آخرین اخبار سیاسی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

کنایه روحانی به رئیسی: گفتند اینها بلد نیستند بورس را اداره کنند، ما می‌آییم اداره می‌کنیم

در چارچوب بودجه سال ۱۴۰۱ بنا شد دولت در ازای بدهی خود به برخی پیمانکاران، نفت و میعانات نفتی تحویل می‌دهد تا حساب خود را تسویه کند، موضوعی…

نماینده مجلس: درباره بنزین ۳.۵ سال است هیچ کاری نکرده‌ایم



مالک شریعتی،اخبار سیاسی،خبرهای سیاسی
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی پیشنهاد مجلس برای کاهش قاچاق بنزنی را تشریح کرد.

به گزارش ایرنا، مالک شریعتی‌نیاسر گفت: نگرانی مردم وضعیت ناترازی انرژی در کشور به ویژه در حوزه حامل‌های انرژی، سوخت و بنزین است. اما ناترازی انرژی فقط مشکل امروز نیست، امروز ناتراز مدیریتی در اجرا هم داریم. بنزین یکی از شعارها و وعده‌های همه مجلس یازدهم در کنار شفافیت بود، به مردم وعده داده بودیم قیمت بنزین را اصلاح کنیم، مجلس یازدهم وعده اصلاح آنچه در آبان ۹۸ گذشت را داده بود.

 

وی بیان کرد: مجلس شفافیت را انجام داد، تصویب کرد و داوطلبانه هم از خود شروع کرده و اکنون هم در حال اجرا است، اما درباره بنزین سه سال و نیمه است که هیچ کاری نکرده ایم، هشدار داده می شد و هشدار داده بودم اگر این وضعیت ساماندهی نشود این ناترازی روزی کشور را دچار اشکال می کند.

 

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس اظهار داشت: آنچه مجلس در بودجه ۱۴۰۲ مصوب کرد استفاده از کارت سوخت شخصی مردم بود نه محدود کردن کارت جایگاه های سوخت، تدبیر درستی انجام نشد اما کار مهم تر اعطای سهمیه ماهانه حداقل ۲۰ لیتر به هر کد ملی بر روی حساب سرپرست خانواده بدون تغییر قیمت و در بستر کارت بانکی متصل به حساب بانکی مردم است.

 

شریعتی‌نیاسر افزود: اگر این کار را انجام دهیم آنهایی که مصرف کننده بنزین هستند بنزین مورد نیاز خود را دریافت می کند و کسانی که خودرو ندارند که ۴۰ تا ۵۰ درصد خانوار کشور فاقد خودرو هستند می‌توانند در بازار سهم خود را به کسانی که به بنزین نیاز دارند بفروشند و این بازار شکل می‌گیرد و دولت می‌تواند بدون نیاز به افزایش قیمت سهمیه از این مهلکه نجات پیدا کند.

 

وی تاکید کرد: طبق گزارش نهادهای نظارتی روزی ۵ میلیون لیتر قاچاق سوخت و بنزین داریم، ۱۰ میلیون لیتر قاچاق گازوئیل داریم اگر سهمیه بنزین به شبکه بانکی و کارت بانکی افراد برود امکان قاچاق گرفته می‌شود اگر سهمیه بنزین را به کد ملی و افراد بدهیم عادلانه تر می شود چرا ۵۰ درصد خانوارهای کشور هیچ سهمی از یارانه بنزین نداشته باشند؟

 

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس اظهار داشت: این کار نیازی به قانون ندارد و قانون هدفمندی یارانه‌ها این اختیار را به دولت برای انجام داده است اما نیاز به اجماع دارد. این از جمله تصمیماتی است که هم شیرین است و در اجرا آسان بوده و قابلیت اجرایی دارد.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------