آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم

در چارچوب بودجه سال ۱۴۰۱ بنا شد دولت در ازای بدهی خود به برخی پیمانکاران، نفت و میعانات نفتی تحویل می‌دهد تا حساب خود را تسویه کند، موضوعی…

امروز در زاهدان‌ چه گذشت؟/ مولوی عبدالحمید خواستار رسیدگی به وقایع سال ۱۴۰۱



اعتراضات زاهدان،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
فضای امروز در زاهدان ملتهب شد.

به گزارش عرشه آنلاین، هفتم مهر ماه نماز جمعه مسجد مکی در زاهدان برگزار شد. فردا هشتم مهر مصادف با سالگرد حمله معترضان به کلانتری ۱۶ زاهدان و کشته شدن شماری از مهاجمان و شهادت تعدادی از مردم نمازگزار است.

 

امروز نیروهای امنیتی در مسیرهای منتهی به مسجد مکی مستقر شده بودند و با بازرسی بدنی، سعی داشتند از ورود ابزارهای خرابکاری به محوطه برگزاری نماز جمعه و اطراف مسجد مکی جلوگیری کنند تا امنیت نمازگزاران تامین شود. 

 

عبدالحمید اسماعیل‌زهی امام جماعت مسجد مکی در خطبه‌های امروز با اشاره به وقایع سال گذشته خواستار رسیدگی به پرونده وقایع سال گذشته شد. 

 

بعد از اقامه نماز، نمازگزاران در حالی که تکبیر می‌گفتند از کوچه‌های اطراف مسجد مکی خارج شدند. در این میان تعداد محدودی از حاضران در محل، شعارهای سیاسی سر دادند.

 

در این بین شماری از معترضان به سمت نیروهای امنیتی سنگ‌اندازی کردند و تکه آجر و تکه فلز و سنگ را به طرف آنها پرتاب کردند. این شرایط، تردد در مسیرها را با مشکل جدی مواجه کرده بود. 

 

در پی بالا گرفتن ناامنی‌ها، مأموران امنیتی با تیراندازی هوایی و پرتاب گاز اشک‌آور صحنه را مدیریت کردند و این عده نیز بعد از دقایقی پراکنده شدند.

 

سخنان مولوی عبدالحمید در مسجد مکی زاهدان

مولوی عبدالحمید اسماعیل‌زهی امام جماعت مسجد مکی در خطبه‌های امروز با اشاره به وقایع سال گذشته خواستار رسیدگی به پرونده وقایع سال گذشته شد. 

 

بخش های مهم سخنان امروز مولوی عبدالحمید را بخوانید:

*هیچ‌کس انتظار نداشت که چنین اتفاقی رخ بدهد؛ آن‌هم در مصلای زاهدان که همواره از اینجا در رابطه با انتخابات صحبت شده و حرف حاکمیت زده می‌شد، مسئولان می‌آمدند و اینجا سخنرانی می‌کردند. اینجا همواره از وحدت صحبت شده و یکی از مراکزی‌ست که داعیه وحدت داشته و در امنیت کشور تاثیرگذار بوده و همواره بر مسیر اعتدال حرکت کرده و جلوی افراطیون ایستاده است.

 

*خواستۀ مردم در طول این یک سال این بوده که کسانی که مرتکب این جنایت و گناه بزرگ شده‌اند به مجازات برسند. مردم خواستۀ ناحقی ندارند؛ 

 

*خواستۀ ما و تمام مردم این است که مرتکبین این جنایت بر اساس قانون اسلامی مجازات بشوند؛ ما به همین راضی هستیم و این زیاده‌خواهی نیست. 

 

*بنده هیچ‌گاه به خشونت و برادرکُشی راضی نیستم.

 

*چیزی که مجددا بنده بر آن تاکید دارم تمامیت ارضی کشور است. ما وطن و هموطنان خودمان را دوست داریم و هیچ‌گاه به خشونت راضی نیستیم. بنده به صراحت بگویم که به جنگ و خشونت و برادرکُشی و فتنه رضایت ندارم، بلکه بر پیگیری‌ها و تلاش‌های مدنی که در تمام دنیا و در ایران هم مشروعیت قانونی دارند، تاکید می‌کنم.

 

*«فساد» و «تبعیض»  دو مشکل اساسی در کشور  است. عموم شکایت و اعتراض مردم در رابطه با بی‌عدالتی و فساد است. 

 

*باید آزادی بیان و قلم و آزادی سیاسی و احزاب باشد تا افراد بتوانند بنویسند و حرف بزنند و انتقاد کنند. متاسفانه آزادی‌ها دچار اختلال شده‌اند.

 

*اگر در جامعه انتقاد نباشد آن جامعه از رشد و بالندگی می‌ایستد و به بدبختی می‌رسد. انتقاد به قصد تخریب نه، اما به قصد اصلاح و در راستای انتظارات مردم و خواسته‌های ملی باید باشد.

 

*تا زمانی که درد باشد، چگونه می‌توان جلوی ناله را گرفت؛ درد را باید با دارو مداوا کرد.

 

*مردم می‌گویند سیاست‌های گذشته جواب نداده‌اند و این یک خواستۀ ملی است که این سیاست‌ها باید تغییر کنند، چنان‌که در تمام دنیا عرف همین است که وقتی یک سیاست و قانونی جواب ندهد آن را تغییر می‌دهند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------