آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جان کربی: اسرائیل به آمریکا اطمینان داد که عملیات رفح محدود است

هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا امروز در مصاحبه‌ای ادعا کرد: اسرائیل به آمریکا اطمینان داد که عملیات رفح محدود است. به…

بایدن: از استقلال تایوان حمایت نمی‌کنیم



جو بایدن،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پس از برگزاری انتخابات در جزیره تایوان و پیروزی نامزد استقلال طلب اعلام کرد که واشنگتن از استقلال تایوان حمایت نمی کند.

به گزارش ایرنا، «لای چینگ ته» نامزد ریاست جمهوری حزب حاکم دموکراتیک ترقی خواه تایوان (DPP) روز شنبه در انتخابات پیروز و متعهد شد که در مقابل پکن ایستادگی کند و به دنبال مذاکره باشد.

 

جو بایدن رئیس جمهور آمریکا نیز روز شنبه به وقت محلی در حالیکه عازم کاخ ریاست جمهوری آمریکا در کمپ دیوید بود، در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره واکنش به انتخابات در جزیره تایوان گفت: ما از استقلال تایوان حمایت نمی کنیم.

 

ساعاتی پیش از آغاز رای گیری، واشنگتن هشدار داده بود که دخالت در انتخابات تایوان «از سوی هر کشوری» غیرقابل قبول است.

 

چین با تماس رسمی میان آمریکا و تایوان مخالفت کرد

«لیو پنگیو» سخنگوی سفارت چین در واشنگتن یکشنبه گفت: تایوان بخش جدایی‌ناپذیر چین است. پکن قاطعانه با هر گونه تماس رسمی با منطقه تایوان مخالف است.

 

وی تاکید کرد: آمریکا باید با جدیت از اصل چین واحد و بیانیه‌های سه‌گانه میان واشنگتن و پکن تبعیت کند.

 

سخنگوی سفارت چین در واشنگتن افزود: آمریکا باید تماس رسمی با تایوان و ارسال پیام‌های غلط درباره «استقلال تایوان» را متوقف کرده و از دخالت در انتخابات تایوان خودداری کند.

 

تایوان: چین به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ما احترام بگذارد

تایوان با انتشار بیانیه ای رسمی از پکن خواست «با واقعیت روبرو شده» و به نتیجه انتخابات این جزیره احترام بگذارد.

 

تایوان در بیانیه‌ای اعلام کرد: وزارت خارجه از مقام‌های پکن می‌خواهد به نتیجه انتخابات احترام گذاشته، با واقعیت روبرو شده و از سرکوب تایوان دست بردارد تا تعاملات دو سوی تنگه تایوان به مسیر درست بازگردد.

 

«لای چینگ ته» نامزد حزب حاکم ترقیخواه دموکراتیک در انتخابات ریاست جمهوری تایوان در روز شنبه پیروز شد. وی مواضع استقلال‌طلبانه دارد و پیروزی او برای چین خوشایند نیست.

 

بنا بر اعلام کمیسیون مرکزی انتخابات تایوان، لای ۴۰.۰۵ درصد آرا را کسب کرد. همچنین «هو یویی» از حزب اپوزیسیون کومینتانگ ۳۳.۴۹ درصد و «کو ون جه» از حزب خلق تایوان ۲۶.۴۶ درصد آرا را به دست آوردند.

 

چین نتیجه انتخابات تایوان را رد کرد و گفت: حزب حاکم پس از شکست در کسب اکثریت آرا، نماینده جریان اصلی افکار عمومی مردم این منطقه نیست.

 

انتخابات تایوان به دلیل وضعیت سیاسی مورد مناقشه این منطقه از اهمیت زیادی برخوردار است. این منطقه در حالی که از دهه ۱۹۴۰ به طور عملی مستقل بوده ولی چین همچنان خواستار پیوند آن با سرزمین اصلی است و استفاده احتمالی از زور برای دستیابی به هدف خود را رد نکرده است.

 

چین در آستانه انتخابات، لای را به عنوان یک جدایی طلب خطرناک محکوم کرد. پکن اعلام کرد که لای در صورت پیروزی، تهدیدی برای صلح در منطقه خواهد بود و انتخابات این جزیره را انتخابی بین جنگ و صلح خواند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------