آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گروسی؛ آژانس نمی‌تواند درباره صرفا صلح‌آمیزبودن برنامه هسته‌ای ایران تضمین دهد

بلومبرگ نوشت: در گزارش ۱۱۲ صفحه‌ای که «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آن را تهیه کرده و به رؤیت بلومبرگ رسیده، آمده است: «درحالی‌که کار بازرسی به صورت…

درخواست استکهلم از کاردار ایران برای آزادی زندانی‌‌های سوئدی



زندانیان سوئدی در ایران،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
وزارت امور خارجه سوئد روز چهارشنبه اعلام کرد کاردار ایران را احضار کرده و او را به منظور آزادی فوری شهروندان سوئدی که در ایران بازداشت هستند، تحت فشار گذاشته است.

به گزارش دیده بان ایران به نقل از رویترز، وزارت خارجه سوئد، چهارشنبه در بیانیه‌ای مدعی شد: «دولت با تلاش شدید و خستگی‌ناپذیر به دنبال بازگردان بدون تأخیر شهروندان سوئدی است که بی هیچ دلیلی در ایران بازداشت شده‌اند».

 

در بیانیه این وزارتخانه آمده است که مردی با تابعیت سوئدی-ایرانی بدون هیچ دلیل مشخصی در اواخر سال 2023 در ایران بازداشت شد. این وزارتخانه دیروز نیز اعلام کرد که یک مرد سوئدی حدودا 20 ساله در اوایل ژانویه در ایران دستگیر شده است.

 

سوئد از انتشار جزئیات بیشتر درباره فرد دوم خودداری کرد، اما به رویترز گفت که مقام‌های این کشور با اعضای خانواده این شهروند در ارتباطند، و کنسولگری سوئد در تهران نیز در این باره با مقام‌های ایرانی در ارتباط است.

 

تنش میان دو کشور پس از محاکمه حمید نوری، دادیار سابق زندان گوهردشت و متهم به مشارکت در کشتار زندانیان سیاسی در دهه 1980، در سوئد شدت گرفته است.

 

ایران ماه پیش محاکمه یک شهروند سوئدی به نام یوهان فلودروس، که کارمند اتحادیه اروپا بوده است، را آغاز کرد. این فرد از آوریل 2022 در ایران زندانی بوده است.

 

به گفته رویترز، قوه قضاییه جمهوری اسلامی فلودروس را به جاسوسی برای اسرائیل و «فساد فی‌الارض» متهم کرده است، که جرمی است که مجازات اعدام دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------