آخرین اخبار علمی

مریخ‌نورد,اخبار علمی ,خبرهای علمی

چشم‌اندازی کاملاً جدید از مریخ | مریخ نورد ناسا چه مسیری را دنبال می کند؟

مریخ‌نورد یا بهرام‌نورد یک خودروی خودکار است که بعد از فرود بر سیاره مریخ به حرکت در می‌آید. مریخ‌نورد نوعی سطح‌نورد محسوب…

نخستین خورشید گرفتگی قرن در هرمزگان چه ساعتی رخ می‌دهد؟



 خورشید گرفتگی,اخبار علمی ,خبرهای علمی
دبیر آکادمی فیزیک و نجوم استان هرمزگان گفت: نخستین خورشید گرفتگی قرن امروز رخ می‌دهد و در استان هرمزگان هم قابل دیدن است.

امین پاسلارزاده در تشریح این خبر با بیان اینکه این خورشید گرفتگی جزیی در هرمزگان از ساعت ۱۴ و ۷ دقیقه و ۳۹ ثانیه آغاز می‌شود و در ساعت ۱۶ و ۲۳ دقیقه پایان می‌یابد، اظهار کرد: اوج این خورشید گرفتگی در ساعت ۱۵ و ۱۹ دقیقه است و هرمزگانی‌ها ۴۳ درصد آن را رؤیت می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه در شش مدرسه در شهر بندرعباس برای مشاهده این پدیده تلسکوپ مستقر می‌شود، تصریح کرد: مردم استان‌های شمالی کشور بیشترین درصد خورشید گرفتگی را مشاهده می‌کنند.

 

پاسلارزاده با بیان اینکه ساکنان کشورهای آسیای مرکزی و غربی و بخشی از شمال روسیه هم این پدیده سال را خواهند دید، تصریح کرد: بیشترین خورشید گرفتگی (۹۰ درصد) هم در شهر کی یف کشور اوکراین مشاهده می‌شود.

 

مسئول انجمن نجوم استان هرمزگان خاطرنشان کرد: در هنگام خورشید گرفتگی شهروندان از نگاه کردن مستقیم به خورشید پرهیز و در صورت لزوم از عینک‌های خورشیدی استفاده کنند.

 

 ایسنا  

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------