آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اسرائیل: عملیات ما در رفح ناقض پیمان صلح با مصر نیست / پیشنهاد حماس در مورد مذاکره از اصول و مواضع ما بسیار دور است

اوفیر جندلمن، سخنگوی دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت، با بیان اینکه اسرائیل از حساسیت مربوط به انجام عملیات…

بایدن دستور اقدام نظامی در خاورمیانه را صادر کرد/ بلینکن: پهپاد ایرانی پایگاه ما را در اردن هدف قرار داد



جو بایدن،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
وبگاه «پالتیکو» بامداد سه‌شنبه گزارش داد که رئیس جمهور آمریکا از مشاوران خود خواسته تمام گزینه‌هایی که بیشترین بازدارندگی را در برابر حملات به نیروهای این کشور در غرب آسیا دارد، بررسی کنند.

به گزارش فارس، وبگاه «پالتیکو» بامداد سه‌شنبه به نقل از مقام‌های آمریکایی مطلع گزارش داد که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا دستور اقدام نظامی این کشور در منطقه غرب آسیا را صادر کرده است.

 

این مقامات که نامشان فاش نشد به پالتیکو گفتند که بایدن از مشاوران خود خواسته تمام گزینه‌هایی که بیشترین بازدارندگی را در برابر حملات به نیروهای این کشور در غرب آسیا دارد و البته باعث تشدید بیشتر تنش‌ها نمی‌شود، بررسی کنند.

 

پالتیکو به نقل از این منابع نوشت که این پاسخ به حملات علیه نظامیان آمریکایی در عراق و سوریه، به صورت موجی از اقدامات علیه طیف وسیعی از اهداف است و احتمالا طی دو روز آتی با چراغ سبز بایدن آغاز خواهد شد.

 

در این گزارش همچنین ادعا شده است: «گزینه‌های پاسخ نظامی پنتاگون شامل حمله به عناصر ایرانی در سوریه یا عراق و همچنین دارایی‌های دریایی ایران در آب‌های خلیج فارس نیز می‌شود».

 

***

 

بلینکن: پهپاد ایرانی پایگاه ما را در اردن هدف قرار داد

انتخاب نوشت: به دنبال تشدید تنش‌ها در منطقه پس از کشته شدن سه سرباز آمریکایی در پایگاه «برج ۲۲» ایالات متحده در اردن، مقامات واشنگتن اظهارات مختلفی در ساعات اخیر کرده اند. 

 

مهمترین اظهار نظر‌ها و اخبار در زیر می‌آید:

بلینکن وزیر خارجه امریکا: حضور نیرو‌های ما در عراق و سوریه ربطی به غزه و درگیری در آنجا ندارد. ما به هر حمله‌ای علیه نیروهایمان، در زمان و مکانی که انتخاب می‌کنیم، قاطعانه پاسخ خواهیم داد. ما در هشدار خود به هر کسی که به دنبال سود بردن از درگیری در خاورمیانه است و سعی در گسترش آن دارد، بسیار صریح هستیم. پاسخ ما ممکن است چند سطحی و مرحله‌ای باشد و برای مدتی ادامه یابد. 

 

نیویورک تایمز به نقل از منابع آمریکایی: به رغم اینکه ایران تسلیحات، منابع مالی و گاهی اطلاعاتی به گروه‌ها ارائه می‌کند، هیچ مدرکی دال بر اینکه تهران در ماجرای حمله پهپادی به پایگاه «برج ۲۲» تصمیم گیر بوده، وجود ندارد، به این معنی که ممکن است پیش از حمله، از آن آگاه نبوده باشد.

 

یک مقام آمریکایی در گفتگو با الجزیره ادعا کرد: پهبادی که پایگاه ما را در شمال شرقی اردن هدف قرار داد، مدل شاهد ساخت ایران بود.

 

سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت: ما مطمئناً به دنبال جنگ نیستیم و صادقانه بگویم، ما نمی‌بینیم که ایران هم بخواهد به دنبال جنگ با ایالات متحده باشد.»

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------