کشف یک خانه «عصر آهن» در یونان



کشف یک خانه عصر آهن در یونان،اخبار گوناگون،خبرهای گوناگون
باستان‌شناسان یکی از قدیمی‌ترین خانه‌های متعلق به «عصر آهن» را در یکی از روستاهای یونان کشف کردند.

به گزارش ایسنا، باستان‌شناسانی که در یکی از روستاهای واقع در خارج از شهر «لوریوم» مشغول کاوش بودند،‌ بقایای بنایی را کشف کردند که گمان می‌رود یکی از قدیمی‌ترین خانه‌های «عصر آهن»‌ در یونان باشد.

 

«آرت‌نیوز» نوشت، منطقه اطراف این دهکده که زمانی در نزدیکی آن یک یک معدن نقره واقع شده بود، منازل مسکونی، کسب و کارها و مقبره‌های گنبدی را در برگرفته بود. گوشه بیرونی دیوار ساختمانی که اخیرا در این روستا کشف شده، نخستین بخشی از ساختمانی است که توسط کاوشگران کشف شد و در ابتدا گمان می‌رفت که بخشی از یکی مقبره‌های گنبدی این محوطه باشد. 

 

اما تحقیقات بیشتر نشان داد که این بنا در حقیقت یک سکونتگاه بسیار بزرگ، متشکل از پنج یا حتی شش اتاق و احتمالاً یک حیاط سنگفرش‌شده بوده که بین سال‌های ۹۵۰ قبل از میلاد تا ۸۲۵ قبل از میلاد مورد استفاده قرار می‌گرفته است. کارشناسان معتقدند وجود یک سنگ آسیاب  نشان می‌دهد که این خانه به اعضای یک «تمدن بسیار توسعه‌یافته یا یک ساختار اجتماعی باثبات»‌ تعلق داشته است. 

 

باستان‌شناسان پیش از این بقایای قدیمی‌ترین تماشاخانه موجود در جهان را که قدمت آن به فاصله ۵۲۵ تا ۴۸۰ پیش از میلاد بازمی‌گردد  با کاوش در این روستا کشف کره بودند. تماشاخانه‌ای که در این مکان کشف شده است صرف نظر از قدمت زیاد،‌ به دلیل طراحی خاص از اهمیت بالایی برخوردار است. تماشاخانه‌های یونانی که بعدها ساخته شدند به صورت دایره‌ای طراحی می‌شدند، این درحالی است که تماشاخانه این روستا بیضی‌شکل و دارای سکوی نمایش مستطیلی‌شکل است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------