آخرین اخبار سیاست خارجی

کمال خرازی ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

کمال خرازی : در صورت تهدید موجودیت ایران دکترین هسته‌ای خود را تغییر می دهیم

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی اظهار داشت: در صورتی که رژیم صهیونیستی جسارت کند و به تاسیسات هسته ای ایران لطمه بزند، سطح بازدارندگی ما متفاوت خواهد شد. ما تصمیمی برای…

وزیر خارجه آمریکا: بیشتر پهپاد هایی که روسیه علیه اوکراین استفاده می‌کند از سوی ایران تأمین می‌شوند



آنتونی بلینکن،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزیر امور خارجه آمریکا بعد از دیدار با دبیرکل ناتو ادعا کرد؛ بیشتر پهپادهایی که روسیه علیه کی‌یف استفاده می‌کند از سوی ایران تأمین می‌شوند.

به گزارش ایرنا، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا که برای شرکت در اجلاس وزرای امور خارجه کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی به بروکسل سفر کرده است، طی سخنانی در نشست با خبرنگاران، ادعای بکارگیری پهپادهای ایرانی از سوی روسیه در جنگ اوکراین را که بارها از سوی مقامات کشورمان رد شده است تکرار کرد.



وی با بیان این ادعا که متحدان ناتو برای کمک به اوکراین احساس خستگی نمی‌کنند، مدعی شد: «ما باید به حمایت از اوکراین ادامه دهیم»

 

بلینکن همچنین روابط میان اعضای ناتو را تزلزل ناپذیر توصیف کرد و مدعی شد: «کسانی که علیه ناتو شرط‌بندی کرده بودند دیدگاهشان اشتباه از آب درآمده است. ما بزرگتر، متحدتر و قابل‌تر از هر زمان دیگری در گذشته شده‌ایم»

 

بلینکن: تمدید آتش‌بس به نفع اسرائیل است

وزیر امور خارجه آمریکا در بخش دیگری از اظهاراتش در نشست خبری امروز به تحولات فلسطین اشاره و عنوان کرد که در سفر آتی به فلسطین اشغالی برای تمدید توقف درگیری ها در غزه تلاش خواهد کرد.

 

بلینکن با گرفتن ژست‌های بشردوستانه مدعی شد: « ما طی دو روز آینده روی تمدید توقف درگیری‌ها، به گونه ای متمرکز خواهیم بود که به خروج اسرا و انتقال کمک های بشردوستانه بیشتر ادامه دهیم.» رئیس دستگاه دیپلماسی آمریکا مدعی شد که تمدید آتش‌بس در غزه، «به نفع اسرائیل است.»

 


    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------