بهترین دانشگاه‌های ترکیه برای دندانپزشکی



همانطور که می‌دانید امروزه تحصیل در رشته دندانپزشکی و پزشکی به عنوان یکی از برترین رشته‌های تمامی جهان شناخته شده از متقاضیان زیادی از کشور ایران دارد. به همین دلیل بسیاری از افراد برای مهاجرت تحصیلی به ترکیه رشته دندانپزشکی را انتخاب می‌کنند. اما این سوال وجود دارد که بهترین دانشگاه‌های ترکیه برای دندانپزشکی کدام دانشگاه‌ها هستند. در این مضمون توسط اطلاعات سایت رسمی اعزام دانشجو بهترین دانشگاه‌های دندانپزشکی ترکیه را با رنگ‌های متفاوت برای شما بیان کرده‌ایم.

 

البته قابل ذکر است که در سال‌های اخیر به دلیل اینکه در کشور ایران متقاضیان رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی نسبت به باقی رشته‌ها بسیار بیشتر هستند، ایران از سمت وزارت بهداشت توانست مورد تایید باقی کشورها قرار بگیرند و بسیاری از دانشجویان به کشورهایی مانند ترکیه مهاجرت تحصیلی داشته باشند.

 

بهترین دانشگاه‌های ترکیه, بهترین دانشگاه‌های ترکیه برای دندانپزشکی, معرفی بهترین دانشگاه‌های ترکیه برای دندانپزشکی

بهترین دانشگاه‌های ترکیه برای دندانپزشکی

 

چرا باید در ترکیه تحصیل کنیم؟

همان‌طور که می‌دانید ترکیه از نزدیکترین کشورها به ایران است و همچنین هزینه تحصیل در ترکیه  این نسبت به دانشگاه‌های بین‌المللی دیگر پایین‌تر می‌باشد. البته قابل ذکر است که این کشور به دلیل وجود در قسمت آسیایی و اروپایی گزینه بسیار خوبی برای تحصیل با پایین‌ترین هزینه ممکن نسبت به باقی دانشگاههای اروپایی است و شما می‌توانید پس از گذشت زمان از دانشگاه ترکیه برای دانشگاه‌های کشورهای دیگر انتقالی به دست آورید.

اگر شما نیز به دنبال تحصیل در یک دانشگاه ترکی برای رشته دندانپزشکی با امکانات بالا کیفیت آموزشی عالی و مقرون به صرفه هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم در این متن تجربیات و اطلاعات سایت رسمی اعزام دانشجو را مطالعه کنید.

 

دانشگاه‌های ترکیه در مقایسه با دانشگاه‌های دیگر اروپایی و آسیایی از کیفیت آموزشی بسیار بالایی برخوردار می‌باشند. به همین دلیل دارای رنکینگ بالا در جهان هستند و از لحاظ فرهنگ آب و هوا اعتقادات دینی شباهت‌های بسیار زیادی به کشور ایران دارند این موضوع باعث می‌شود که افرادی که برای تحصیل در رشته دندانپزشکی به ترکیه مهاجرت تحصیلی دارند؛ احساس غریبی نکرده و به راحتی به تحصیل در این کشور بپردازند.

 

بهترین دانشگاه‌های ترکیه برای دندانپزشکی

بهترین دانشگاه‌های ترکیه برای دندانپزشکی

 

مزایای تحصیل در رشته دندانپزشکی ترکیه :

موتور که می‌دانید رشته‌های پزشکی و زیر شاخه‌های آن مانند رشته دندانپزشکی در ایران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است و شما می‌توانید با تحصیل در این رشته به درآمد بسیار بالایی برسید. اما یکی از دلایلی که بسیاری از دانشجویان در تحصیل در رشته دندانپزشکی ترکیه را انتخاب می‌کنند؛ اعتبار بین‌المللی مدارک صادر شده از دانشگاه‌های دندانپزشکی ترکیه می‌باشد. زیرا شما می‌توانید با این مدرک تنها در کشور ایران و کشور ترکیه بلکه در تمامی کشورهای جهان به کار بپردازید.

 

همچنین تحصیل در دانشگاه‌های ترکیه نسبت به دانشگاه‌های کشور‌های دیگر از مسافت بسیار کمتر زمان و هزینه رفت و آمد کمتر برای خانواده‌ها و دانشجو برخوردار است؛ برای مثال شما می‌توانید بدون ویزا امکان دیدن فرزندان خود را در ترکیه داشته باشید.

 

البته قابل ذکر است که در دانشگاههای ترکیه دوره‌های دندانپزشکی نه‌تنها به زبان ی‌ترکیه یعنی زبان ترکی استانبولی بلکه به زبان انگلیسی نیز ارائه می‌شود و اگر شما در این دانشگاه به تحصیل بپردازید می‌توانید پس از گذشت زمان به زبان‌های مختلف در سطح بین‌المللی صحبت کرده و حتی در کشورهای اروپایی به کار و تحصیل بپردازید.

 

و اما مهم‌ترین مزیت تحصیل در بهترین دانشگاه‌های دندانپزشکی ترکیه را می‌توانیم ارائه کارت طبابت بین‌المللی پس از فارغ‌التحصیلی معرفی کنیم شما با این کارت همانطور که گفته شد در تمامی کشورهای اروپایی، آسیایی، آمریکایی و غیره می‌توانید به کار بپردازیم.

 

رنکینگ بهترین دانشگاه‌های دندانپزشکی ترکیه :

رنکینگ بهترین دانشگاه‌های دندانپزشکی ترکیه

رنکینگ بهترین دانشگاه‌های دندانپزشکی ترکیه

 

دانشگاه حاجت تپه ترکیه :

دانشگاه حاجت تپه ترکیه یکی از بهترین دانشگاه‌های موجود برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور ترکیه از که در شهر آنکارا واقع شده و هرسال داوطلبان بسیار زیادی از کشور ایران به منظور تحصیلی به دریافت پذیرش می‌پردازند.

 

 قابل ذکر است که دانشگاه حاجت تپه ترکیه در بین دانشگاه‌های کشور ترکیه دارای کیفیت آموزشی بسیار بالا بوده و به عنوان یکی از دانشگاه‌های مهم و ممتاز همراه با تشابهات فرهنگی و دینی بسیار نزدیک به کشور ایران شناخته می‌شود.

 

دانشکده دندانپزشکی دانشگاه حاجت تپه ترکیه دارای رشته‌های مختلفی مانند رادیولوژی دندان، رادیولوژی فک و صورت، جراحی دهان و فک، جراحی صورت، آندودنتیکس، ارتودنتیکس، پروتزهای دندانی، پریودنتولوژی، دندانپزشکی ترمیمی، دندانپزشکی کودکان ... است.

 

بورسیه‌های تحصیلی دانشگاه حاجت تپه ترکیه:

از بورسیه‌های تحصیلی دانشکده حاجت تپه ترکیه می‌توانیم به بورسیه کامل به دانشجویان واجد شرایط که مساوی با تحصیل رایگان بدون پرداخت هیچ گونه شهریه دانشگاهی و همچنین کمک هزینه‌های مختلف برای خدماتی مانند برگزار کردن کلاس‌های رایگان زبان ترکی مراقبتهای بهداشتی اقامت دانشجویی و غیره اشاره داشته باشیم.

 

همچنین قابل ذکر است که دانشجویان واجد شرایط بورسیه بین‌المللی علاوه بر تحصیل رایگان می‌توانند حقوق ماهیانه از دانشگاه دریافت کرده تا هزینه‌های زندگی در ترکیه مانند رفت و آمد، بلیط پرواز و هزینه خورد و خوراک خود را پرداخت کنند.

 

دانشگاه استانبول

دانشگاه استانبول در بین دانشگاه‌های ترکیه دارای دومین رتبه برتر دانشگاه‌های دندانپزشکی کشور ترکیه می‌باشد. این دانشگاه توانسته در بین ۱۰۰۰ دانشگاه برتر جهان رتبه ۴۰۱ تا ۵۰۰ دانشگاه برتر را به خود اختصاص دهند و از ۱۷ دانشکده در ۵ پردیس مختلف که مهمترین آنها دانشکده دندانپزشکی است، تشکیل شود.

 

از امکانات تحصیلی برتر در این دانشگاه برای رشته دندانپزشکی می‌توانیم و هفت مجتمع رفاهی برای دانشجویان، خوابگاه‌های بسیار تمیز، وجود اورژانس و داروخانه برای دانشجویان دندانپزشکی، برگزاری جشنواره‌های فصلی، مسابقات ورزشی و... اشاره داشته باشیم.

همچنین از لحاظ هزینه شهریه برای تحصیل در دانشگاه استانبول ترکیه می‌توان گفت که این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه بین‌المللی تنها ۴۰۰ تا ۶۵۰ یورو در هر ماه برای تحصیل از شما دریافت خواهد کرد؛ شما می‌توانید برای پرداخت آن از بورسیه و کمک هزینه‌های دانشگاه نیز استفاده کنید. قابل ذکر است که شهریه دانشگاه نسبت به دانشگاه‌های دیگر جهان بسیار مقرون به صرفه می‌باشد و شما نیز برای هزینه زندگی در ترکیه می‌توانید از کار دانشجویی استفاده کنید.

 

از بورسیه‌های دانشگاه استانبول ترکیه می‌توانیم به بورسیه دولت ترکیه برای مقطع کارشناسی تا دکتری، بورسیه‌های ۲۰۲۱، کمک هزینه‌های دولت که می‌تواند از جز تا تمامی هزینه تحصیل شما را پرداخت کند اشاره داشته باشیم.

 

دانشگاه کوچ

همان طور که در رتبه بندی جدول مشاهده کردید دانشگاه کوچ به عنوان سومین دانشگاه برتر دندانپزشکی ترکی شناخته می‌شود. در این دانشگاه شامل ۲۲ رشته مقطع کارشناسی ۳۱ رشته‌های مقطع کارشناسی ارشد و ۱۶ رشته مقطع دکترا است که هر سال ۵۵۰۰ دانشجو به صورت کلی دریافت می‌کند و تعدادی از این افراد به رشته دندانپزشکی تعلق دارند.

امکانات دانشگاه کوچ ترکیه می‌توانیم به انجمن دانشجویی، آزمایشگاه‌های مجهز، مکان‌های ورزشی، ساختمان‌های اداری، تیم ورزشی، کافه تریا و رستوران اشاره داشته باشیم.

 

همچنین قابل ذکر است که شما برای تحصیل در دانشگاه کوچ ترکیه می‌توانید از بورسیه‌های تحصیلی این دانشگاه مانند بورسیه تحصیلی ارائه شده توسط ایالت‌های مختلف خود دانشجویان، بورسیه تحصیلی ارائه شده توسط جمهوری ترکیه برای دانشجویان مهاجر، بورسیه تحصیلی ارائه شده توسط موسسات و سازمانهای مختلف بین‌المللی ترکیه و غیره استفاده کنید.

 

 البته قابل ذکر است هزینه پرداختی هر بورسیه با بورسیه دیگر متفاوت می‌باشد. برای مثال اگر شما از سازمان‌ها و روسیه دریافت کنه تنها هزینه‌های جزئی مانند شهریه، حمل و نقل یا حتی هزینه خاک به شما پرداخت خواهد شد. اما اگر شما از دولت جمهوری ترکیه و روسیه دریافت کنید می‌توانید به صورت رایگان در ترکیه تحصیل کرده و حقوق ماهیانه از جمهوری ترکیه بگیرید.

 

همچنین قابل ذکر است که بورسیه اصلی دانشگاه کوچ ترکیه را می‌توان شامل تحصیل رایگان یا تخفیف بخشی از شهریه دانشگاه گوش برای رشته دندانپزشکی که معادل است با ۶۵۰۰ دلار، معرفی کرد. علاوه بر آن کارت تغذیه رایگان، هزینه اجاره خوابگاه رایگان، پشتیبانی مالی برای انجام تحقیقات نیز به شما تعلق می‌گیرد اما شما باید با معدل واجد شرایط دریافت این بورسیه باشید.

 

دانشگاه آجی بادام

تو که میدانی دانشگاه آجی بادام یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور ترکیه است و تنوع رشته‌ها در آن بسیار زیاد می‌باشد، مهمترین رشته تحصیلی در دانشگاه آجی بادام را می‌توان دندانپزشکی معرفی کرد. البته قابل ذکر است که این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه خصوصی برای رشته دندانپزشکی شهریه ۱۸۰۰۰ دلار را در نظر گرفته و شما برای پرداخت آن می‌توانید از تقسیط شهریه یا بورسیه‌های دانشگاه آجی بادام استفاده کنید.

 

دانشگاه آجی بادام یکی از پیشرفته‌ترین و مجهزترین دانشگاه‌های کشور ترکیه برای رشته دندانپزشکی به عنوان یک مرکز پزشکی بزرگ می‌باشد زیست ساخته و دپارتمان این دانشگاه در جهان مشهور بوده و همراه با استانداردهای علمی طراحی شده است، از امکانات ویژه دانشگاه آجی بادام ترکیه برای رشته دندانپزشکی می‌توان به کتابخانه بسیار بزرگ آن که حدود ۲۰۳۷۵ جک کتاب چاپی و ۳۶۷۰۰ مجله الکترونیکی دارد اشاره داشته باشیم.

 

اگر شما قصد تحصیل در دانشگاه آجی بادام ترکیه برای رشته دندانپزشکی دانشگاه دیگر را دارید می‌توانید از مشاوره با متخصص‌های حرفه‌ای سایت رسمی اعزام دانشجو کمک بگیرید.

 

مزایای تحصیل در رشته دندانپزشکی ترکیه,بهترین دانشگاه‌های دندانپزشکی ترکیه, رنکینگ بهترین دانشگاه‌های دندانپزشکی ترکی

قبولی در بهترین دانشگاه های دندانپزشکی در ترکیه

 

دانشگاه آکدنیز :

همان‌طور که می‌دانید دانشگاه آزاد نیز در شهر آنتالیا یکی از سفرهای بسیار زیبا و بزرگ ترکیه قرار دارد این دانشگاه در واقع به عنوان دانشگاه مدیترانه شهر آذری شناخته می‌شود زیرا در کنار‌های دریا تاسیس شده و از پارتمان بسیار خاصی برخوردار است. 

 

شهریه این دانشگاه برای رشته دندانپزشکی ۱۴۳۴۴ لیر می‌باشد، اما اگر شما در پرداخت آن با مشکل مواجه هستید می‌توانید از کمک هزینه‌های دانشگاه آکدنیز همچنین بورسیه‌های تعلق گرفته به این دانشگاه است جمهوری ترکیه استفاده کنید.

 

از امکانات ویژه دانشگاه آکدنیز ترکیه برای رشته دندانپزشکی می‌توانیم به خوابگاه‌های ویژه و تمیز، کتابخانه بسیار بزرگ آن که بیشتر از ۳۰ هزار جلد کتاب دارد؛ امکانات ورزشی مانند سالن‌های ورزشی، زمین تنیس، فوتبال و استخر برای دانشجویان؛ مرکز سلامت و مشاوره دانشگاه، آزمایشگاه تخصصی، کلوپ‌های دانشجویی، سالن‌های غذاخوری، انجمن دانشجویی، برنامه‌های میان ترم و غیره اشاره داشته باشیم.

 

دانشگاه آتاتورک :

دانشگاه آتاتورک یکی از بهترین دانشگاه‌های رشته دندانپزشکی در کشور ترکیه است که در شهر ارزروم ترکیه قرار دارد می‌توانید دانشگاه یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ترکیه سالانه حدود ۳۵ هزار دانشجو می‌پذیرد معرفی کرد؛ البته قابل ذکر است که ظرفیت رشته دندانپزشکی در دانشگاه آتاتورک ترکیه در هر سال تنها ۲۵ نفر است و شما باید برای قبولی در این دانشگاه معدل بالایی در دیپلم خود داشته باشید و بتوانید در آزمون YOS و sat نمره قابل قبولی دریافت کنید.

 

در صورتی که شما در دانشگاه آزاد تحصیل کنید می‌توانید از خوابگاه‌های بسیار ویژه همراه با امکانات خدماتی و رفاهی دانشگاه بهره ببرید. از این خدمات می‌توانیم به بانک، سالن ورزشی، سینما، کلوپ، مسیر پیاده روی، مسیر دوچرخه سواری، مراکز خرید ویژه دانشگاه و غیره اشاره داشته باشیم.

 

دانشگاه باهچه شهیر :

یکی از بهترین دانشگاه‌های رشته دندانپزشکی در کشور ترکیه را می‌توان در دانشگاه باهچه شهیر معرفی کنید این دانشگاه درصد قبولی بیشتری نسبت به باقی دانشگاه دندانپزشکی ترکیه برای شما خواهد داشت و همچنین شما پس از مدت کوتاهی تحصیل در این دانشگاه می‌توانیم به دانشگاه کشورهای اروپایی انتقال دریافت کنید. شهریه رشته دندانپزشکی برای دانشگاه باهچه شهیر در ۵سال، سالانه ۷۹۰۰ دلار تعیین شده است که شما برای پرداخت آن می‌توانید از بورسیه و کمک هزینه‌های دانشگاه و جمهوری ترکیه استفاده کنید.

 

شرایط تحصیل در رشته دندانپزشکی ترکیه 

همانطور که می‌دانید سیستم آموزشی ترکیه شباهت‌های بسیار زیادی به کشور آمریکا دارد و به عنوان یکی از از اعضای اصلی به عنوان رتبه برتر دانشگاه‌های جهان شناخته می‌شود. به همین دلیل شما برای ورود به دانشگاه‌های برتر دندانپزشکی کشور ترکیه باید شرایط خاصی مانند قبولی در آزمون یوس یا آزمون sat را داشته باشید‌.

 

در صورتی که شما قصد شرکت در دانشکده‌های برتر دندانپزشکی کشور ترکیه را دارید، برای دانشگاه‌های دولتی باید بتوانید نمره قابل قبول شدن در آزمون اس آی تی که معمولاً باید بالای نمره ۱۴۵۰ باشد به دست آورید.

 

البته قابلیت که یکی از شرط‌های اصلی ورود مهاجران ایرانی به دانشگاه‌های برتر ترکیه مانند حاجت تپه داشتن معدل بالای ۱۸ در دیپلم است. همچنین برخی از دانشگاه‌های ترکیه از شرایط سنی نیز برخوردار هستند.

 

برای مثال برخی از دانشگاه‌های ترکیه افراد بالای ۲۸ سال را به عنوان دانشجوی رشته دندانپزشکی قبول نمی‌کند. زیرا طول تحصیل رشته دندانپزشکی ۵ سال کامل است و واحدهای آن به صورت سال به سال ارائه می‌شود به همین دلیل دانشگاه در صورتیکه در آستانه ۲۸ سالگی قرار دارند، باید سعی کنند که هیچ کدام از واحدها را مردود نشود.

 

شرایط دقیق تحصیل دندانپزشکی در کشور ترکیه:

* ارائه مدرک دیپلم با معدل مورد نظر برای رشته‌های تجربی و ریاضی فیزیک؛ دقت داشته باشید که افرادی که در رشته انسانی تحصیل کردند قابلیت ورود به رشته دندانپزشکی برای دانشگاه‌های برتر ترکیه را نخواهند داشت.

 

* داشتن شرایط سنی مناسب، همانطور که گفته شد متقاضیان باید کمتر از ۲۸ سال سن داشته باشند.

 

* ارائه ریز نمرات دوره دیپلم، جمع معدل این ریز نمرات برای دانشگاه‌های خصوصی باید از ۱۷ به بالا و همچنین برای دانشگاه‌های دولتی باید از ۱۸ به بالا باشد.

 

* شرکت در آزمون یوس و به دست آوردن نمره مناسب با توجه به اطلاعات سایت رسمی اعزام دانشجو این نمره باید بالاتر از ۹۵ باشد.

 

* تسلط به زبان‌های ترکی مانند ترکی استانبولی و انگلیسی با ارائه گواهی مانند تافل و تومر تایید خواهد شد.

 

* ارائه فرم پذیرش همراه با اطلاعات دقیق دقت داشته باشید که اطلاعات وارد شده به فرم پذیرش باید بدون هیچ گونه تفاوت با حقیقت موجود ارائه شود.

 

* دقت به زمان ثبت نام شما باید به این موضوع دقت کنید که برای رشته دندانپزشکی در کشور ترکیه تنها در ترم سپتامبر دانشجویان می‌توانند ثبت نام انجام دهند.

 

* دریافت ویزای تحصیلی در سال جدید تحصیلی همراه با ویزای همراه برای خانواده شما.

 

ویزای تحصیلی و ویزای همراه :

در صورتی که تمامی اطلاعات ارائه شده به دانشگاه مورد تایید قرار گیرد و شما توسط دانشگاه مورد نظر به کشور ترکیه توجه شوید، از طریق دولت ترکیه برای شما ویزای تحصیلی مدنظر قرار خواهد گرفته شد.

 

همچنین شما می‌توانید برای اعضای خانواده یا همسر خود از ویزای همراه استفاده کنید تا همراه شما به کشور ترکیه مهاجرت کنند. همراهان شما می‌توانند در کشور ترکیه به کار مشغول شوند. همچنین شما به عنوان یک دانشجو می‌توانید به کار نیمه وقت با ساعات مورد نظر دانشگاه برای پرداخت هزینه تحصیل و زندگی در ترکیه بپردازید.

 

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزای تحصیلی:

همانطور که می‌دانید شما برای دریافت هرگونه ویزا نیاز به مدارک خاص و متفاوتی دارید، برای ویزای دانشجویی نیز این می‌کند.

 

 شما برای دریافت ویزای تحصیلی نیاز به مدارک همچون فرم کامل ثبت نام، پاسپورت با میزان اعتبار کافی که حداقل ۵ سال باید باشد، ارائه گواهی عدم سوء پیشینه کیفری، گواهی تمکن مالی که نشان‌دهنده پرداخت هزینه تحصیل و زندگی در ترکیه، گواهی اثبات رزرو منزل یا خوابگاه که می‌تواند هزینه بین ۱۰۰ دلار ۲۵۰ دلار آمریکا باشد، نامه پذیرش دانشگاه یا کالج که باید از طریق یکی از برترین دانشگاه‌های دندانپزشکی ترکیه ارائه شود؛ گواهی پیش پرداخت شهریه مورد نظر برای دانشگاه و... دارید.

 

البته قابل ذکر است علاوه بر مدارک مورد نظر شما باید گواهی قبولی در آزمون‌های زبان کشور ترکیه را سفارت خانه برای دریافت ویزای تحصیلی ارائه دهید. زیرا در صورتی که شما زبان ترکیه زبان انگلیسی بلد نباشید قابلیت ورود به کشور را ندارید. برای مثال شما باید در آزمون دوس شرکت کنید و نمره قابل قبول ترکیه را به دست آورید. در صورتی که با به دست آوردن مدارک مورد نظر برای آنها آشنایی ندارید می‌توانید به راحتی از مشاوره با متخصص‌های مهاجرت در سایت رسمی اعزام دانشجو استفاده کرده برای کمک آنها حساب کنید.

 

آزمون دوس چیست؟

بسیاری از افراد به آزمون دوست به عنوان یکی از آزمون‌های زبان اصلی ورود رشته دندانپزشکی ترکی آشنایی ندارند. در صورتی که این آزمون آزمون بسیار معروف در کشور ترکیه است که متقاضیان ورود به رشته تخصصی دندانپزشکی باید در آن شرکت کرده و تسلط کافی خود بر زبان را همراه با دانش عمومی به کشور ترکیه ثابت کند. این آزمون برای رشته‌های مختلف از سطح‌های مختلفی برخوردار است؛ اما برای رشته دندانپزشکی از دو بخش تشکیل شده بخش اول ارائه‌کننده دانش عمومی و بخش دوم ارائه‌کننده دانش کلینیکی می‌باشد.

 

شما باید دقت کنید که بخش دوم یعنی دانش کلینیکی سخت نیست اما دارای ۱۲۰ سوال است که متقاضیان باید تمامی سوال‌ها را در ۵۰ دقیقه پاسخ دهند؛ یعنی شما باید توانایی تقسیم زمان و پاسخگویی سریع را در این آزمون داشته باشید.

 

هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی:

همانطور که می‌دانید تنها در رشته دندانپزشکی برگ در تمامی رشته‌های تحصیلی هزینه تحصیل با توجه به اینکه شما در دانشگاه دولتی تحصیل می‌کنید یا در دانشگاه خصوصی به تحصیل می‌پردازید تعیین خواهد شد. به همین دلیل هزینه تحصیل دندانپزشکی ترکیه در سال ۲۰۲۱ نیز با توجه به انتخاب شما تعیین می‌شود و برای هر دانشگاه نسبت به دانشگاه دیگر متفاوت است. برای مثال هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه‌های دولتی بسیار پایین و حتی غیر قابل تصور بوده و چیزی بین ۳۰۰۰ لیر تا ۲۵۰۰۰ لیر برای هر سال است.

 

البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که می‌زنه شهریه دانشگاههای خصوص کاملا برعکس دانشگاه دولتی است و می‌توان هزینه تحصیل در رشته دندانپزشکی دانشگاه خصوصی را حداقل از سالی ۱۸ هزار دلار شروع و تا سال ۲۸ هزار دلار معرفی کرد‌‌؛ برای مثال در دانشگاهی مانند دانشگاه یدی تپه به عنوان یکی از برترین دانشگاه‌های دندانپزشکی کشور ترکیه شهریه به میزان یک دانشگاه خصوصی است.

 

قابل ذکر است درصورتی که شما قصد تحصیل در دانشگاههای برتر ترکیه به صورت خصوصی را داشته باشید؛ می‌توانید از بورسیه و کمک هزینه‌های تحصیلی دانشگاه یا حتی امکان تقسیط شهریه دانشگاه‌های خصوصی نیز استفاده کنید.

 

سوالات متداول درباره دانشگاه دندانپزشکی در ترکیه

بهترین دانشگاه برای رشته دندانپزشکی در ترکیه کدام است؟

با توجه به رنکینگ بهترین دانشگاه های دندانپزشکی که در کشور ترکیه می توانیم دانشگاه حاجت تپه را به عنوان بهترین دانشگاه برای تحصیل در رشته دندانپزشکی در کشور ترکیه به شما معرفی کنیم. شما برای تحصیل در این دانشگاه می توانید از سایت رسمی اعزام دانشجو کمک دریافت کنید.

 

آیا تحصیل در دانشگاه حاجت تپه رایگان است؟

خیر تنها در دانشگاه حاجت به بلکه تعداد بسیار زیادی از برترین دانشگاه های رشته دندانپزشکی کشور ترکیه به عنوان دانشگاه های خصوصی شناخته می شوند و شما برای تحصیل در آنها باید شهریه سالانه بپردازید.

 

البته قابل ذکر است که شما می‌توانید از بورسیه و کمک هزینه های جمهوری ترکیه نیز در صورت واجد شرایط بودن استفاده کنید.

اگر تمایل به محاجرت دارید حتما به سایت ما یه سری بزنید 

https://xn----ymcabzqsu3b0ioa0a.com/

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024