استاد مهربان تئاتر+تصاویر



استاد مهربان , تئاتر

 

"حميد سمندريان" مدرس و كارگردان تئاتر با بيش از نيم قرن سابقه در اين عرصه هنوز استاد مهربان هنرجويان تئاتر است.

 

استاد مهربان , تئاتر

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران؛حميد سمندريان متولد،1310 تهران است.او فعاليت هايش را از زمان تحصيل در دوره متوسطه آغاز كرد.او پس از اتمام اين دوره به اروپا سفر كرد و در آسمان دوره مهندسي شوفاژ سانترال را در دانشگاه صنعتي برلين گذراند و پس از آن به هنرهاي نمايشي هامبورگ وارد شد.

 

استاد مهربان , تئاتر

 

و طي تحت آموزش ادوارد ماركس كه يكي از استادان برجسته تئاتر بود،6 سال تحصيل كرد و به صورت حرفه اي وارد كار تئاتر شد. او به دعوت اداره هنرهاي نمايشي دراماتيك به ايران برگشت و نمايشنامه دوزخ ژان پل سارتر را در تالار نوبنياد به روي صحنه آورند.

 

استاد مهربان , تئاتر

 

او به دعوت مهندس هوشنگ،دكتر بركشلي و با همكاري دكتر مهدي نامدار،دانشكده تئاتر دانشگاه تهران را بنيان گذاشت و كار تدريس را آغاز كرد كه تا به امروز نيز ادامه دارد.

 

استاد مهربان , تئاتر

 

او كلاس هاي آزاد بازيگري را در سال 1373 تاسيس كرد كه تا به امروز هنرجويان بسياري از آن جا فارغ التسهيل شدند.

 

استاد مهربان , تئاتر

 

هنرمنداني چون مريم متعرف،فريبرز عرب نيا،احمد آقالو،پرويز پورحسيني،فتحعلي اويسي،حامد كميلي،خسروسينايي،ميرطاهر مظلومي،كيومرث مرادي،حميد فرخ نژاد، قطب الدين صادقي،محمد رحمانيان،محمد يعقوبي،پيام دهكردي،حسين كياني،شهرام عبدلي،يوسف تيموري،و شهاب از اين آموزشگاه به عرصه حرفه اي كار هنر وارد شدند.

حميد سمندريان در سال 1342 گروه هنري پاسارگاد را تشكيل داد كه هنرمنداني چون اسماعيل محرابي،جمشيد مشايخي،ثريا قاسمي،اسماعيل شنگله،مهدي فخيم زاده،در آن حضور داشتند.

 

استاد مهربان , تئاتر

 

از نمونه كارهايي كه او كارگرداني كرده است مي توان به ملاقات بانوي سالخورده در سال 1351 و 1386 (ازدواج آقاي مي سي سي پي )در سال 1368 (دايره گچي قفقازي )در سال 1377،‌(مرغ دريايي) در سال 1356 ،(بازي استريندبرگ) در سال 1351 و 1378 (كرگردن) در سال 1351 ،(نگاهي از پل) در سال 1348،آندورا در سال 1346 ،‌لئوكاديا در سال 1343،‌هركول و طويله اوجياس در سال 1344 ،طبيب اجباري در سال 1343 ، مرده هاي بي كفن و دفن در سال 1341 اشاره كرد.

 

استاد مهربان , تئاتر

 

 

استاد مهربان , تئاتر

 

وي در تئاتر راديويي نمايش هاي انتيگون را در سال 1376 فيزيكدان ها در سال 1366 اقدامات وگا در سال 1341 ،همزاد درسال 1341 ،‌پنچري در سال 1341 و غروب روزهاي آخر پاييز را در سال 1341 كارگرداني كرد.

 

استاد مهربان , تئاتر

 

 

استاد مهربان , تئاتر

 

 

سمندريان در زمينه كارگرداني تله تئاتر، نمايش هاي غروب روزهاي پاييز در سال 1342 بازي استريندبرگ در سال 1351، خمره در سال 1351،جراحي پلاستيك در سال 1340 و پلوفت در سال 1340 را در كارنامه خود دارد.

 

استاد مهربان , تئاتر

 

 

استاد مهربان , تئاتر

 

 

 

اين مدرس تئاتر نمايشنامه‌هاي "غروب روزهاي پائيز"، "پنچري" ،"ازدواج مي‌سي‌سي‌پي"، "دايره گچي قفقازي"، "رومولوس كبير"،" ملاقات بانوي سالخورده"،"باغ وحش شيشه‌اي"، "آندورا"، "هركول و طويله اوجياس"، "فيزيكدان‌ها"، "فرشته‌اي به بابل مي‌آيد"،"چگونه رنج‌هاي آقاي موكين پوت برطرف مي‌شود"، "مكبث" و "بازي استريندبرگ" را ترجمه كرده است./ خبرگزاری : باشگاه خبر نگاران

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------