قاتل آسیا با تغییرات آب‌وهوایی جان گرفت



 تغییرات آب‌وهوایی,اخبار اجتماعی ,خبرهای اجتماعی
دانشمندان به این نتیجه رسیدند که موج گرمای ماه آوریل که آسیا را درنوردید و دما را در برخی نقاط تا ۴۶ درجه سانتی‌گراد رساند، به دلیل تغییرات آب‌وهوایی بسیار شدید بوده است.

  ایسنا به نقل از بلومبرگ، گرمای شدید ماه گذشته صدها میلیون نفر را در سراسر این منطقه تحت تأثیر قرار داد و به وضعیت اسفبار ۱.۷ میلیون نفری که در اثر جنگ غزه آواره شده بودند همچنین کسانی که به سرمایش دسترسی نداشتند، افزود.

 

به گفته محققان، صدها نفر بر اثر گرما جان خود را از دست دادند، اگرچه احتمال می‌رود تعداد واقعی تلفات گزارش نشده باشد.

 

آنچه مورد نظر بود این بود که بدانیم آیا چنین دماهایی در گذشته ثبت شده است یا خیر و آیا در آینده به این شکل خواهد بود.

 

دانشمندان دریافتند که در کشورهایی مانند فلسطین و سرزمین‌های اشغالی، تغییرات آب‌وهوایی احتمال موج گرما را پنج برابر بیشتر از دوران پیش از صنعتی شدن و ۱.۷ درجه سانتی‌گراد گرمتر کرده است.

 

در فیلیپین، جایی که دما ۱.۲ درجه سانتی‌گراد بالاتر بود، محققان تخمین زدند که موج گرمای امسال بدون چندین دهه سوزاندن سوخت‌های فسیلی غیرممکن بود.

 

در جنوب آسیا که تمرکز تحقیقات در سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ بود، احتمال وقوع گرمای غیرعادی ۴۵ برابر بیشتر بود و به دلیل تغییرات آب‌وهوایی ۰.۸۵ درجه سانتی‌گراد بالاتر بود.

 

تحقیق جداگانه در سال ۲۰۲۲ نشان داد که گرما ممکن است به ۶۵۰ میلیارد ساعت از دست دادن نیروی کار در سال در سراسر جهان کمک کند که تنها در سال ۲۰۱۷ معادل ۲.۱ تریلیون دلار آمریکا هزینه داشته است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------