برای میکاپ آرتیست شدن از کجا باید شروع کرد؟



میکاپ آرتیست

 

اگر از دنیای آرایش و امتحان ترندهای زیبایی لذت می‌برید، شغل میکاپ ممکن است یک انتخاب مناسب برای شما باشد. به عنوان یک میکاپ آرتیست می‌توانید در حیطه‌های مختلف از تئاتر و سینما تا آرایشگاه و محیط‌های تبلیغاتی کار کنید و البته اگر به یک میکاپ آرتیست حرفه‌ای تبدیل شوید،‌ درآمد خوبی هم در انتظارتان خواهد بود. اما چگونه می‌توان یک میکاپ آرتیست حرفه‌ای شد؟ در این مقاله مهم‌ترین قدم‌‌ها را برای تبدیل شدن به یک میکاپ آرتیست بررسی می‌کنیم.

 

تحقیق کنید

این که تنها به دلیل این که دوستی به شما گفته درآمد یک میکاپ‌ آرتیست خوب است به سراغ این شغل بروید، احتمالا بزرگ‌ترین اشتباه شما خواهد بود. قبل از شروع هر شغلی، باید یک تحقیقات کامل داشته باشید و از همه چیز سر در بیاورید. اما چگونه باید این کار را انجام دهید؟ می‌توانید از میکاپ آرتیست‌ها پرس و جو کنید. مثلا ببینید چگونه به این نقطه رسیده‌اند، شغلشان چه ویژگی‌های مهمی دارد و آیا اصلا از شغل خود راضی هستند یا نه؟ یکی دیگر از کارهای مفیدی که می‌توانید انجام دهید این است که آگهی‌های شغلی میکاپ آرتیست را پیدا کنید. ببینید کسانی که به دنبال استخدام کسی با این شغل هستند، چه ویژگی‌هایی مد نظر دارند. این طوری متوجه می‌شوید که آیا این شغل اصلا با روحیات شما سازگار است و واقعا انتخاب مناسبی برای‌ شما هست یا نه.

 

مدارک معتبر داشته باشید

یکی از چیزهایی که اعتبار رزومه شما را چند درجه بالاتر می‌برد و به پیدا کردن شغل کمک بسیاری می‌کند، داشتن مدارک معتبر در این زمینه است. همانطور که برای پیش بردن حرفه خود به عنوان آرایشگر مو باید دوره رنگ مو را بگذرانید، داشتن مدارک در این زمینه هم واجبات است. به جز بالا بردن اعتبار رزومه، شرکت در دوره آرایشگری می‌تواند تجربه بسیار خوبی را در اختیار شما قرار دهد که با دیدن کلیپ‌های تئوری تفاوت بسیاری دارد. در این دوره‌ها با برندهای خوب و طرز استفاده از آن‌ها آشنا می‌شوید و همین هم سبب می‌شود شروع کار حرفه‌ای خود را با اعتماد به نفس بالاتر و با تجهیزات بهتری شروع کنید.

 

مطمئن شوید به جای معتبری برای آموزش مراجعه کنید. این روزها تبلیغات دوره‌ آرایشگری بسیار زیاد شده و البته که سوء استفاده‌های زیادی هم در این زمینه رخ می‌دهد. بنابراین مهم است که جای مطمئنی را پیدا کنید. به علاوه قبل از شرکت در یک دوره، ببینید که آیا اصلا آن دوره مرتبطه با هدف شما هست یا نه. هر دوره آرایشگری به درد شما نمی‌خورد. برای مثال، برخی از دوره‌ها مربوط به آرایش فشن است، برخی مربوط به گریم فیلم و سریال، برخی هم مربوط به آرایش عروس و یا میکاپ حرفه‌ای. آموزشگاه آرایشگری مریم رئوف یکی از گزینه‌‌هایی است که می‌توانید با خیال راحت به آن مراجعه کنید.

 

میکاپ آرتیست چیست

 

پورتفولیو بسازید

فراموش نکنید نمونه‌ کارهای حرفه‌ای و جذاب حتی از مدرک دوره آرایشگری هم بیشتر سایرین را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بنابراین فراموش نکنید که از کارهای خود عکس برداری کنید. حتی می‌توانید برای متنوع‌تر کردن پرتفولیوی خود، یک سری کار روی مدل در استایل‌های مختلف انجام دهید و آن‌ها را در پرتفولیوی خود قرار دهید. شرح کوچکی از استایل کاری که انجام داده‌اید را نیز در کنار این عکس‌ها داشته باشید.

 

این کار به شما کمک می‌کند خیلی راحت‌تر به صورت فریلنسری مشتری پیدا کنید و یا جایی استخدام شوید. فراموش نکنید که کیفیت کارها در پرتفولیو اهمیت بسیاری دارد؛ کیفیت عکس‌ها باید در بهترین حالت ممکن باشند، به علاوه پس زمینه و محیط عکس هم نقش بزرگی را بازی می‌کند. از طرفی قطعا با گذشت زمان حرفه‌ای‌تر می‌شوید، بنابراین فراموش نکنید هرازگاهی پرتفولیوی خود را به روز رسانی کنید. وجود مدارک معتبر مثلا از آموزشگاه آرایشگری مریم رئوف نیز شانس دیده شدن پرتفولیوی شما را افزایش می‌دهد.

 

تمرین، تمرین و باز هم تمرین

عجله نکنید. راه تبدیل شدن به یک میکاپ آرتیست حرفه‌ای آنقدرها هم بی‌دردسر و آسان نیست پس خود را برای تلاش زیاد آماده کنید. قبل از شروع کار حرفه‌ای، باید زمان زیادی را به تمرین تکنیک‌های مختلف اختصاص دهید. از هر فرصتی برای این کار استفاده کنید، اولین گزینه خودتان هستید. با دیدن ویدیوهای مختلف آرایشی می‌توانید جدیدترین تکنیک‌های آرایشی را یاد بگیرید و آن‌ها را روی خودتان امتحان کنید. استایل‌های مختلف را کشف کنید. این را فراموش نکنید که سلیقه شما و مشتری لزوما یکی نیست. بنابراین باید حتی استایل‌ها و مدل‌های به روزی که شاید خودتان چندان علاقه‌ای به آن‌ها ندارید را هم به خوبی یاد بگیرید. در قدم بعدی می‌توانید از لطف اعضای خانواده و دوستان بهره‌مند شوید و روی صورت‌ها و پوست‌های مختلف تکنیک‌های آرایشی را تمرین کنید.

 

ارتباط و شبکه سازی را فراموش نکنید

برای این که دیده شوید یا حرفه‌ای‌تر عمل کنید، وجود ارتباط با افراد فعال در این حرفه از واجبات است. این کار سبب می‌شود همیشه در جریان بهترین تکنیک‌ها، برندهای خوبی که استفاده می‌شوند و کلا فضای غالب آرایشی در هر زمان باقی بمانید. مهم‌تر از آن این که با ارتباط با افراد حرفه‌ای، در جریان موقعیت‌های شغلی بیشتری قرار خواهید داشت و البته که اگر کارتان خوب باشد، افراد بیشتری هم شما را خواهند شناخت. این فقط میکاپ آرتیست‌ها نیستند که برای شبکه سازی ایده‌آلند، تصویربرداران حرفه‌ای آرایشگاهی، افرادی که در لاین‌های دیگر آرایشگاه مشغولند و دوره رنگ مو دیده‌اند یا حتی مثلا عروس‌سراها و ... هم می‌توانند افراد مناسبی برای ارتباط باشند.

 

دستیار شوید

همه این را می‌دانیم که هیچ کاری از نقطه شروع پولساز نیست. بنابراین باز هم توصیه می‌کنیم صبور باشید و انتظار نداشته باشید به اصطلاح ره صد ساله را یک شبه طی کنید. برای شروع کار می‌توانید از کارآموزی یا دستیار شدن در یک آرایشگاه شروع کنید. بهترین گزینه‌ هم این است که در یک آرایشگاه پر رفت و آمد و معتبر این کار را انجام دهید. این کار شاید در ابتدا درآمد بالایی نداشته باشد، اما از چند جهت به شما کمک خواهد کرد. اول این که می‌توانید از یک آرایشگر کاربلد کار یاد بگیرید و همین ارزش زیادی دارد. مشتری‌های مختلف با درخواست‌های متفاوت و استایل‌های آرایشگری متنوع را می‌بینید که خودش در ادامه راه حرفه‌ای شما قطعا کاربردی خواهید بود. در قسمت قبلی به اهمیت شبکه سازی و ارتباطات اشاره کردیم و چه جایی از آرایشگاه برای این کار بهتر است؟ علاوه بر این‌ها، قطعا می‌توانید روی انواع پوست تمرین داشته باشید و هم در کار خود حرفه‌ای‌تر شوید، هم این که پرتفولیوی خود را تکمیل کنید.

 

برای میکاپ آرتیست شدن چکار کنیم

 

حضور در شبکه‌های اجتماعی

نیازی به گفتن نیست که این روزها شرط مهم دیده شدن هر هنری حضور در شبکه‌های اجتماعی است. حضور در شبکه‌‌های اجتماعی مانند اینستاگرام سبب می‌شود اول از همه بینندگان بیشتری برای کارهای خود پیدا کنید و افراد بیشتری را جذب کنید. به جز آن می‌توانید با افراد دیگر فعال در این حرفه آشنا شوید و کارهای آن‌ها را دنبال کنید تا ترندهای روز را از دست ندهید و ارتباطات حرفه‌ای نیز ایجاد کنید. در نهایت حضور در شبکه‌های اجتماعی سبب می‌شود فیدبک‌‌های مختلفی درباره کارهای خود بگیرید و همین هم سبب می‌شود اشتباهات خود را بیشتر متوجه شوید و آن‌ها را اصلاح کنید.

 

جمع بندی

در این مطلب راجع به مهم‌ترین قدم‌های تبدیل شدن به یک میکاپ آرتیست صحبت کردیم. یکی از کلیدی‌ترین نکات، انتخاب دوره آرایشگری مناسب و آموزش حرفه‌ای است. در آموزشگاه آرایشگری مریم رئوف می‌توانید همه اطلاعات لازم را درباره میکاپ آرتیست شدن یاد بگیرید. وجود دوره‌های متنوع و متفاوت سبب شده بتوانید با توجه به هدف و توانایی‌های خود بهترین دوره را انتخاب کنید و با یادگیری نکات حرفه‌ای و تمرین آن‌ها، قطعا بخش مهمی‌ از تبدیل شدن به یک میکاپ آرتیست را طی خواهید کرد.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024