آخرین اخبار سیاست خارجی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

گروسی؛ آژانس نمی‌تواند درباره صرفا صلح‌آمیزبودن برنامه هسته‌ای ایران تضمین دهد

بلومبرگ نوشت: در گزارش ۱۱۲ صفحه‌ای که «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آن را تهیه کرده و به رؤیت بلومبرگ رسیده، آمده است: «درحالی‌که کار بازرسی به صورت…

خط و نشان کشیدن بایدن برای ایران و حماس/ اظهارات مقام اسرائیلی علیه ایران



بایدن،اخبار سیاست خارجی،خبرهای سیاست خارجی
جو بایدن رئیس جمهور آمریکا در پنجمین روز از عملیات طوفان الاقصی علیه رژیم اسرائیل برای جمهوری اسلامی ایران و جنبش حماس خط و نشان کشید و گفت: ما در پیامی به ایران، به صراحت گفتیم که مراقب باشد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی برابر با ۱۱ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۹ مهرماه جاری در نشستی با روسای جوامع یهودیان در آمریکا درباره تحولات در سرزمین های اشغالی فلسطین با بیان اینکه استقرار کشتی‌ها و هواپیماهای نظامی ایالات متحده در نزدیکی اسرائیل باید به عنوان علامتی هشدارآمیز برای ایران تلقی شود، تصریح کرد: "ما در پیامی به صراحت به ایران گفتیم که مراقب باشد".

 

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: "حماس مرتکب جنایات وحشیانه شده و اسرائیل را مقصر می‌داند که غیرقابل باور است. فکر نمی کردم هیچ وقت چنین تصاویری ببینم."

 

بایدن با تکرار ادعاهای مقامات و رسانه های  رژیم اسرائیل مدعی شد: "من مدت زیادی در این کار بوده‌ام اما هیچ گاه تصور نمی‌کردم که چنین چیزی ببینم، تصاویر تایید شده‌ ای از سربریدن کودکان توسط تروریست ها."

 

وی با بیان اینکه "کشورهایی در منطقه از جمله کشورهای عربی هستند که به ما کمک می‌کنند تا بر آنچه روی داده است، غلبه کنیم"، اضافه کرد: بیش از ۱۰۰۰ غیرنظامی در اسرائیل قتل عام شدند که در میان آنها حداقل ۱۴ شهروند آمریکایی بود. اجازه دهید دوباره بگویم به هر کشور و هر سازمانی که به فکر سوءاستفاده از این موقعیت است؛ یک کلمه می‌گویم این کار را نکن، ممکن است قلب ما شکسته باشد، اما عزم ما روشن است.

 

رئیس جمهور آمریکا با بیان اینکه واشنگتن برای بازگرداندن آمریکایی‌های بازداشت‌ شده توسط حماس اقدام می‌کند، گفت: به نتانیاهو اطلاع دادم طبق قوانین جنگ عمل کند.

 

بایدن همچنین اذعان کرد: از یهودیان آمریکا محافظت می کنیم و هرگز اجازه نخواهیم داد که جنایات یهودستیزانه و نفرت‌پراکنی در ایالات متحده جایی داشته باشد.

 

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: ما در حال افزایش کمک‌های نظامی به اسرائیل هستیم. ناو هواپیمابر را به شرق مدیترانه منتقل کردیم و جنگنده‌های بیشتری را به آنجا می‌فرستیم و به روشنی برای ایرانی‌ ها توضیح دادیم که مراقب باشند.

 

کاخ سفید: نگران خصومت ایران با اسرائیل هستیم/ اگر حمایت ایران نبود، حماس اصلا قادر به فعالیت نبود
جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید در یک نشست خبری که مشروح آن در وبگاه کاخ سفید منتشر شده است، در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا باور دارد که با وجود نبودن مدارکی مرتبط با نقش مستقیم ایران در حمله جنبش مقاومت فلسطین به مواضع اسرائیل، همچنان ایران باید به دلیل حمایت‌های قبلی تا لحظه وقوع این حمله از سوی حماس هزینه‌ای بپردازد و اقدامی تلافی‌‎جویانه‌ای در قبال آن انجام شود، با مطرح کردن ادعاهایی علیه ایران و محور مقاومت گفت: «سوال شما این مفهوم ضمنی را در خود دارد که گویی چشمان ما همین الان به روی این واقعیت باز شده است که آن‌ها از حماس و حزب‌الله و دیگر شبکه‌های تروریستی حمایت می‌کرده‌اند. به خاطر اقدامات ما در آمریکا برای هدف قرار دادن محور مقاومت می‌توان گفت که حماس یکی از تحریم‌شده‌ترین شبکه‌های تروریستی در دنیا است».

 

وی با دفاع از سیاست‌های تحریمی دولت آمریکا در قبال ایران گفت: درباره ایران هم ما از آغاز دوره فعالیت این دولت بیش از ۴۰۰ نهاد این کشور را تحریم کردیم؛ ۴۰ مقررات تحریمی نیز علیه ایران وضع شده است که ۳۰ مورد از آن‌ها، تنها در سال گذشته بوده‌اند.

 

کربی در ادامه این نشست خبری، ضمن دفاع از حضور مداخله‌جویانه و ثبات‌زدای نظامی این کشور در منطقه به بهانه کمک به تامین امنیت آن، ادعاهای پیشین درباره نقش ایران در منطقه و در جنگ اوکراین را تکرار کرده و گفت: ما حضور نظامی‌مان در منطقه خلیج فارس را به دلیل حملات آن‌ها به کشتی‌های تجاری افزایش دادیم.

 

وی افزود: به دلیل حمایتشان از روسیه و این موضوع که هنوز به پوتین پهپادها و فناوری‌های(پهپادی) برای کشتن اوکراینی‌های بی‌گناه می‌دهند، تحریم‌های بیشتری علیه آن‌ها اعمال کردیم. در حال حاضر هم توانمندی‌های نظامی خود را بالا برده‌ایم. این کار را در حوزه نیروی دریایی در شرق مدیترانه انجام دادیم. بنابراین، فکر می‌کنم که کسی از رفتار ثبات‌زدای ایران در منطقه چشم‌پوشی نکرده است.

 

وی مدعی شد: «ما آشکارا واقفیم که ایران به طور کلی در این زمینه، به دلیل حمایت‌های دیرینه خود از حماس، نقش هم‌دستانه دارد. اگر حمایت حکومت ایران نبود، حماس اصلا قادر به فعالیت نبود.»

 

با این حال، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اذعان کرد: اما هنوز مدرک بخصوصی نیافته‌ایم که به ما بگوید آن‌ها از برنامه‌ریزی برای این حمله پیچیده در شنبه گذشته مطلع بودند یا در این برنامه‌ریزی، تامین منابع و آموزش آن‌ها برای این حمله دست داشته‌اند.

 

ادعای سخنگوی ارتش اسرائیل علیه ایران

«ریچارد هَخت» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی بامداد پنجشنبه ادعاهایی را علیه ایران مطرح کرد.

 

«هخت» به شبکه سی ان ان آمریکا گفت: اگر ایران به صورت مستقیم در حمله حماس دست داشته باشد، این مسأله به تشدید شرایط منجر خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------