میانگین قیمت بلیط پرواز تهران استانبول تابستان 1403



قیمت بلیط پرواز تهران استانبول ایرلاین‌های ایرانی

 

استانبول یکی از شهرهای توریستی ترکیه است که در میان گردشگران ایرانی نیز طرفداران زیادی دارد. آب‌وهوای مناسب، مرکز خریدهای جذاب و جاذبه‌های گردشگری متنوع تعدادی از دلایل محبوبیت بلیط پرواز تهران استانبول هستند.

 

همچنین ایرانی‌ها برای سفر به استانبول نیاز به ویزا ندارند؛ بنابراین با خیال راحت می‌توانید بلیط هواپیما استانبول تهران را بخرید و سفر به این شهر دیدنی را تجربه کنید. ما در ادامه اطلاعاتی درباره تفاوت قیمت بلیط‌ هواپیما تهران استانبول در اختیارتان می‌گذاریم تا بتوانید بهترین بلیط را با توجه به بودجه سفرتان بخرید؛ با ما همراه بمانید.

 

قیمت بلیط پرواز تهران استانبول ایرلاین‌های ایرانی

خوشبختانه در کشور ما ایرلاین‌های بسیار زیادی وجود دارند که از کیفیت بسیار خوبی برخوردار هستند. شما می‌توانید برای سفر به استانبول بلیط پروازهای آن‌ها را بخرید. ایرلاین‌هایی مانند ماهان، ایران ایرتور، آتا، قشم ایر، زاگرس، معراج ایر و آسمان تعدادی از ایرلاین‌هایی هستند که هر روز هفته پروازهایی را از تهران به مقصد استانبول انجام می‌دهند.

قیمت بلیط پرواز تهران استانبول هم به عوامل مختلفی بستگی دارد و قیمت بلیط‌های همه ایرلاین‌های ایرانی یکسان نیستند. بااین‌حال میانگین قیمت بلیط تهران استانبول ایرلاین‌های ایرانی حدود هفت میلیون تومان است. شما می‌توانید بلیط‌هایی با قیمت کمتر و البته بلیط‌هایی با قیمت‌های بالاتر و تا سقف 10 میلیون تومان را نیز در سایت‌های مختلف رزرو اینترنتی بلیط هواپیما به مقصد استانبول ببینید.

 

زمان خرید بلیط

 

قیمت بلیط هواپیما استانبول تهران ایرلاین‌های خارجی

قیمت بلیط ایرلاین‌های خارجی همیشه گران‌تر از ایرلاین‌های داخلی است. عوامل مختلفی هم در قیمت‌گذاری این نوع بلیط‌ها تأثیرگذار هستند. پگاسوس، هواپیمایی دبی، قطر ایرویز و ترکیش ایرلاین پروازهایی را از تهران به استانبول و بالعکس انجام می‌دهند. اگر کیفیت و خدمات پرواز برای شما اهمیت بیشتری دارد، خرید بلیط استانبول تهران ایرلاین‌های خارجی برای شما انتخاب بهتری خواهد بود. در حال حاضر قیمت بلیط‌های این نوع پروازها از 16 میلیون تومان شروع می‌شود.

 

چه عواملی در تعیین قیمت بلیط هواپیما تأثیرگذار هستند؟

قیمت بلیط هواپیما از تهران به استانبول یا شهرهای دیگر، تابع عوامل مختلفی است. این عوامل دست‌به‌دست هم می‌دهند تا قیمت بلیط پرواز چندین برابر بیشتر از حالت عادی شود. البته عکس این قضیه نیز اتفاق می‌افتد به همین دلیل شما گاهی بلیط‌هایی را می‌بینید که قیمتی بسیار کمتر از میانگین قیمت بلیط‌های دیگر دارند. از جمله عواملی که در تعیین قیمت بلیط هواپیما تاثیرگذار هستند می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

 

زمان خرید بلیط

بلیط استانبول تهران به دو شکل سیستمی و چارتری به فروش می‌رسد. بلیط‌های سیستمی همیشه قیمت ثابتی دارند؛ درحالی‌که این قضیه برای بلیط‌های چارتری کاملاً برعکس است. هر چقدر به زمان پرواز هواپیماهای چارتری نزدیک‌تر می‌شویم، قیمت این نوع بلیط‌ها کاهش پیدا می‌کند. بسیاری از آژانس‌های هواپیمایی با اجاره صندلی‌های هواپیما، بلیط‌های پروازهای پرطرفدار را با قیمت‌های بالاتری به فروش می‌رسانند.

اگر آن‌ها نتوانند بلیط‌های چارتر را با قیمت موردنظرشان بفروشند؛ مجبورند قیمت کمتری را به مسافران پیشنهاد دهند تا دچار ضرر و زیان کمتری شوند. بااین‌حال اگر سفری برنامه‌ریزی‌شده در پیش دارید باید از چند هفته قبل بلیط‌های موردنیازتان را بخرید زیرا همیشه بلیط‌های چارتری ارزان‌قیمت نصیبتان نخواهد شد.

 

تاریخ پرواز

 

تاریخ پرواز

یکی از مهم‌ترین عواملی که در قیمت بلیط هواپیما استانبول تهران نقش دارد، تاریخ پرواز است. همیشه در تابستان و ایام تعطیلات نوروز قیمت بلیط‌های هواپیما و سایر وسایل نقلیه افزایش پیدا می‌کند. دلایل اصلی این افزایش قیمت نیز افزایش تقاضا برای خرید بلیط هواپیما است. اگر قصد سفری ارزان به استانبول را دارید؛ بهتر است زمانی را برای سفر انتخاب کنید که تعداد خریداران بلیط هواپیما کم‌تر است.

 

کلاس پرواز

کلاس‌های پروازی به چهار دسته فرست کلاس، بیزینس کلاس، پرمیوم اکونومی و اکونومی تقسیم‌بندی می‌شوند. بلیط‌های اکونومی کمترین قیمت و بلیط‌های فرست کلاس بیشترین قیمت را دارند. ایرلاین‌های ایرانی که به مقصد استانبول پرواز دارند فقط در کلاس اکونومی و پرمیوم اکونومی به مسافران خدمات ارائه می‌دهند. درباره ایرلاین‌های خارجی اوضاع کمی متفاوت‌تر است.

 

شما می‌توانید در هنگام خرید بلیط، کلاس پروازی بلیط موردنظرتان را ببینید و سپس خرید خود را انجام بدهید. همچنین در نظر داشته باشید که کلاس پروازی پریموم اکونومی با اکونومی تفاوت چندان زیاد ندارد. تنها تفاوت این دو کلاس در نوع صندلی‌ها است. صندلی‌های کلاس پروازی پرمیوم کلاس، مانیتور، هدفون و سیستم صوتی دارند؛ درحالی‌که در اکثر پروازهای اکونومی ایرلاین‌های داخلی چنین امکاناتی وجود ندارد.

 

نوع ایرلاین

قیمت بلیط ایرلاین‌های ایرانی ارزان‌تر از ایرلاین‌های خارجی است. ایرلاین‌های خارجی از هواپیماهای پیشرفته‌تری استفاده می‌کنند و به مسافران امکانات و خدمات بیشتری را ارائه می‌دهند. درحالی‌که ایرلاین‌های ایرانی چنین امکاناتی را در اختیار ندارند. علاوه بر این برخی از پروازهای ایرلاین‌های خارجی به مقصد استانبول یک توقف در مسیر هم دارند. برای مثال برخی از پروازهای قطر ایرویز در دبی توقفی چندساعته دارند. در هنگام خرید بلیط ایرلاین‌های خارجی حتماً به این نکته توجه داشته باشید زیرا توقف در یک یا دو مقصد می‌تواند پرواز را طولانی‌تر و خسته‌کننده‌تر کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024