آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جان کربی: اسرائیل به آمریکا اطمینان داد که عملیات رفح محدود است

هماهنگ کننده امور راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا امروز در مصاحبه‌ای ادعا کرد: اسرائیل به آمریکا اطمینان داد که عملیات رفح محدود است. به…

آمریکا: به دنبال درگیری با ایران نیستیم/ اسرائیل: شهر غزه محاصره شده است



آنتونی بلینکن،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
آنتونی بلینکن گفت: ما خواهان هیچ گونه رویارویی با ایران نیستیم اما همه اقدامات را برای محافظت از نیروها و شهروندان خود انجام خواهیم داد.

به گزارش انتخاب، وزیر امور خارجه آمریکا دوشنبه شب که برای دیدار با مقامت عراقی وارد بغداد شده بود گفت: در عین حال، ارسال یک پیام بسیار واضح برای هر کسی که ممکن است به دنبال سوء استفاده از درگیری در غزه برای تهدید نیروهای ما در اینجا یا هر جای دیگر در منطقه باشد، بسیار مهم بود:  این کار را نکنید.

 

آنتونی بلینکن افزود: من خیلی واضح گفتم که حملات و تهدیدهای شبه نظامیان همسو با ایران کاملا غیرقابل قبول است و ما هر اقدام لازم را برای محافظت از نیروهای خود انجام خواهیم داد.  ما به دنبال درگیری با ایران نیستیم - ما این را خیلی واضح اعلام کرده ایم - اما برای محافظت از پرسنل خود، چه نظامی و چه غیرنظامی، آنچه را که لازم است انجام خواهیم داد.

 

وی بیان کرد که السودانی، نخست وزیر، حملات علیه نیروهای ما، تهدید علیه نیروهای ما را به وضوح محکوم کرده است. و عزم خود را برای انجام آنچه لازم است برای اطمینان از اینکه چنین اتفاقی نمی‌افتد. 

 

بلینکن در ادامه افزود:  بنابراین، همانطور که گفتم، گفتگوی صریح و مهمی داشتیم.  به طور گسترده‌تر، ما بسیار سخت کار می‌کنیم تا مطمئن شویم که درگیری در غزه تشدید نمی‌شود، به جاهای دیگر سرایت نمی‌کند - چه اینجا باشد، چه در جاهای دیگر منطقه.  این کار بسیار حیاتی و فوری دیپلماسی آمریکایی است و این همان چیزی است که ما در طول این سفر نیز درگیر آن بوده ایم.

 

مدیر سازمان سیا به خاورمیانه آمد

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت گزارش داد، برنز رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) یکشنبه شب در فلسطین اشغالی با دیوید بارنیا رئیس موساد درباره غزه دیدار و گفت وگو کرده است.

 

جزئیات بیشتری از این دیدار گزارش نشده است.

 

در همین رابطه نیویورک تایمز نیز به نقل از مقام‌های آمریکایی گزارش داد، رئیس سیا برای مذاکرات درباره تحولات غزه و آزادی اسیران و جلوگیری از گسترش درگیری ها به فلسطین اشغالی سفر کرده و قرار است به تعدادی از کشورهای منطقه نیز سفر کند.

 

سخنگوی ارتش اسرائیل: شهر غزه محاصره شده است

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرایٔیل با اشاره به محاصره کامل شهر غزه از سوی کشورش و رسیدن بخشی از نیروهای آن به خط ساحل گفت که نوار غزه به دو منطقه شمالی و جنوبی تقسیم شده است.

 

او افزود ارتش اسرایٔیل همچنان به غیرنظامیان اجازه می‌دهد تا شمال غزه را ترک کرده و به سمت جنوب حرکت کنند.

 

۲ پایگاه آمریکایی در عراق مورد حمله موشکی قرار گرفت

شبکه الجزیره قطر در خبری فوری از هدف قرار گرفتن پایگاه نظامیان آمریکایی در استان الانبار در غرب عراق خبر داد.

 

شبکه النجباء عراق هم به نقل از یک منبع آگاه از هدف قرار گرفتن پایگاه آمریکایی «ویکتوریا» در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد خبر داد.

 

تاکنون جزئیات بیشتری از این حملات منتشر نشده است.

 

حضور زیر دریایی آمریکا در منطقه خاورمیانه

سنتکام تائید کرد که یک زیردریایی هسته‌ای کلاس اوهایو نیروی دریایی آمریکا وارد منطقه تحت مسئولیت فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) شده که شامل خاورمیانه، شرق آفریقا و آسیای مرکزی است.

 

این فرماندهی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: روز یکشنبه یک زیردریایی کلاس اوهایو به منطقه مسئولیت فرماندهی مرکزی ایالات متحده رسید.

 

پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون پیشتر با اعلام این خبر که ایالات متحده ۳۰۰ سرباز را به منطقه سنتکام اعزام خواهد کرد، مکان دقیق استقرار این نیروها را مشخص نکرد اما تاکید کرد که آنها به (رژیم) اسرائیل اعزام نخواهند شد.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------