توسط شرکت دولتی «دوچهار۵۴» اداره خواهد شد.

 

این مرکز حدود ۴۰۰ هزار متر مربع وسعت دارد و‌ شامل یازده استودیو، یک مخزن آبی سه هزار متر مربعی، شش صحنه بزرگ دکوری، و هفت هزار متر مربع دفتر، مراکز اداری، و امکانات تولیدی است.

 

ابوظبی سال‌هاست که به‌عنوان مکانی جذاب در خاورمیانه پذیرایی شرکت‌های فیلم‌سازی بالیوود و هالیوود بوده است و صحنه‌های بیرونی آثاری مانند جنگ ستارگان، تل‌ماسه، سریع و خشمگین، و مأموریت غیرممکن در این شهر فیلمبرداری شده است.

 

با این حال ابوظبی امیدوار است که با ساخت استودیوی جدید بتواند امکانات بیشتری را به شرکت‌های خارجی ارائه دهد و حتی صحنه‌های داخلی‌ و کل پروژه در این شهر فیلمبرداری شود.

 

خبر ساخت این مرکز در شرایطی اعلام می‌شود که اخیرا عربستان برنامه‌های مفصلی را برای بازاریابی و جذب شرکت‌های فیلم‌سازی بزرگ به این کشور آغاز کرده است.

 

عربستان تلاش می‌کند تا با سرمایه‌گذاری در نقاط مختلف این کشور به ویژه منطقه تاریخی «ال‌اولا» پذیرای شرکت‌های فیلم‌سازی باشد. فیلمبرداری «قندهار»، اثر حادثه‌ای بازی جرارد باتلر که اکران موفقی نیز داشت، در عربستان سعودی انجام شد.

 

یکی از مراکز بزرگ فیلم‌سازی دیگر در عربستان سعودی در منطقه «نئوم» قرار دارد که بخشی از اهداف بلندپروازانه محمد بن سلمان است که می‌خواهد در این مکان شهری مدرن برای آینده بسازد.

 

ویون بورگ که در حال حاضر مدیر بخش رسانه، سرگرمی، فرهنگ، و مد در شرکت نئوم است، پیشتر مدیر ارشد تجاری در «دوچهار۵۴» ابوظبی بود.

 

مارک وایتهد، مدیر عامل دوچهار۵۴ با اشاره تجربه و دستاوردهای ارزنده این شرکت در ۱۵ سال اخیر، ابراز امیدواری می‌کند که ساخت مرکز جدید در سال ۲۰۲۵ مرحله بعدی در ارائه خدمات در این منطقه برای تولیدات جهانی باشد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------