آخرین اخبار سیاست خارجی

کمال خرازی ,اخبارسیاسی ,خبرهای سیاسی

کمال خرازی : در صورت تهدید موجودیت ایران دکترین هسته‌ای خود را تغییر می دهیم

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی اظهار داشت: در صورتی که رژیم صهیونیستی جسارت کند و به تاسیسات هسته ای ایران لطمه بزند، سطح بازدارندگی ما متفاوت خواهد شد. ما تصمیمی برای…

درخواست نماینده کنگره از بلینکن برای ارائه جزییات تحقیق از «نماینده ویژه آمریکا در امور ایران»



کنگره آمریکا،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
یک قانونگذار آمریکایی از وزیر خارجه این کشور خواست جزییات تحقیق از رابرت مالی را ارائه دهد.

به گزارش شفقنا به نقل از رویترز، یک نماینده جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا از آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه، خواستار جزئیات تحقیقات درباره مجوز امنیتی نماینده آمریکا در امور ایران شده است. وی در این درخواست گفته گزارش‌هایی وجود دارد که او ممکن است از اسناد طبقه‌بندی شده سوء استفاده کرده باشد.

 

«مایکل مک کال» رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان در نامه ای به بلینکن پرسید که چرا راب مالی، فرستاده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران، پس از تعلیق مجوز امنیتی‌اش در اوایل سال جاری همراه مرخصی بدون حقوق معلق شده است؟ برخی منابع از سوء استفاده از اسناد طبقه بندی شده توسط وی خبر داده بودند.

 

این کمیته قبلاً از «مالی» خواسته بود در یک جلسه نظارتی درباره مذاکرات وزارت خارجه با ایران شهادت دهد، اما گفت که وزارت خارجه پاسخ داد که مالی به دلیل بیماری یکی از اعضای نزدیک خانواده نمی تواند شهادت دهد.

 

مک کال در نامه ای نوشت: «با توجه به وخامت اوضاع، ضروری است که وزارت امور خارجه به سرعت گزارش کامل و شفافی از شرایط مربوط به تعلیق و تحقیقات فرستاده ویژه و اظهارات وزارتخانه به کنگره در مورد او ارائه کند.»

 

مالی روز پنجشنبه به رویترز گفت: به من اطلاع داده شده است که مجوز امنیتی من در دست بررسی است. اطلاعات بیشتری به من ارائه نشده است، اما من انتظار دارم که تحقیقات به نحو مطلوب و به زودی حل شود. در این بین، من در مرخصی هستم. من مشتاقم بدانم بررسی وزارت امور خارجه در مورد چیست و همانطور که از ابتدا اعلام کرده ام، آماده همکاری کامل با آن هستم.

 

مک کال در این نامه از «آبرام پیلی» نماینده ویژه و جدید وزارت خارجه در امور ایران و «برت مک گورک» هماهنگ کننده شورای امنیت ملی برای خاورمیانه و شمال آفریقا خواسته است تا پایان ماه جولای برای شهادت و ارائه گزارش های محرمانه به کمیته در دسترس قرار گیرند.

 

مالی که بلافاصله پس از روی کار آمدن جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات در سال 2021 منصوب شد، وظیفه داشت تلاش برای احیای توافق هسته ای 2015 ایران را بر عهده بگیرد. دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا در سال 2018 این پیمان را رها کرد و تحریم های آمریکا علیه تهران را دوباره اعمال نمود.

 

 

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------