آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جان کربی: اسرائیل به آمریکا اطمینان داد که عملیات رفح محدود است

هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا امروز در مصاحبه‌ای ادعا کرد: اسرائیل به آمریکا اطمینان داد که عملیات رفح محدود است. به…

۶ یا ۷ کشور اسلامی دیگر مایل به عادی‌سازی با اسرائیل هستند



وزیر خارجه اسرائیل،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
وزیر خارجه اسرائیل مدعی شد که در صورت امضای توافق عادی‌سازی با عربستان سعودی، ۶ یا هفت کشور دیگر نیز مایل به عادی‌سازی روابط با این رژیم هستند.

به گزارش دیده بان ایران، «الی کوهن» وزیر خارجه اسرائیل مدعی شد که اگر توافق عادی‌سازی میان عربستان سعودی و این رژیم امضا شود بعد از آن ۶ یا هفت کشور مسلمان دیگر نیز با اسرائیل به توافقات صلح خواهند پیوست.

 

روزنامه جروزالم پست می‌گوید که کوهن این اظهارات را در مصاحبه با نشریه کان همزمان با سخنرانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح کرده است.

 

کان در ادامه گفته: صلح با ریاض به معنای صلح با بخش بزرگ‌تری از جهان اسلام است.

 

وزیر خارجه اسرائیل با اشاره به این موضوع مدعی شده: «حداقل ۶ یا هفت کشور دیگر اسلامی هستند که من با آنها دیدار داشته‌ام (کشورهایی که هیچ رابطه‌ای با اسرائیل ندارند) و مایل به عادی‌سازی هستند...» وی همچنین مدعی شد که این کشورها در آفریقا و آسیا هستند و از بیان نام این کشور معذور است.

 

کان در یک برنامه رادیویی با همین موضوع و به نقل از یک مقام آگاه در تل‌آویو اعلام می‌کند: این بار برخلاف توافق با امارات، در ستاد مرکزی بحث و گفتگوها جریان دارد. رهبران نهادهای امنیتی درباره مسئله عربستان با وزیر امنیت در حال رایزنی هستند؛ اما در حال حاضر هیچ بحث مهمی در شورای امنیتی کابینه، در خصوص این موضوع صورت نگرفته است».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------