آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

اسرائیل: عملیات ما در رفح ناقض پیمان صلح با مصر نیست / پیشنهاد حماس در مورد مذاکره از اصول و مواضع ما بسیار دور است

اوفیر جندلمن، سخنگوی دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت، با بیان اینکه اسرائیل از حساسیت مربوط به انجام عملیات…

آمریکا: حماس از بیمارستان الشفا بعنوان مرکز فرماندهی استفاده می‌کند/ اعلام شروط نتانیاهو برای آتش بس در غزه



سخنگوی وزارت خارجه آمریکا،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا  ادعا کرد حماس از بیمارستان الشفا بعنوان مرکز فرماندهی استفاده می کند.

به گزارش ایرنا، متیو (مت) میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران گفت: ما نگفته ایم که در تمام بیمارستان های غزه مرکز فرماندهی حماس وجود دارد. ما اعلام کرده ایم که طبق ارزیابی های ما در بیمارستان الشفا مرکز فرماندهی حماس بوده است. نمی توانیم در مورد همه بیمارستان ها چنین نظری بدهیم.

 

وی با ادعای مخالفت آمریکا با حمله هوایی به بیمارستان ها گفت: باید از این بیمارستان ها محافظت شود. ما از همه طرف ها می خواهیم که بر اساس قوانین بین المللی از بیمارستان ها و منطقه غیر نظامی محافظت کنند.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ادعا کرد: ما می‌خواهیم مناطق امن در جنوب نوار غزه ایجاد کنیم و در حال کار روی جزئیات آن هستیم. ما به همکاری با اسرائیل برای یافتن روش مناسب جهت جلوگیری از هدف قرار دادن منطقه امن در جنوب غزه ادامه می دهیم.

 

میلر گفت: ما انتظار داریم اسرائیل از قوانین بین المللی بشردوستانه پیروی کند و با بیماران به صورت انسانی رفتار کرده و به آنها اجازه دسترسی به غذا و آب را بدهد.

 

این مقام وزارت خارجه آمریکا افزود: ما معتقدیم که باید وقفه های طولانی مدت برای خارج کردن غیرنظامیان از غزه وجود داشته باشد و فرصت کافی برای دور شدن غیرنظامیان از آسیب وجود داشته باشد.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اذعان کرد از نظر وزیر خارجه آمریکا، تعداد زیادی از فلسطینیان در این درگیری کشته شده اند اما گفت: «رنج مردم غزه در نتیجه اقدامات تروریستی حماس است و اسرائیل حق دارد از خود در مقابل حماس دفاع کند.اما باید این کار را با توجه کامل به حداقل رساندن آسیب به غیرنظامیان انجام دهد.»

 

نتانیاهو: اگر ما گروگان‌ها را تحویل بگیریم آتش‌بس موقت برقرار خواهد شد

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی جمعه گفت: در صورت تحویل گرفتن گروگان‌ها آتش‌بس موقت برقرار می‌شود.

 

نتانیاهو مدعی شد: تلاش داریم این مأموریت (حمله به غزه) را با کمترین تعداد تلفات غیرنظامیان انجام دهیم.

 

وی افزود: اگر ما گروگان‌ها را تحویل بگیریم آتش‌بس موقت برقرار خواهد شد و ما الان به این وضعیت نزدیکتریم تا زمان آغاز عملیات زمینی.

 

نتانیاهو با تروریست خواندن نیروهای مقاومت و از یاد بردن تروریسم دولتی اسرائیل مدعی شد: به دنبال آن هستیم که مسؤولیت نظامی در غزه را برعهده بگیریم تا مانع از ظهور تروریسم شویم و ما به دنبال اشغال غزه نیستیم.

 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر ادعا کرد: دلایل قوی در اختیار داریم که برخی از گروگان‌ها در بیمارستان شفا نگه داری می‌شدند.

 

مقام‌های رژیم صهیونیستی ادعا می‌کنند حماس سلاح‌ها را در تونل‌های زیر بیمارستان‌ها مخفی می‌کند و یک مرکز فرماندهی در زیر بیمارستان «شفا» بزرگترین بیمارستان غزه ایجاد کرده و بر این اساس، این ساختمان‌ها را به یک هدف نظامی قانونی برای رژیم صهیونیستی تبدیل کرده است.

 

اسرائیل از کشته شدن مقام‌های ارشد حماس در غزه خبر داد

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسراییل گفت: شماری از فرماندهان ارشد حماس از جمله احمد راندور، فرمانده تیپ شمال غزه و هیمن سیان، فرمانده تیپ راکتی حماس که در یکی از تونل‌ها مخفی شده بودند، کشته شده‌اند.

 

او گفت مرکز زیرزمینی دیگر که هدف قرار گرفت محل اختفای «اعضای ارشد شاخه سیاسی حماس از جمله روخی مشته از افراد خیلی نزدیک به یحیی سنوار، اسام دالیس رئیس دولت حماس در غزه نزدیک به اسماعیل هنیه و سامخ السرق از دیگر افراد نزدیک به سنوار و سایر چهره‌های ارشد حماس در غزه بود.»

 

بلینکن: برای آزادی زندانیان آمریکایی و اسرائیلی کار می‌کنیم

آنتونی بلینکن، وزیرخارجه آمریکا به ای بی سی توضیح داد که نمی‌تواند جزئیاتی در مورد مذاکرات برای بازگرداندن بازداشت شدگان ارائه دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: اما من خوشبین هستم که بتوانیم آنها را بازگردانیم.

 

بلینکن در تکرار ادعاهایشان مبنی استفاده حماس از بیمارستان الشفا باز هم مدعی شد، مطمئن است تونل‌ها و مرکز فرماندهی زیر مجموعه بیمارستان الشفا در غزه وجود دارد. او گفت: غزه باید در آینده تحت حاکمیت فلسطین باشد و امنیت نیز در آنجا تامین شود.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا ادامه داد: احتمالا باید یک دوره گذار در آنجا وجود داشته باشد تا امنیت غزه تامین شود و این چیزی است که ما آن را بررسی می‌کنیم. بسیار واضح گفته بودیم که اسرائیل نمی‌تواند غزه را دوباره اشغال کند.

 

بلینکن در این گفت‌وگو ادعا کرد: انتظار دارم اسرائیل بعد از پایان عملیاتش مدارک بیشتری در خصوص آنچه حماس در بیمارستان‌ها انجام می‌داد، ارائه کند.

 

آنتونی بلینکن همچنین در تماس تلفنی با بنی گانتس، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی خواستار پایان بخشیدن به آزار و اذیت فلسطینی‌ها به دست شهرک نشینان صهیونیست شد.

 

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: آنتونی بلینکن در این تماس بر لزوم اتخاذ ‌گام‌های فوری و قاطع برای کاهش تنش‌ها در کرانه باختری تاکید کرد، از جمله مقابله با سطح فزاینده‌ای از خشونت شهرک نشینان افراطی.

 

بلینکن همچنین درباره تلاش برای تسریع ارسال کمک‌های بشردوستانه، آزادسازی اسرا و جلوگیری از گسترش این جنگ به سایر نقاط منطقه گفت‌وگو کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------