آخرین اخبار بین الملل

عملیات گسترده در رفح ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

آکسیوس: عملیات اسرائیل برای تسلط بر گذرگاه رفح، عبور از خطوط قرمز بایدن نیست

پایگاه خبری «آکسیوس» شامگاه سه‌شنبه گزارش داد که کاخ سفید معتقد است عملیات اسرائیل برای تسلط بر گذرگاه رفح، عبور از خطوط قرمز «جو بایدن»…

دادگاه عالی میشیگان حذف نام ترامپ از انتخابات مقدماتی ایالتی را رد کرد



ترامپ،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
دادگاه عالی میشیگان درخواست حذف نام دونالد ترامپ رئیس جمهوری سابق آمریکا از انتخابات مقدماتی ایالتی را رد کرد.

به گزارش تسنیم، دادگاه عالی ایالت میشیگان امروز چهارشنبه، درخواستی برای حذف نام ترامپ از انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواهان در این ایالت را رد کرد.

 

به گزارش رویترز این درخواست از سوی چهار رای‌دهنده ایالت میشیگان، بر اساس نقش رئیس‌جمهوری پیشین ایالات متحده در اتفاقات ششم ژانویه سال 2021 و حمله به ساختمان کنگره مطرح شده بود اما دادگاه عالی میشیگان اعلام کرد که این دادخواست قابلیت مطرح شدن در دادگاه را ندارد.

 

پیش از این، دادگاه کلرادو اعلام کرده بود که با استناد به ماده 14 قانون اساسی، نام دونالد ترامپ نمی‌تواند در انتخابات مقدماتی این ایالت به عنوان نامزد روی برگه‌های انتخاباتی باشد. کارزار انتخاباتی ترامپ اعلام کرد که در دادگاه عالی ایالات متحده، برای رد این رای، اعتراض خواهند کرد.

 

رأی‌دهندگان و گروه‌های حقوق بشری تا کنون در بیش از 12 ایالت تلاش کرده‌اند نام ترامپ را از برگه‌های انتخاباتی حذف کنند اما در دست‌کم 7 مورد این شکایت‌ها بنا به دلایل مختلف به نتیجه نرسیده‌اند.

 

دادگاه‌های میشیگان، نیوهمپشایر و فلوریدا شکایت‌های مشابه علیه ترامپ را بنا به دلایل آیین‌نامه‌ای و صلاحیتی رد کرده‌اند و در پاره‌ای از موارد دادگاه‌ها گفته‌اند که رد صلاحیت یکجانبه نامزدها در حوزه اختیارات آنها قرار نمی‌گیرد.

 

در حال حاضر دونالد ترامپ نامزد پیشتاز جمهوری خواهان با اتهامات کیفری متعددی روبروست: تلاش برای ابطال نتایج انتخابات 2020 و حمله طرفدارانش به ساختمان کنگره در ژانویه 2021، نگه داری اسناد طبقه بندی شده در ویلای شخصی اش در فلوریدا پس از ترک کاخ سفید، پرداخت حق السکوت به یک بازیگر فیلم های غیراخلاقی، و تلاش برای تغییر نتایج انتخابات در ایالت جورجیا. وی همچنین درگیر پرونده کلاهبرداری و اتهامات مالی است. علاوه بر این رئیس جمهور سابق آمریکا با پرونده پرداخت خسارت به یک نویسنده که او را به تجاوز جنسی متهم کرده بود، روبروست. ترامپ انجام هر اقدام نادرست در این پرونده ها را رد و تاکنون در هیچ یک از این پرونده ها گناهکار شناخته نشده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------