آخرین اخبار بین الملل

عملیات گسترده در رفح ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

آکسیوس: عملیات اسرائیل برای تسلط بر گذرگاه رفح، عبور از خطوط قرمز بایدن نیست

پایگاه خبری «آکسیوس» شامگاه سه‌شنبه گزارش داد که کاخ سفید معتقد است عملیات اسرائیل برای تسلط بر گذرگاه رفح، عبور از خطوط قرمز «جو بایدن»…

آمار کشته شدگان فلسطین به ۱۵۷۲ نفر رسید/ اسرائیل: غزه را ترک کنید



حملات اسرائیل به غزه،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
طبق گزارش وزارت بهداشت فلسطین، آمار قربانیان ناشی از تجاوزات رژیم صهیونیستی به مردم در نوار غزه و کرانه باختری به 1572 شهید و 7262 مجروح رسید.

به گزارش فارس، وزارت بهداشت فلسطین صبح امروز جمعه، ۱۳ اکتبر اعلام کرد که تعداد قربانیان حملات اسرائیل به مردم در نوار غزه و کرانه باختری به ۱۵۷۲ شهید و ۷۲۶۲ مجروح رسیده است.

 

طبق گزارش پایگاه خبری «عرب۴۸»، این وزارتخانه در اطلاعیه‌اش اعلام کرد که تعداد قربانیان نوار غزه به ۱۵۳۷ شهید و حدود ۶۶۱۲ زخمی رسیده است. این در حالی است که تلفات در کرانه باختری به ۳۵ شهید و بیش از ۶۵۰ زخمی رسیده و ۲۱۰ نفر از مجروحان به بیمارستان‌ها منتقل شده‌اند.

 

نبرد طوفان الاقصی با ادامه درگیری‌ها و حملات موشکی مقاومت به حیفا و فلج شدن کار فرودگاه بن گوریون وارد هفتمین روز خود شد؛ در حالی که تعداد کشته‌شدگان اسرائیلی به بیش از ۱۳۰۰ نفر رسید.

 

بامداد امروز، جنگنده‌های اسرائیل  ده‌ها حمله شدید به مناطق مختلف نوار غزه با تمرکز بر شمال غربی و شمال این منطقه انجام دادند. توپخانه ارتش رژیم اشغالگر همچنین مناطق رفح و خان ​​یونس در جنوب نوار غزه را بمباران کرد.

 

درخواست اسرائیل برای تخلیه تمامی ساکنان شمال غزه طی ۲۴ ساعت

«استفان دوجاریک» سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که رهبران تیم‌های سازمان ملل در غزه توسط افسران رابط خود در ارتش اسرائیل مطلع شدند که کل جمعیت شمال وادی غزه باید طی ۲۴ ساعت به جنوب غزه تخلیه شوند.

 

سازمان ملل اعلام کرد که اسرائیل درست پیش از نیمه شب روز پنجشنبه به وقت محلی، این پیام را به تیم سازمان ملل در غزه داد.

 

در بیانیه سازمان ملل آمده است: «این تعداد تقریباً به یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد. همین دستور برای همه کارکنان سازمان ملل و کسانی که در مراکز سازمان ملل پناه گرفته‌اند - از جمله مدارس، مراکز بهداشتی و درمانگا‌ه‌ها- اعمال شد. سازمان ملل متحد انجام چنین حرکتی را بدون پیامد‌های انسانی مخرب غیرممکن می‌داند».

 

در ادامه تأکید شده است: «سازمان ملل متحد درخواست می‌کند که چنین دستوری، در صورت تأیید، لغو شود تا از آنچه که می‌تواند یک تراژدی را به یک وضعیت فاجعه‌بار تبدیل کند، اجتناب شود».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------