طرح مراکش برای ساخت بزرگ ترین ورزشگاه دنیا در این کشور



ورزشگاه مراکش،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

روزیاتو | با وجود هیجان زیادی فوتبال دوستان برای طرح ساخت ورزشگاه ۱۰۰ هزار نفری باشگاه منچستر یونایتد، به نظر می رسد با توجه به آنچه قرار است در آفریقای شمالی رخ دهد، ابرپروژه ی «شیاطین سرخ» دیگر به چشم نخواهد آمد.

 

طراحان ورزشگاه تاتنهام، یعنی شرکت معماری پاپولوس از سوی تیم ملی مراکش برای طراحی ورزشگاهی نفس گیر در این کشور برای جام جهانی ۲۰۳۰ انتخاب شده اند.

 

این پروژه که «ورزشگاه بزرگ کازابلانکا» نام دارد، قرار است به بزرگ ترین ورزشگاه دنیا با ظرفیت ۱۱۵ هزار تماشاگر تبدیل شود.

 

مراکش در سال ۲۰۳۰ به همراه اسپانیا و پرتغال میزبان مسابقات جام جهانی خواهد بود و انتظار می رود ساخت این ورزشگاه بر تصمیم فیفا درباره ی محل برگزاری فینال جام جهانی تأثیرگذار باشد.

 

ورزشگاه های سانتیاگو برنابئو و نیوکمپ هم برای میزبانی فینال جام جهانی در رقابت هستند، به طوری که هر دو ورزشگاه تحت بازسازی قرار گرفته اند.

 

کار آماده سازی برای ساخت «ورزشگاه بزرگ کازابلانکا» از ماه اکتبر سال گذشته ی میلادی، در منطقه ای در فاصله ی ۳۹ کیلومتری شهر کازابلانکا در مراکش آغاز شده است.

 

شرکت معماری مراکشی Oualalou + Choi برای طراحی این ورزشگاه به شرکت معماری انگلیسی پاپولوس پیوسته است.

 

ورزشگاه مراکش،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
ورزشگاه مراکش،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

گفته می شود طراحی این ورزشگاه با الهام از یک سنت مراکشی به نام «موسم» خواهد بود، گردهمایی ای سالانه که با حضور بیش از ۳۰ قبیله از جنوب مراکش و دیگر مناطق آفریقای شمال غربی برگزار می شود.

 

شرکت پاپولوس اعلام کرده طراحی «ورزشگاه بزرگ کازابلانکا» به گونه ای خواهد بود که سازه ی ورزشگاه در زیر سقفی مجلل و خیمه شکل قرار می گیرد و فضای سبزی دور تا دور آن را فرا می گیرد.

 

به گفته ی رئیس شرکت پاپولوس این پروژه «سنگ بنا»ی توسعه ی زیرساخت های فوتبالی مراکش خواهد بود.

 

او همچنین گفت: «این ورزشگاه مطابق استانداردهای فیفا خواهد بود، امری که این امکان را می دهد تا این ورزشگاه بتواند میزبان مشهورترین رقابت های بین المللی دنیای فوتبال، از جمله جام جهانی ۲۰۳۰ شود. این ورزشگاه سرمایه ی بزرگی برای این کشور خواهد بود که مراکش را در بلندترین سکوی جهانی از جهت توسعه ی زیرساخت های ورزشی قرار خواهد داد.»

 

ورزشگاه مراکش،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی
ورزشگاه مراکش،اخبار ورزشی،خبرهای ورزشی

به گفته ی رسانه های مراکشی، بیشترین هزینه ی تخمین زده شده برای ساخت این پروژه ۵ میلیارد درهم مراکش (معادل ۳۹۳ میلیون پوند) است.

 

اما با توجه به وسعت پروژه و هزینه ی نسبی صرف شده برای بازسازی ورزشگاه تاتنهام، می توان حدس زد که هزینه ی ساخت ورزشگاه مراکش از این مقدار فراتر خواهد رفت.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------