آخرین اخبار بین الملل

عملیات گسترده در رفح ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

آکسیوس: عملیات اسرائیل برای تسلط بر گذرگاه رفح، عبور از خطوط قرمز بایدن نیست

پایگاه خبری «آکسیوس» شامگاه سه‌شنبه گزارش داد که کاخ سفید معتقد است عملیات اسرائیل برای تسلط بر گذرگاه رفح، عبور از خطوط قرمز «جو بایدن»…

بریتانیا سلاح لیزی آزمایش کرد



بریتانیا سلاح لیزی ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
وزارت دفاع بریتانیا روز جمعه ۲۹ دی اعلام کرد که یک سلاح لیزری جدید قدرتمند را آزمایش کرده است که می‌تواند هر هدفی در آسمان را رهگیری کند. بر اساس بیانیه این وزارتخانه، سلاح لیزری «آتش اژدها» (دراگون فایر) برای اولین بار چندین هدف هوایی را در آسمان مجمع‌الجزایر هیبرید در اسکاتلند رهگیری کرد. 

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت دفاع بریتانیا روز جمعه ۲۹ دی اعلام کرد که یک سلاح لیزری جدید قدرتمند را آزمایش کرده است که می‌تواند هر هدفی در آسمان را رهگیری کند.

 

بر اساس بیانیه این وزارتخانه، سلاح لیزری «آتش اژدها» (دراگون فایر) برای اولین بار چندین هدف هوایی را در آسمان مجمع‌الجزایر هیبرید در اسکاتلند رهگیری کرد.

 

به گزارش روزنامه بریتانیایی تایمز، حالا سیاستمداران بریتانیایی امیدوارند که هر چه زودتر بتوان از آنها در مقابله با حملات فزاینده شورشیان حوثی‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران به کشتی‌ها در دریای سرخ، استفاده کرد.

 

به گزارش «بیزنس اینسایدر» دکتر پاول هولینزهد، مدیر اجرایی آزمایشگاه علوم و فناوری وزارت دفاع بریتانیا، گفت: «این آزمایش‌ها نشان داد که در تحقق امکانات بالقوه و درک تهدیدات ناشی از سلاح‌های هدایت‌شده با انرژی گام بزرگی برداشته‌ایم.»

 

وزارت دفاع بریتانیا بدون ارائه جزییاتی درباره بُرد این سلاح لیزری، گفته که دقت آن بسیار بالا و مانند «هدف قرار دادن یک سکه از فاصله یک کیلومتری» است.

 

به نوشته روزنامه تایمز، این سلاح هدایت‌شونده لیزری برای رهگیری اهداف هوایی در فاصله چندین کیلومتری آزمایش شده است و ظرف مدت پنج سال می‌توان از آن برای محافظت از کشتی‌ها استفاده کرد.

 

به گفته این وزارتخانه ساخت این سلاح حدود ۱۲۶میلیون دلار هزینه داشته است و از یک پرتو انرژی بسیار متمرکز استفاده می‌کند که با سرعت نور می‌تواند هر موضع هوایی را هدف قرار دهد.

 

هزینه شلیک آن به مدت ده ثانیه معادل هزینه استفاده از یک بخاری معمولی برای تنها یک ساعت است. هزینه پرتو لیزر برای هر شلیک معمولا کمتر از ۱۳ دلار است.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------