آخرین اخبار بین الملل

عملیات گسترده در رفح ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

آکسیوس: عملیات اسرائیل برای تسلط بر گذرگاه رفح، عبور از خطوط قرمز بایدن نیست

پایگاه خبری «آکسیوس» شامگاه سه‌شنبه گزارش داد که کاخ سفید معتقد است عملیات اسرائیل برای تسلط بر گذرگاه رفح، عبور از خطوط قرمز «جو بایدن»…

اسرائیل: به متلاشی کردن سیستم نظامی در شمال غزه نزدیک شده ایم/ حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی در عراق



رییس ستاد کل ارتش اسرائیل،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
هرزی حلوی، رییس ستاد کل ارتش اسرائیل مدعی شد که به ارتش به متلاشی کردن سیستم نظامی در شمال غزه نزدیک شده است.

به گزارش دیده بان ایران، هرزی حلوی، رییس ستاد کل ارتش اسرائیل در ادامه ادعا  کرد که ارتش این کشور «نزدیک به متلاشی کردن سیستم نظامی» موجود در شمال غزه است. 

 

هرزی حلوی، رییس ستاد کل ارتش اسرائیل در ویدئویی که در کانال تلگرامی ارتش اسرائیل منتشر شده گفت: «در حالی که هنوز کار برای تکمیل باقی مانده، ما با موفقیت به آن از بین بردن سیستم نظامی غزه] نزدیک شده‌ایم.» او گفت: «ارتش اسرائیل به عملیات خود در نوار غزه تا از بین بردن سیستماتیک افسران فرماندهی و حذف عوامل عملیاتی و از بین بردن زیرساخت‌ها ادامه خواهد داد.» 

 

در عین حال یوآف گالانت، وزیر دفاع اسرائیل گفته است که مرحله بعدی عملیات «آغاز شده» که نشان می‌دهد اسرائیل ممکن است حملات خود را در بخش‌های جنوبی این سرزمین هم متمرکز کند. 

 

این در حالی است که ساکنان جنوب می‌گویند نیروهای اسرائیلی اعلامیه‌هایی را در مناطق خاصی پخش کرده‌ و به آنها هشدار داده‌اند که آنجا را ترک کنند. گالانت گفته است که عملیاتی زمینی در نهایت «شمال و جنوب را دربرمی‌گیرد».

 

اسرائیل: جسد دو گروگان‌ را در نزدیکی بیمارستان شفا پیدا کردیم

ارتش اسرائیل روز جمعه اعلام کرد که جسد دومین گروگان اسرائیلی از ساختمانی در نزدیکی بیمارستان شفا در شهر غزه بیرون آورده شده است.

 

در بیانیه ارتش آماده است جسد نوآ مارسیانو ۱۹ ساله، سرجوخه ارتش به خاک اسرائیل منتقل شده است. روز پنجشنبه هم جسد «یهودیت ویس» زن ۶۵ ساله اسرائیلی در نزدیکی بیمارستان شفا پیدا شده بود. 

 

سخنگوی ارتش اسرائیل بدون ارائه جزییات بیشتر اعلام کرد که خانم «ویس» توسط حماس کشته شده است.

 

طبق گزارش‌ها هنوز مشخص نیست که جسد این دو زن با هم پیدا شده است یا خیر و از شرایط دقیق مرگ آنها اطلاعاتی در دست نیست.

 

حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی«حریر»/ مقاومت عراق برعهده گرفت

مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمندگان ما پایگاه آمریکایی «حریر» واقع در شمال عراق را هدف حمله پهپادی قرار دادند.

 

در این بیانیه آمده است که پایگاه اشغالگران آمریکایی به طور مستقیم مورد اصابت قرار گرفته است.

 

معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اخیرا اعلام کرد که تعداد حملات به نیروهای آمریکا در عراق و سوریه به تلافی بمباران نوار غزه از سوی اسرائیل به ۵۸ بار رسیده است و واشنگتن به این حملات در صورت ادامه، پاسخ خواهد داد.

 

سابرینا سینگ معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی افزود: نیروهای آمریکا آمریکا از روز سه‌ شنبه سه بار دیگر در عراق و سوریه مورد حمله قرار گرفتند و کل حملات به آنها از ۱۷ اکتبر (۲۵ مهرماه) تاکنون به ۵۸ بار رسیده است.

 

معاون سخنگوی پنتاگون، حملات به نیروهای آمریکایی را در عراق ۲۷ بار و در سوریه ۳۱ بار اعلام کرد و آنها را ناموفق توصیف کرد که موجب جراحت های جدی نیروهای آمریکایی نشده است اما مدعی شد: " حملات ما موجب تضعیف دسترسی گروههای شبه نظامی به تسلیحات شده است."

 

این سخنگوی پنتاگون تصریح کرد: "اگر حملات بیشتری انجام شود، ما قطعا پاسخ خواهیم داد."

 

این مقام وزارت دفاع آمریکا پیش از این گفته بود، ۲۷ سرباز آمریکایی در این حملات دچار ضربه مغزی و ۳۲ نفر نیز دچار جراحت‌ سطحی شده‌ اند که همه این ۵۹ نفر به خدمت بازگشته اند اما رسانه های آمریکایی تعداد نیروهای آمریکایی را که دچار جراحت شده اند، ۶۰ نفر عنوان کرده اند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------