آخرین اخبار بین الملل

عملیات گسترده در رفح ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

آکسیوس: عملیات اسرائیل برای تسلط بر گذرگاه رفح، عبور از خطوط قرمز بایدن نیست

پایگاه خبری «آکسیوس» شامگاه سه‌شنبه گزارش داد که کاخ سفید معتقد است عملیات اسرائیل برای تسلط بر گذرگاه رفح، عبور از خطوط قرمز «جو بایدن»…

زلنسکی: نشانه ای واقعی از تمایل روسیه برای صلح وجود ندارد



زلنسکی،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین گفت که هیچ نشانه واقعی از علاقه مسکو به صلح وجود ندارد و روسیه در میدان نبرد همچنان متحمل خسارات سنگین می‌شود.

به گزارش ایرنا، زلنسکی در مصاحبه‌ای با نشریه انگلیسی اکونومیست که دوشنبه منتشر شد، اظهار کرد، تسلیحات و سربازان روسیه در حال کم شدن است.

 

وی افزود، این ذهنیت که مسکو در حال پیروزی در جنگ است، صرفا یک «احساس» است و روسیه همچنان در میدان نبرد متحمل خسارات سنگین می‌شود.

 

زلنسکی گفت که هدف قرار دادن روسیه در کریمه تاثیری چشمگیر در کاهش حمله روس‌ها به اوکراین داشته است.

 

این در حالی است که همزمان با آغاز سال جدید میلادی دولت‌های روسیه و اوکراین یکدیگر را به انجام حملات هوایی علیه دیگری متهم کردند.

 

در ادامه تشدید موج جدید حملات روسیه و اوکراین به خاک یکدیگر که از روز جمعه آغاز شد، حداقل پنج نفر در حملات نخستین روز سال نو در مناطق دونتسک و اودسا (شهر بندری اوکراین) کشته شدند.

 

«دنیس پوشیلین» که از سوی روسیه مسئولیت اداره منطقه دونتسک را به عهده دارد، طرف اوکراینی را به گلوله‌باران گسترده با استفاده از سامانه‌های موشک پرتاب چندگانه متهم کرد. وی همچنین افزود که حداقل ۱۴ نفر دیگر در جریان این حملات زخمی شدند.

 

از سوی دیگر، «اوله کیپر» فرماندار منطقه اودسا گفت که یک نفر در حمله هوایی روسیه به اودسا کشته شد. وی افزود: سامانه پدافند هوایی اوکراین مشغول دفع حملات پهپادی روسیه بود که بقایای ساقط شده این پهپاد منجر به چندین فقره آتش‌سوزی در چند ساختمان در نقاط مختلف شهر نیز شده که در نهایت سه نفر در این رابطه مجروح شدند.

 

نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد که حملات هوایی روسیه همچنین مناطق «میکولایف»، «دنیپرو» و نیز شهر «لویو» را هدف قرار دادند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------