بیوگرافی زلاتان ابراهیموویچ بازیکن فوتبال سوئدی



زلاتان ابراهیموویچ فوتبالیست

زلاتان ابراهیموویچ فوتبالیست سوئدی

 

بیوگرافی و عکس های زلاتان ابراهیموویچ

زلاتان ابراهیموویچ بازیکن فوتبال سوئدی در پست مهاجم است که برای بسیاری از باشگاه‌های فوتبال مطرح در جهان از جمله آث میلان، بارسلونا، یوونتوس،‌ اینترمیلان، پاریس سن ژرمن و منچستریونایتد و همچنین تیم ملی سوئد بازی کرده است. سبک بازی زلاتان در واقع بی ریشه بوده و مختص به خودش می‌باشد. 

چکیده ای از بیوگرافی زلاتان ابراهیموویچ:

نام کامل: زلاتان ابراهیموویچ

متولد: ۳ اکتبر ۱۹۸۱ در مالمو، سوئد

شغل: فوتبالیست

قد: ۱٫۹۵ متر (۶ فوت ۵ اینچ)

شماره‌ی پیراهن: ۱۱

پست: مهاجم

 

بیوگرافی زلاتان ابراهیموویچ

Zlatan Ibrahimović متولد ۳ اکتبر ۱۹۸۱ در مالمو، سوئد می‌باشد. زلاتان ابراهیموویچ با سه خواهر و دو برادرش در شهر روزنگارد بزرگ شده است و از شش سالگی فوتبال بازی می‌کند. زلاتان ابراهیموویچ همچنین در هفده سالگی کمبرند مشکی تکواندو دریافت کرده است. زلاتان به زبان‌های سوئدی، بوسنیایی، اسپانیایی، ایتالیائی و انگلیسی تسلط کامل و همچنین به زبان‌های صربی و فرانسوری نیز تسلط نسبی دارد. او ریشه‌ای بوسنیایی و و کروات دارد.

 

شاید همین شروع بازی در خیابان‌ها و تمرین کردن بدون چشم داشت به زمین‌های ورزشی پر زرق‌وبرق باشگاه‌های بزرگ باعث شد تا زلاتان متعلق به ورزش فوتبال باشد نه یک جایگاه باشگاهی! 

 

زلاتان ابراهیموویچ از معدود ورزشکارانی است که به صورت مستقل شروع به ورزش کرده است و بدون داشتن امکانات زیاد مانند زمین‌های ورزشی مناسب و با تمرین به جایگاه مورد نظرش دست پیدا کرده است. از دیگر مزایای تمرین در کوچه و خیابان، قدرت و بلندپروازی است که نصیب آدم می‌شود و با اراده قوی و پشتکار می‌توان به دنبال کردن رویاها پرداخت.

 

زلاتان ابراهیموویچ فوتبالیست

عکس جدید زلاتان ابراهیموویچ

 

زلاتان ابراهیموویچ در کودکی به دلیل وجود جنگ مجبور به مهاجرت شده است و سختی‌هایی نیز کشیده است. زلاتان ابراهیموویچ از لحاظ تکنیکی و قدرتی به سبک خاصی محدود نمی‌شود و از توانایی و استعداد خود نهایت بهره را می‌برد. تکنیک خاص، قدرت بدنی مناسب،‌ شوت‌های دقیق و قوی، توانایی کارهای هوایی مانند سرزنی از جمله دلایل معروفیت او بودند.

 

زلاتان ابراهیموویچ در نسل خود تک و باورنکردنی است؛ غرور و عزت نفس زیادی دارد و در کنار نقش شخصیت قهرمانانه‌اش، کمی گستاخ، زرنگ و باهوش، سرزنده ، شوخ طبع، بی ریا و روراست نیز هست. زلاتان ابراهیموویچ در قلمرو ساخته خودش زندگی می‌کند و تفاوت‌هایش کاملا آشکار است! با وجود استعداد فراوان و محبوبیت زیادش، هیچوقت در بین سه بازیکن برتر نبوده و اغلب در جایگاه چهارم قرار گرفته است.  همچنین هیچ قهرمانی در لیگ قهرمانان و دستاوردهای زیادی در عرصه بین المللی با فعالیت در تیم ملی سوئد نیز ندارد. اما این موضوعات به دلیل نقاط قوت دیگر اهمیت چندانی ندارد!

 

در سال ۲۰۱۸ در طی یک سری اتفاقات تصاویر زلاتان ابراهیموویچ را با شیر ترکیب کردند که این اتفاق می‌توانست باعث تمسخر و تحقیر شود اما بسیاری از آن استقبال کردند!‌ او با یک لبخند و چشمک نقش زلاتان را بازی می‌کند و همیشه در مصاحبه‌ها و هنگام اشاره، خودش را سوم شخص خطاب می‌کند.

 

زندگی نامه زلاتان ابراهیموویچ نیز کمی فانتزی است! این زندگی نامه که در قالب یک کتاب توسط خودش نوشته شده است در سوئد منتشر شده و داستان مشکلات زندگی یک مهاجر نسل دومی با استعدادی باورنکردنی است. در زمان انتشار، این کتاب به عنوان کتاب برتر سال سوئد شناخته شد و عمل‌کرد شگفت‌انگیز آن باعث شد فعلی به نام زلاتانرا با معنی برتری داشتن یا تسلط داشتن ساخته و مورد استفاده قرار گیرد.

 

زلاتان ابراهیموویچ هم یک شخصیت قوی و افسانه‌ای است که عکس آن بر روی دیوار اتاق طرفدارانش قرار دارد و هم پناهنده‌ای که مجبور به فرار از جنگ یوگوسلاوی سابق شده است! شاید همین تناقض و فاصله بلندی که برای دسترسی به این جایگاه طی کرده است باعث شده که او متفاوت شکل گیرد و به عنصری ناپایدار و افسانه‌ای تبدیل شود! 

 

وضعیت تاهل زلاتان ابراهیموویچ

زلاتان ابراهیموویچ دو فرزند به نام‌های ماکسیمیلیان و وینسنت با اختلاف سنی دوسال دارد. نام هسمر او نیز هلنا سگر می‌باشد و هم اکنون در لس‌آنجلس زندگی می‌کنند و هرجا که باشند به صورت سالانه به خانه خود در مالمو سوئد نیز سر می‌زنند.

 

زلاتان ابراهیموویچ فوتبالیست

زلاتان ابراهیموویچ و همسرش

 

زلاتان ابراهیموویچ فوتبالیست

زلاتان ابراهیموویچ در کنار کودکانش

 

شخصیت خارج از زمین زلاتان ابراهیموویچ نیز که بیشتر جنبه نمایشی یا تبلیغاتی دارد استثنایی است. او مهر تایید خود را بر روی تعداد زیادی از محصولات و با سبک‌ها و شخصیت‌هایی متفاوت زده است که به نوعی معتبر هستند. برای مثال برای تبلیغ ولوو در حیاط وحش به شکار می‌پردازد و موسیقی متن تاثیر بسیاری می‌گذارد. زلاتان به درون دریاچه یخ شیرجه زده و کودکانش را در آغوش می‌گیرد و البته بدون ترس از بین‌ صخره‌ها و فضاهای مه آلود رانندگی می‌کند!‌

 

برای تبلیغ ایکس‌باکس نیز در یک قصر مشابه غار، بر روی صندلی پادشاهی خود نشسته و با نگه‌داشتن گیم‌پد در یک دست با حریفان خود مبارزه می‌کند که کمی نیز خنده‌دار است! زلاتان ابراهیموویچ در بسیاری از تبلیغ‌های دیگر نیز به اشکال افسانه‌ای و فنا ناپذیر ظاهر شده است!

 

هشت فصل متوالی از ۲۰۰۲ تا ۲۰۱۱ هر تیمی زلاتان را در لیست بازیکنان داشت، به نوعی قهرمانی لیگ داخلی را تضمین کرده بود!‌ زلاتان ابراهیموویچ به ترتیب یک قهرمانی در آژاکس، در قهرمانی در یوونتوس، سه قهرمانی در اینتر و یک قهرمانی در بارسلونا و در آخر یک قهرمانی هنگامی که بازیکن قرضی در تیم میلان بود بدست آورد.

 

این موضوع موجب شد دو نظریه خلق شود. یک اینکه برخی زلاتان را تضمین موفقیت می‌دانستند و دوم اینکه معتقد بودند او متعلق به تیم خاصی نیست زیرا باخت آن تیم در لیگ داخلی غیر ممکن می‌شود! او در تمامی بازی‌های خود ثبات داشته و در هر تیم، با هر پیراهنی که پوشیده است همان گل‌ها، همان موفقیت‌ها را بدست آورده و تیم خود را همراه با چاشنی استعدادش به جلو پیش برده است.

 

تکنیک مسی، کاملا مانند بازیکنی است که اهل آمریکایی جنوبی‌ست و در اسپانیا بزرگ شده است یا مثلا رونالدو مشخصا اهل شبه جزیره ایبراست و قدرت بدنی بالا که به قانونی در فوتبال انگلیس تبدیل شده است بیانگر آن است. در حقیقت هر بازیکن اصل و ریشه‌ای دارد که به قوانین آن پایبند است و با آن رشد کرده است. اما زلاتان ابراهیموویچ برخلاف دیگران کمتر خود را اینگونه نشان داده است و ذات قوی‌تری دارد، توانایی‌های زلاتان مختص به منطقه یا فلسفه خاصی نیستند.

 

فعالیت‌های ورزشی و افتخارات

زلاتان فعالیت حرفه‌ای خود را از باشگاه مالمو شروع کرد و پس از آن به تیم آژاکس آمستردام رفت و به مدت دوسال در آن تیم به بازی مشغول شد. در همان زمان ابراهیموویچ به عنوان یکی از مهاجمان آینده‌دار اروپا شناخه شد و پس از دوسال به تیم یوونتوس فروخته شد.

 

در طول فصل ۲۰۰۸-۲۰۰۹ در باشگاه اینترمیلان ، زلاتان ابراهیموویچ آقای گل سری آ شد و در تابستان همان سال (۲۰۰۹) در یکی از گرانترین نقل و انتقالات جهان (حقوقی معادل ۹ ملیون یورو) به تیم بارسلونا پیوست اما بعد از مدتی به دلیل ناسازگاری سبک بازی به صورت قرضی به تیم آث میلان رفت و به آن تیم فروخته شد.

 

فعالیت زلاتان ابراهیموویچ در تیم پاری سن ژرمن در طی سال‌های ۲۰۱۲ الی ۲۰۱۶ موفقیت‌های زیادی به کارنامه‌اش اضافه کرد. زلاتان در ۱۷۰ بازی ۱۵۶ گل زد و به بهترین گل‌زن تاریخ این باشگاه تبدیل شد.

 

زلاتان ابراهیموویچ رتبه چهارم از بهترین‌های دهه گذشته فوتبال (از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۰) را با ۳۴۰ گل به خود اختصاص داده است. او در کنار بازیکنان بزرگی چون مسی و رونالدو بازی کرده است.

 

زلاتان ابراهیموویچ فوتبالیست

زلاتان ابراهیموویچ درحال دست دادن با کریستین رونالدو

 

زلاتان ابراهیموویچ فوتبالیست

زلاتان درحال دست دادن با مسی

 

بازی در تیم ملی سوئد

زلاتان ابراهیموویچ پیشنهاد بازی در تیم‌های ملی بوسنی و هرزگوین یا کرواسی را نیز داشت اما ترجیح داد عضو تیم ملی کشور زادگاهش یعنی سوئد شود. زلاتان ابراهیموویچ اولین بار مقابل جزایر فارو در بازی دوستانه سال ۲۰۰۱ در تیم ملی سوئد ظاهر شد و اولین بازی رسمی خود را در بازی‌های مقدماتی جام جهانی ۲۰۰۲ انجام داد که منجر به پیروزی سه بر صفر در مقابل آذربایجان شد و یکی از آن گل‌ها توسط وی زده شد. همچنین در دو مسابقه دیگر جام جهانی، به عنوان یار جانشین به میدان رفت.

 

زلاتان ابراهیموویچ در تمامی بازی‌های یورو ۲۰۰۴ در ترکیب اصلی قرار داشت و با پیروزی پنج بر صفر مقابل بلغارستان، در بازی بعدی یک گل تساوی بخش و دیرهنگام نیز وارد دروازده ایتالیا کرد. مرحله بعدی رقابت‌ها سوئد به هلند با اختلاف یک ضربه پنالتی باخت و از این جام حذف شد.

 

گالری عکس‌های زلاتان ابراهیموویچ

 

زلاتان ابراهیموویچ فوتبالیست

تصاویر جدید زلاتان ابراهیموویچ

 

زلاتان ابراهیموویچ فوتبالیست

عکس های زلاتان ابراهیموویچ

 

زلاتان ابراهیموویچ فوتبالیست

زلاتان ابراهیمییوچ در زمین بازی با فرزندانش

 

زلاتان ابراهیموویچ فوتبالیست

عکس زلاتان ابراهیموویچ ۲۰۲۰

 

زلاتان ابراهیموویچ فوتبالیست

عکس زلاتان ابراهیموویچ پس از بازی

 

گردآوری:بخش ورزش بیتوته 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------