فیلم «رادیکال»؛ داستان شورانگیز یک معلم متفاوت



فیلم رادیکال،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی
فیلم اسپانیایی‌زبان «رادیکال» که بر اساس یک ماجرای واقعی ساخته شده، نخستین‌بار در جشنوارۀ ساندنس 2023 به نمایش درآمد و مورد تحسین منتقدان و مخاطبان قرار گرفت. این فیلم اواخر ماه جاری میلادی به اکران عمومی درخواهد آمد.

به گزارش فرادید، داستان فیلم رادیکال دربارۀ معلمی به اسم سرجیو خوآرز است که به یک شهر مرزی، کوچک، فراموش‌شده و غرق در خشونت و فساد در مکزیک می‌رود و در یک مدرسه ابتدایی مشغول به کار می‌شود. او تلاش می‌کند تا در آنجا روشی رادیکال و متفاوت را در برخورد با دانش‌آموزان در پیش بگیرد؛ روشی که دیوار بی‌علاقگی و سردی دانش‌آموزان را فروبریزد و نیروی ماجراجویی و حتی شاید نبوغ پنهان آن‌ها را آزاد کند.

 

آیا او می‌تواند چیزی را در درون این دانش‌آموزان کلاس ششمی بیدار کند؟ آن هم دانش‌آموزانی که بدترین نمرات را در کل مکزیک را دارند و محیط مدرسه‌شان تا پیش از این خشک و سختگیرانه بوده است. سرجیو هیچ ایدۀ خاصی در ذهنش ندارد اما می‌کوشد تا از هر روزنی برای ایجاد تغییر استفاده کند.

 

منتقدانی که فیلم را در جشنوارۀ ساندنس دیدند، عمدتا نظرات بسیار مثبتی نسبت به این فیلم ابراز کردند. از مجموع 30 نقدی که تا کنون در سایت راتن‌تومیتوز منتشر شده، امتیاز فیلم 93 درصد بوده است. در اینجا گزیدۀ نظرات تعدادی از منتقدان را ملاحظه خواهید کرد.

 

تومریس لافلی از ورایتی: پایان‌بندی پرشور فیلم، توازنی میان خوش‌بینی و تراژدی است؛ تصویری تماشایی و تامل‌برانگیز از کودکانی که به خاطر محرومیت از منابع و امکانات لازم، از موفقیت بازمانده‌اند.

 

فیلم رادیکال،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی

امیلی ویلر از فیلم اینکوایری: فیلم «رادیکال» اثری نیست که قواعد مرسوم فیلم‌های مربوط به معلمان الهام‌بخش را شکسته باشد و چیز فوق‌العاده تازه‌ای ارائه کرده باشد؛ اما در عین حال این قواعد را در بهترین سطح ممکن به اجرا درآورده و بنابراین یک سر و گردن بالاتر از فیلم‌هایی با مضمون مشابه است.

 

ریچارد پراپز از ایندیپندنت‌کریتیک: یوجنیو دربز (بازیگر نقش معلم) در اینجا یکی از بهترین و ظریف‌ترین بازی‌های دوران کاری‌اش را ارائه کرده است.

 

دنیس شوارتز از dennisschwartzreviews.com: فیلم رادیکال تصویری از یک معلم ایدئال است؛ فیلمی خوشایند که شما را وادار می‌کند برای این معلم و دانش‌آموزانش هورا بکشید.

 

ریچل واگنر از rachelsreviews.net: قبلا هم این نوع داستان‌های الهام‌بخش را در فیلم‌های دیگر دیده‌ایم اما روایت «رادیکال» آنقدر زیبا و بازی یوجنیو دربز آنقدر نیرومند است که امکان ندارد بتوانیم این فیلم را نادیده بگیریم.

 

ویلسون کونگ از فیلم اینکوایری: کریستوفر زلا (کارگردان فیلم) توانسته آن نقطۀ درخشانی را پیدا کند که در آن، جنبه‌های سرزنده و شوخ‌طبعانۀ داستان به خوبی با جدیت و حتی نوعی تراژدی سیاسی و اجتماعی ترکیب می‌شوند. این فیلم یک تمرین موفق در داستانگویی عاطفی و همدلانه است.

 

نیک جانستون از Vanyaland: این فیلم بیش از هر چیز شبیه یک مباحثۀ هوشمندانه و واقعی دربارۀ هدف تعلیم و تربیت در زندگی یک کودک است.

 

رُزا پِرا از The Daily Chela: «رادیکال» تصویری زیبا از هر آن چیزی است که می‌تواند ممکن و دست‌یافتنی باشد، تنها اگر ما جرات به چالش کشیدن قواعد مرسوم را داشته باشیم.

 

فیلم رادیکال،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی



تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------