آخرین اخبار سیاست خارجی

کمال خرازی ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

کمال خرازی : در صورت تهدید موجودیت ایران دکترین هسته‌ای خود را تغییر می دهیم

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی اظهار داشت: در صورتی که رژیم صهیونیستی جسارت کند و به تاسیسات هسته ای ایران لطمه بزند، سطح بازدارندگی ما متفاوت خواهد شد. ما تصمیمی برای…

نیروی دریایی آمریکا: ایران سعی کرد دو نفتکش را در تنگه هرمز توقیف کند



تیراندازی به سمت نفتکش در خلیج فارس،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
انگلیس اعلام کرد: در درگیری با نیروهای امنیتی نامشخص، به سمت یک نفتکش در خلیج فارس تیراندازی شده است.

به گزارش شفقنا به نقل از رویترز، یک نهاد دریایی بریتانیا اعلام کرد: امروز چهارشنبه در تعامل با نیروهای امنیتی یک کشور نامشخص به یک نفتکش در خلیج فارس شلیک شده است. این آخرین حادثه در یک سری توقیف یا حمله به کشتی های تجاری در خلیج فارس است که از سال 2019 شروع شده است.

 

عملیات تجارت دریایی بریتانیا (UKMTO)، بخشی از نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا، اعلام کرد: در پی تیراندازی به یک کشتی، خود شناور و خدمه آن در آب‌های بین ایران و عمان در سواحل مسقط پایتخت عمان سالم هستند.

 

UKMTO این حادثه را «تعامل با نیروهای ملی دریایی» توصیف کرد، بدون اینکه مشخص کند این نیروها متعلق به کدام کشور هستند. این نهاد دریایی انگلیس این رخداد را به عنوان رویکرد مشکوک طبقه بندی کرده بود.

 

شرکت امنیت دریایی آمبری گفت این کشتی یک نفتکش با پرچم باهاما بود که متعلق به یونان و تحت مدیریت ایالات متحده است. آمبری افزود: این کشتی از امارات متحده عربی به سمت سنگاپور در حرکت بود و اکنون به سفر خود در داخل آب های سرزمینی عمان به مسیر خود ادامه می دهد. آمبری با استناد به تحقیقات خود گفت که این شناور در واکنش به این حادثه سرعت را افزایش داد و مسیر خود را تغییر داد.

 

گفتنی است بر اساس داده‌های شرکت تحلیلی ورتکسا، حدود یک پنجم عرضه نفت خام و فرآورده‌های نفتی جهان از تنگه هرمز می‌گذرد.

 

نیروی دریایی آمریکا: ایران سعی کرد دو نفتکش را در تنگه هرمز توقیف کند

نیروی دریایی آمریکا روز چهارشنبه، ۱۴ تیر،مدعی شد ایران در ساعت‌های اولیه این روز تلاش کرده دو نفتکش را در نزدیکی تنگه هرمز توقیف کند و به روی یکی از آنها آتش گشوده است.

 

بر اساس این گزارش، شناورهای دریایی ایران بعد از آن که نیروی دریایی آمریکا به سیگنال اضطراری یک نفتکش پاسخ داد، عقب‌نشینی کردند و دو کشتی تجاری به راه خود ادامه دادند.

 

به گفته تیم هاوکینز، سخنگوی ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا، نیروهای ایرانی تلاش کردند دو نفتکش تجاری را که به «شکل قانونی در آب‌های بین‌المللی» در حرکت بودند، توقیف کنند.

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از او اضافه کرد که شلیک ایرانی‌ها به نفتکش دوم باعث خسارت جانی یا آسیب جدی نشده است.

 

همین خبرگزاری به نقل از شرکت آمبرِی که در زمینه اطلاعات دریایی و دریانوردی خدمات ارائه می‌کند نوشت که نفتکش دوم متعلق به مالکی یونانی و با پرچم باهاما حامل نفت خامی است که از امارات متحده عربی به مقصد سنگاپور انتقال می‌یابد.

 

نیروی دریایی آمریکا می‌گوید ایران در دو سال اخیر حداقل پنج کشتی تجاری را توقیف کرده و به چندین کشتی دیگر حمله کرده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------