آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمریکا: ارسال تسلیحات به اسرائیل به دلیل عملیات رفح متوقف شد | سوخت فقط برای ۳ روز دیگر در رفح وجود دارد

لوید آستین وزیر دفاع آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی گفت که ارسال تسلیحات به اسرائیل به دلیل عملیات رفح متوقف شد و تصمیم نهایی درباره…

وزیر دفاع اسرائیل: عملیات زمینی در زمان مناسب انجام خواهد شد/ آمریکا: اسرائیل حق دارد به حماس حمله کند



وزیر دفاع اسرائیل،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با اذعان به اینکه این رژیم شرایط سختی را پشت سر می‌گذارد، ادعا کرد که حمله نظامی زمینی در زمان مناسب آغاز خواهد شد.

به گزارش ایسنا، «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: حماس جنگی را آماده کرد تا اراده ما را برای زندگی در صلح بازدارد. شرایط سختی را پشت سر می‌گذاریم و جنگ ما برای حفظ میهن است و باید در آن پیروز شویم.

 

وی مدعی شد: مراحل دیگری نیز وجود خواهد داشت که آنها را اجرا خواهیم کرد و در آنها پیروز خواهیم شد. ما شرایط را برای تداوم نبرد مهیا خواهیم کرد.

 

گالانت همچنین ادعا کرد: اهداف ما دقیق هستند و ما حملاتی را به زیرساخت‌های جنبش حماس ترتیب دادیم.

 

وی ادامه داد: ما ظرف ۲۴ ساعت، به سمت یک حمله رو به رشد از هوا، دریا و زمین حرکت کردیم. عملیات زمینی به زودی در صورت مهیا شدن شرایط انجام خواهد شد.

 

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی تصریح کرد: ما بیش از ۲۰۰ مفقودی و ربوده شده داریم و تمام تلاش خود را برای بازگرداندن آنها به کار می‌بندیم. ما برای پیشروی در شمال آماده‌ایم و نیروی هوایی نیز برای این کار آماده است.

 

گالانت گفت: ما تمام تلاش خود را برای بازگرداندن اسرا و افراد ربوده شده انجام خواهیم داد. ما جنگ را در دو جبهه مدیریت می‌کنیم و برای هر تحولی در شمال آماده‌ایم. نیروهای ما در آمادگی کامل هستند و عملیات نظامی زمینی در زمان مناسب آغاز خواهد شد.

 

***

 

حماس: بایدن علنا درباره غزه دروغ می‌گوید/ کاخ سفید: اسرائیل حق دارد به حماس حمله کند

حسام بدران، عضو دفتر سیاسی جنبش حماس در اظهاراتی گفت، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در سطح نظامی و سیاسی در نوار غزه باقی می‌ماند و حملات رژیم صهیونیستی تاثیری بر آن نمی‌گذارد.

 

وی همچنین گفت، جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا درباره مسائل کاملا بدیهی در خصوص جنگ غزه علنا دروغ می‌گوید.

 

وی به اسپوتنیک گفت: ما از روز نخست جنگ با روسیه در تماس هستیم و سفر هیات حماس به مسکو به منظور بررسی امکان حمایت روسیه از مسئله فلسطین است.

 

بدران تصریح کرد: سفر ما به روسیه در چارچوب مقابله با حمایت نامحدود آمریکا و غرب از اسرائیل است.

 

همزمان وزارت خارجه آمریکا مدعی شد: ما بر این باور نیستیم که اسرائیل غیر نظامیان در غزه را عمدا هدف قرار می‌دهد. ما مخالف هرگونه مجازات دسته جمعی هستیم و معتقد نیستیم که این امر در نوار غزه رخ می‌دهد.

 

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: آمریکا ارزیابی رسمی را برای تعیین اینکه آیا اسرائیل در اجرای حملات خود در نوار غزه به قوانین بین المللی پایبند بوده یا خیر انجام نداده است.

 

کاخ سفید نیز ادعا کرد: می‌دانیم که قربانیانی در غزه وجود دارند، اما به آمار جنبش حماس و وزارت بهداشت غزه نمی‌توان تکیه کرد. 

 

کاخ سفید در تلاش برای سرپوش نهادن بر جنایات صهیونیستها در غزه گفت: تعداد قربانیان در غزه به ارقامی که از آنجا اعلام می‌شود نزدیک نیست.  

 

کاخ سفید در حمایت از اقدامات رژیم صهیونیستی مدعی شد: این حق اسرائیل است که بعد از عملیات ۷ اکتبر حماس را هدف و تحت پیگرد قرار دهد.

 

کاخ سفید افزود: آتش‌بس بشردوستانه ممکن است طی ساعاتی در برخی مناطق برای کاهش درد و رنج غیرنظامیان غزه برقرار شود. باید از تلفات غیرنظامیان اجتناب شود و این همان چیزی است که ما با شرکای خود در اسرائیل گفتگو کردیم.

 

کاخ سفید اعلام کرد: همه بازداشتی‌های غزه باید بازگردانده شوند و ما به تلاش‌های خود در این زمینه ادامه خواهیم داد.

 

این منبع اعلام کرد: نمی‌توانیم درباره وضعیت و شرایط کشته شدن خانواده «وائل الدحدوح» خبرنگار الجزیره صحبت کنیم و به او تسلیت می‌گوییم.

 

کاخ سفید همچنین گفت: ایده راه حل دو دولتی جدید نیست و رئیس جمهور بایدن به آن معتقد است، این به یک کار دشوار تبدیل شده است و ما نمی‌دانیم چشم انداز آن چیست.

 

کاخ سفید اعلام کرد: روند عادی‌سازی که در تلاش هستیم میان اسرائیل و عربستان ایجاد شود، گام مهمی برای دستیابی به راه حل دو دولتی است.

 

***

 

اسرائیل: سه فرمانده ارشد حماس را هدف قرار دادیم

ارتش ‎إسرائیل مدعی شد در یک حمله‌ی هدفمند با کمک "شین بت" (نهاد اطلاعاتی ارتش اسرائیل) سه فرمانده ارشد گردان " تفاح" حماس را در حمله هوایی هدف قرار دادند.

 

***

 

سفر هیأت حماس به روسیه

رسانه‌های روسیه به نقل یک منبع در این هیات خبر داده‌اند «موسی ابومرزوق» یکی از اعضای ارشد حماس بخشی از هیات اعزامی این جنبش فلسطینی به مسکو است.

 

رویترز نوشته روسیه با تمام بازیگران در منطقه از جمله ایران، رژیم صهیونیستی، تشکیلات خودگردان فلسطین و حماس در ارتباط است.

 

مسکو اخیرا دلیل وجود بحران در منطقه غرب آسیا را «شکست سیاست‌های آمریکا» خوانده و خواستار آتش‌بس میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین و همچنین آغاز مذاکرات با هدف حل وفصل مسالمت‌آمیز بحران شده است.

 

زاخارووا همچنین در بخشی دیگری از سخنان خود گفت که «علی باقری کنی» معاون وزیر خارجه ایران نیز هم‌اکنون در مسکو حضور دارد و گفت‌وگوهایی با «میخائیل گالوزین» همتای روس خود داشته است.

 

سخنگوی وزارت خارجه روسیه همچنین عنوان کرد که تصمیم سوئیس برای حفظ تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران به «بی‌طرفی» برن لطمه می‌زند.

 

وی در ادامه گفت که این کشور از سیاست‌های آمریکا و اتحادیه اروپا در قبال ایران پیروی می‌کند.

 

زاخارووا گفت: تمامی این‌ها به همراهی دیگر اقدامات بدنهاد سوئد باعث لطمه زدن به شهرت و ماهیت این کشور به عنوان یک صحن دیپلماتیک بین‌المللی بی‌طرف می‌زند.

 

سفارت ایران نیز خبر داده باقری با «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه در امور روابط با کشورهای آمریکای شمالی و جنوبی و همکاری با کشورهای بریکس و امنیت بین الملل دیدار و گفت‌گو کرد.

 

طرفین بر ضرورت همکاری میان ۲ کشور در جهت تقویت رایزنی‌ها و تعامل‌های بین‌المللی میان تهران-مسکو و همچنین چندجانبه‌گرایی، تاکید کردند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------