آخرین اخبار سیاست خارجی

کمال خرازی ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

کمال خرازی : در صورت تهدید موجودیت ایران دکترین هسته‌ای خود را تغییر می دهیم

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی اظهار داشت: در صورتی که رژیم صهیونیستی جسارت کند و به تاسیسات هسته ای ایران لطمه بزند، سطح بازدارندگی ما متفاوت خواهد شد. ما تصمیمی برای…

آمریکا خواستار همکاری بیشتر ایران با آژانس انرژی اتمی شد



سخنگوی وزارت خارجه آمریکا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
واشنگتن مدعی شد که اگر ایران خواستار ایجاد فضای دیپلماسی با ایالات متحده است، باید با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری بیشتری داشته باشد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، متیو میلر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه‌شنبه به وقت محلی، مدعی شد: اگر ایران می‌خواهد فضا را برای دیپلماسی با ایالات متحده ایجاد کند، باید با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری بیشتری داشته و گام‌هایی در راستای کاهش تنش بردارد.

 

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای خود به نارضایتی این کشور از تصمیم ایران برای باطل کردن مجوز تعدادی از بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اشاره کرد و افزود: در چند هفته گذشته ما شاهد انجام اقداماتی بودیم که ایران برای تضعیف توانایی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در انجام کارش انجام داد بنابراین اگر ایران واقعاً در برداشتن گام‌هایی در راستای کاهش تنش جدی است، اولین کاری که می‌تواند انجام دهد، همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

 

میلر افزود که گام‌هایی که او درباره آن صحبت می‌کند به عنوان مقدمه‌ای بالقوه برای از سرگیری مذاکرات ایران و آمریکا، خواه مستقیم یا غیرمستقیم، به برنامه هسته‌ای ایران مربوط می‌شود.

 

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا می‌گوید ایران باید تمام اقدامات مورد نظر آمریکا را قبل از موافقت واشنگتن با مذاکرات مستقیم یا غیرمستقیم با تهران انجام دهد، پاسخ داد: من این را نمی‌گویم.

 

 

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------