آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ارسال تسلیحات به اسرائیل به دلیل عملیات رفح متوقف شد | سوخت فقط برای ۳ روز دیگر در رفح وجود دارد

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی گفت که ارسال تسلیحات به اسرائیل به دلیل عملیات رفح متوقف شد و تصمیم نهایی درباره…

وزیر دفاع اسرائیل: جنگ غزه ماه ها و شاید سال ها طول بکشد/ 7 جبهه علیه ما باز شده است



وزیر دفاع اسرائیل،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
"یوآو گالانت " وزیر دفاع اسراییل در سخنانی در جلسه کمیته امور خارجی و دفاعی مجلس اسراییل به طور غیرمستقیم به دست داشتن رژیم اسراییل در ترور سردار شهید "سید رضی موسوی" از فرماندهان عالی رتبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سوریه اشاره کرد و گفت اسراییل به طور همزمان از 7 جبهه تحت حمله قرار دارد.

به گزارش عصرایران، روزنامه اسراییلی "یدیوت آحرنوت" اظهارات این مقام اسراییلی در نشست پارلمان اسراییل (کنست) را بازتاب داده و به نقل از او نوشت: اسراییل در هفت جبهه با دشمنان روبرو است: غزه، لبنان، کرانه باختری، سوریه، عراق، یمن و ایران و در 6 جبهه به حملات پاسخ داده است. 

 

او گفته جنگ کنونی نیاز به اتحاد و مقاومت دارد و در صورت وجود این دو فاکتور پیروزی از آن اسراییل خواهد بود. 

 

گالانت گفت: "در اینجا و اکنون به صریح ترین عبارات به شما می گویم که هر کسی که علیه ما اقدام کند یک هدف بالقوه است. هیچ کس مصون نیست."

 

این مقام اسراییلی به اعضای کمیته در مورد عملیات ارتش اسراییل در جبهه های مختلف و روند جنگ در غزه توضیح داد و گفت که این جنگ طولانی خواهد بود. وی گفت: ما به عزم ملی و انعطاف پذیری مردم اسراییل نیاز داریم."

 

او افزود:" اسراییل می داند که چه باید بکند. نتایج غزه برای همه، به ویژه برای حماس، ایران و حزب الله آشکار است، اما من می خواهم به شما بگویم که این یک جنگ طولانی و سخت است که هزینه سنگینی دارد."

 

وزیر دفاع اسراییل: جنگ غزه ماه ها و شاید سال ها طول بکشد/ 7 جبهه علیه ما باز شده/ مردم اسراییل باید تحمل کنند

 

گالانت مدعی شد: به طور وحشیانه  مورد حمله قرار گرفتیم تا ما را از زندگی در اینجا بازدارند. کسانی که حمله 7 اکتبر را انجام دادند، سرنوشت خود را رقم زدند. جنگ ممکن است ماه ها یا سال ها طول بکشد، اما باید با پیروزی به آن پایان داد."

 

گالانت گفت که عدم دستیابی به اهداف جنگ تنها برای کسانی که در جنوب یا شمال (اسراییل) زندگی می کنند مشکل ایجاد نخواهد کرد بلکه کل مردم اسراییل را با چالش مواجه می کند.

 

او در این باره گفت: " در صورت عدم دستیابی به اهداف جنگ، مشکل این خواهد بود که مردم اسراییل دیگر نخواهند در جایی زندگی کنند که ما نتوانیم از آنها محافظت کنیم. در این جنگ، هر کسی که حس ملی، ارزشی و وحدت قوی تری داشته باشد، زنده می ماند و من می گویم که ما بر حماس پیروز خواهیم شد. آنها (حماس) فکر نمی کردند که با حمله هفتم اکتبر چه سرنوشتی برای خودرقم می زنند. ما پیروز خواهیم شد و کل منطقه این واقعیت را درک خواهد کرد."

 

در این جلسه " یولی ادلشتاین"رییس کمیته کنست نیز از لزوم تضمین غرامت مالی برای سربازان ذخیره ای که زندگی، مشاغل و خانواده‌های خود را رها کرده‌اند تا به جنگ بروند و ممکن است با عواقب اقتصادی مواجه شوند، سخن گفت و از چالش های نظام قانونی برای رسیدگی به این امور صحبت کرد.

 

او گفت:" نباید حتی یک سرباز در حالی که زندگی خود را در جنگ به خطر می اندازد، مشغول امور خانه و درآمد خود باشد. سربازان ما باید روی جنگ تمرکز کنند و بدانند که دولت از آنها محافظت می کند، همانطور که آنها از کشور محافظت می کنند."

 

گفتنی است پس از 80 روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی و حملات و کشتار بی امکان غیرنظامیان فلسطینی در غزه از سوی ارتش اسراییل، این رژیم هنوز قادر به حصول به هیچ یک از اهداف اعلامی جنگ خود نشده و بر اساس آمارهای رسمی و غیررسمی متحمل سنگین ترین تلفات نظامی تاریخ خود شده است.

 

روزانه دهها نظامی اسراییلی در غزه کشته و زخمی می شوند و بر اساس آمارهای غیررسمی بیش از 2 هزار سرباز اسراییلی در غزه از این پس باید باقی عمر خود را با کمک دیگر افراد بگذرانند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------