سریال Hijack؛ هفت ساعت تعلیق و هیجان از دبی تا لندن



سریال Hijack،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی
«هواپیماربایی» (Hijack) تازه‌ترین سریال شبکۀ اپل‌تی‌وی است که دو قسمت از فصل اول آن تا امروز پخش شده است؛ سریالی سرشار از تعلیق و هیجان و غافلگیری که ما را در یک پرواز هفت ساعته از دبی تا لندن می‌برد!

به گزارش فرادید، داستان سریال از اسمش پیداست؛ یک گروه از تبهکاران با هدفی که هنوز در قسمت دوم نامعلوم است، دست به یک هواپیماربایی می‌زنند و تمام تلاششان هم این است که هیچ کس روی زمین متوجه این اتفاق نشود. از طرف دیگر یکی از مسافران که ادریس البا نقشش را بازی می‌کند، تلاش می‌کند تا با جلب اعتماد هواپیماربایان، راهی برای بیرون رفتن از این مخمصه پیدا کند.

 

بر روی زمین هم چند نفر متوجه وضعیت مشکوک هواپیما می‌شوند؛ یکی از آن‌ها یک کارمند برج مراقبت در دبی است و دیگری کارمند برج مراقبت لندن. به علاوه، آخرین پیامی که سم نلسون (ادریس البا) برای همسر سابقش می‌فرستد، باعث می‌شود که خانوادۀ او هم نگران وضع غیرعادی هواپیما شوند.

 

«هواپیماربایی» دنیای رازآلود و پرتعلیقش را ذره به ذره و قدم به قدم شکل می‌دهد، طوری که بیننده با تمام هوش و حواسش درگیر ماجرا می‌شود؛ راز و رمز اهداف هواپیماربایان در دو قسمت اول لحظه به لحظه بیشتر می‌شود. کم‌کم متوجه می‌شویم که آن‌ها بر روی زمین هم همدستانی دارند که قرار است ردپای هواپیماربایی را با کشتن آدم‌هایی که به قضیه مشکوک شده‌اند پاک کنند.

 

اما اصل و اساس سریال بر روی شخصیت سم نلسون بنا شده؛ شخصیتی که البا با بازی باورپذیر و کاریزماتیکش به آن روح بخشیده است. نلسون متخصص «مذاکره» است. شغل او این است که از طرف شرکت‌های بزرگ وارد گفتگو شود و معامله‌ها و قراردادهای مهم را هدایت کند. حالا او در وضعیتی است که باید از توانایی‌اش در مذاکره، برای نفوذ به ذهن هواپیماربایان استفاده کند.

 

نقشۀ او برای این کار آنقدر طبیعی و دقیق است که گاهی به ذهن بیننده می‌رسد که نکند او واقعا قصد دیگری در ذهن داشته باشد؛ این همان فکری است که به ذهن سایر مسافران هواپیما هم می‌رسد و فکر می‌کنند او یک خائن خودخواه است که همۀ آن‌ها را فروخته تا خودش سالم بماند.

 

یکی از جذاب‌ترین سکانس‌های سریال در دو قسمت اول جایی است که سم از طریق بازی ویدئویی که در کابین‌های قسمت فرست کلاس تعبیه شده، با خلبان وارد گفتگو می‌شود و نقشۀ بی‌نقصی را برای فرستادن علامت خطر به برج‌های مراقبت طرح می‌کند.

 

سریال Hijack،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

چرخش‌های داستانی به اندازۀ کافی در سریال وجود دارند که بیننده را دائما در حال حدس زدن نگه دارند. مدت زمان سریال هم تقریبا بر اساس زمان واقعی پیش می‌رود؛ یعنی در دو قسمت اول تازه دو ساعت از زمان پرواز گذشته و بنابراین بیننده در هر لحظه از اضطراب و هیجان این پرواز هفت ساعته شریک خواهد بود.

 

در مجموع «هواپیماربایی» از آن سریال‌هایی است که می‌تواند طیف بسیار گسترده‌ای از مخاطبان را مجذوب خودش کند؛ طرفداران ژانرهای معمایی، هیجان‌انگیز، پلیسی و حتی درام، هرکدام می‌توانند ویژگی‌های مطلوب خودشان را در این سریالِ معلق بین آسمان و زمین پیدا کنند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------