آخرین اخبار اقتصادی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

جاماندگان سهام عدالت حتما بخوانند/ اگر شرایط دریافت سهام عدالت را دارید، این کار را انجام دهید؟

سرپرست سازمان خصوصی سازی با بیان اینکه با واگذاری سهام عدالت جاماندگان، قطار سهام عدالت به ایستگاه پایانی می‌رسد، گفت: اگر…

خواربار در بازار، زیاد اما گران است/ قول رئیس اتحادیه خواربارفروشان به رئیسی چه بود؟



تورم،اخبار اقتصادی،خبرهای اقتصادی
رئیس اتحادیه خواربارفروشان تهران گفت: متاسفانه علی رغم تلاش دولت جهت برقراری ثبات قیمت، همچنان گرانی و تورم در بازار کالا‌های مصرفی و ضروری مواد خوراکی خود نمایی می‌کند که امیدوارم این مورد با همت مسئولان رو به بهبود برود.

به گزارش اقتصاد ۲۴، در حالی به تازگی مسعود امرالهی، مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت بر کالا‌های اساسی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به فرا رسیدن ایام پایانی سال و ماه مبارک رمضان از تشدید بازرسی‌ها و جلوگیری از افزایش غیرقانونی قیمت کالا‌های اساسی در بازار خبر داد که با متخلفان برخورد قانونی می‌شود که بازار از هرج و مرج قیمت‌ها به گونه‌ای متشنج شده که خرید و تامین بیشتر اقلام خوراکی و ضروری برای عده کثیری از مردم حقوق بگیر و طبقه ضعیف و متوسط جامعه بسیار سخت شده است.

 

هرچند وزارت جهاد کشاورزی مسئولیت تامین کالا و وزارت صمت مسئولیت توزیع کالا در سطح شهر و روستا و سراسر کشور را برعهده دارند و در مصوبه ریاست جمهوری تفکیک وظایف نظارتی و بازرسی میان وزارت جهادکشاورزی و وزارت صمت به روشنی تعیین شده است، اما در کل برنامه ریزی‌ها برای تنظیم بازار کالا‌های ضروری و مصرفی سفره‌های مردم، سیاست ناکارآمد و غیر قابل قبول نتیجه داده است.

 

چرا مواد خوراکی اینقدر گران شده است؟

از افزایش قیمت گوشت و مرغ تا لبنیات و نان را نمی‌توان نادیده گرفت. در همین رابطه رضا پاشا بیگی داریانی، رئیس اتحادیه خواربارفروشان تهران در گفتگو با اقتصاد ۲۴ گفت: متاسفانه علی رغم تلاش دولت جهت برقراری ثبات قیمت، همچنان گرانی و تورم در بازار کالا‌های مصرفی و ضروری مواد خوراکی خودنمایی می‌کند که امیدوارم این مورد با همت مسئولان رو به بهبود برود.

 

وی تصریح کرد: مهمترین دلیل گرانی برخی از کالاها به دلیل شرایط تامین مواد اولیه و بحث‌های ارزی است که امیدواریم تمهیدات لازم برای تامین آن‌ها اعمال شود.

 

هیچ کمبود و مشکلی در تامین کالا‌های مورد نیاز مصرف مردم نیست 

پاشابیگی تاکید کرد: البته تا امروز از نظر تامین کالا‌های مورد نیاز مردم دچار هیچ کمبود و مشکلی نیستیم و هر نوع کالایی که مورد نیاز مصرف کنندگان خواربار باشد به وفور در واحد‌های صنفی این اتحادیه و در بازار موجود است و متولیان اجازه نمی‌دهند کالایی از سفره مردم کم شود.

 

رئیس اتحادیه خواربارفروشان اظهار کرد: مطابق با وعده‌ای که ماه رمضان سال گذشته به رئیس جمهور داده ایم، اجازه نخواهیم داد هر کالایی که مربوط به معیشت و ارزاق مردم است از سفره‌های آن‌ها کم شود.

 

پاشابیگی اعلام کرد: کالا و محصولات مورد نیاز سفره مردم به وفور در بازار است، اما گرانی و تورم همچنان خرید این کالا‌ها را برای مردم سخت کرده است.

 


تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------