آخرین اخبار بین الملل

عملیات گسترده در رفح ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

آکسیوس: عملیات اسرائیل برای تسلط بر گذرگاه رفح، عبور از خطوط قرمز بایدن نیست

پایگاه خبری «آکسیوس» شامگاه سه‌شنبه گزارش داد که کاخ سفید معتقد است عملیات اسرائیل برای تسلط بر گذرگاه رفح، عبور از خطوط قرمز «جو بایدن»…

اعلام آمادگی پوتین برای آغاز مذاکرات صلح اوکراین



پوتین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
خبرگزاری بلومبرگ می‌گوید رئیس جمهور روسیه از طریق کانال‌های غیر مستقیم آمادگی خود را برای مذاکره در خصوص اوکراین اعلام کرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، خبرگزاری بلومبرگ به نقل از دو نفر از نزدیکان به کرملین می‌گوید ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در حال آزمایش این موضوع است که آیا آمریکا آماده مذاکره برای پایان دادن به جنگ اوکراین است یا خیر.

 

این منابع می‌گویند پوتین پیشنهاد خود را از طریق کانال‌های غیرمستقیم به گوش آمریکا رسانده و می‌خواهد نشان دهد که برای گفت‌وگو در خصوص اوکراین و همچنین برنامه‌های امنیتی مربوط به آینده آن آماده است. 

 

مقامات روس پیش از این به نقش اوکراین به عنوان «دست نشانده» غرب اشاره کرده و گفته بودند در صورت برگزاری هرگونه مذاکره، گفت‌وگو‌ها باید با حضور مقامات غربی باشد. 

 

سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه یک ماه پیش گفته بود که اوکراین در جبهه جنگ در مقابل سربازان روس شکست خورده و  آمریکا و متحدانش در حال تغییر دادن استراتژی خود در خصوص این کشور هستند. او همچنین گفت که قدرت‌های بزرگ به عنوان بخشی از نشست گروه هفت به صورت «مخفیانه» با یکدیگر دیدار کرده‌اند تا در خصوص طرح صلح زلنسکی صحبت کنند. 

 

طرح صلح ۱۰ ماده‌ای رئیس جمهور اوکراین خواستار خروج نیرو‌های روسیه و احیای مرز‌های پیشین دو کشور است. مسکو می‌گوید ایده زلنسکی «پوچ» است و فقط با شرایط خود حاضر به مذاکره خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------