آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جان کربی: اسرائیل به آمریکا اطمینان داد که عملیات رفح محدود است

هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا امروز در مصاحبه‌ای ادعا کرد: اسرائیل به آمریکا اطمینان داد که عملیات رفح محدود است. به…

اسرائيل: شبکه تونل‌های رهبران حماس را کشف کردیم/ اسماعیل هنیه و یحیی سینوار هم از این تونل ها استفاده می‌کردند



جنگ در غزه،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
ارتش اسرائیل می‌گوید شبکه‌ تونل‌هایی را یافته که زمانی از سوی مقام‌های ارشد حماس در شهر غزه مورد استفاده قرار می‌گرفت. براین اساس نیروهای ارتش اسرائیل این بخش را که در حوالی میدان فلسطین در الرمل واقع شده «ناحیه نخبگان» نام گذاشته‌اند.

به گزارش دیده بان ایران به نقل از بی بی سی، ارتش اسرائیل می‌گوید بعد از هفته‌ها جنگ نیروهایش توانسته‌اند منطقه‌ای را تصرف کنند که «رهبران اجرایی و نظامی حماس از جمله اسماعیل هنیه و یحیی سینوار از آن استفاده می‌کردند.»

 

به گفته این مقام‌ها میدان فلسطین مرکز «شبکه تونل‌های استراتژیک» حماس است که «زیرساخت‌های زیرزمینی در منطقه بیمارستان شفا و بیمارستان رنتیسی را به هم متصل می‌کند.»

 

تصاویر ویدیویی که اسرائیل از این تونل‌ها منتشر کرده حاوی هیچ شاهدی که ارتباط آنها را با بیمارستان های شفا یا رنتیسی نشان دهد نیست.

 

 

ارتش اسرائیل در عین حال می‌گوید که گذرگاه‌های عمودی تونل ها در «اقامتگاه‌‌ها و دفاتر مقام‌های ارشد حماس» ساخته شده تا «فعالیت‌های عملیاتی» آنها را «از طریق ترددهای حفاظت شده در سطح شهر» ممکن کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------