آخرین اخبار بین الملل

عملیات گسترده در رفح ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل

آکسیوس: عملیات اسرائیل برای تسلط بر گذرگاه رفح، عبور از خطوط قرمز بایدن نیست

پایگاه خبری «آکسیوس» شامگاه سه‌شنبه گزارش داد که کاخ سفید معتقد است عملیات اسرائیل برای تسلط بر گذرگاه رفح، عبور از خطوط قرمز «جو بایدن»…

نشست اضطراری اروپا در مورد جنگ غزه



 ,اخباربین الملل ,خبرهای بین الملل
اتحادیه اروپا روز سه شنبه در مورد جنگ اسرائیل و حماس نشست اضطراری تشکیل می دهد. 

 به گزارش شفقنا؛ گاردین نوشت: اتحادیه اروپا قرار است نشست اضطراری کشورهای عضو را برای بحث در مورد پیامدهای وخامت اوضاع در اسرائیل و فلسطین تشکیل دهد.

 

این در حالی است که نگرانی‌هایی در اتحادیه اروپا وجود دارد که کمیسیون اروپا در مورد سیاست‌های مربوط به اسرائیل تصمیم‌گیری می‌کند بدون اینکه ابتدا دیدگاه‌های کشورهای عضو را بپرسد. چارلز میشل، رئیس شورای اروپا، با ارسال دعوتنامه برای نشست روز سه‌شنبه، گفت اگر اتحادیه اروپا مراقب نباشد، این درگیری می‌تواند به افراط‌گرایی در سراسر اروپا دامن بزند. او همچنین گفت: نگران پیامدهای ظرفیت کشورهای همسایه برای مقابله با پناهندگان و پتانسیل حمایت از بحران در اتحادیه اروپا است.

 

از سوی دیگر، انگلیس از اسرائیل خواسته در عملیات نظامی خود علیه غزه خویشتنداری بیشتری از خود نشان داد.

 

جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا گفت: لندن از اسرائیل خواسته است که در هر گونه اقدام نظامی علیه حماس خویشتن داری نشان دهد تا آسیب به غیرنظامیان به حداقل برسد.

 

کلورلی به اسکای نیوز گفت: «مهارت، انضباط – اینها ویژگی های بارز نیروی دفاعی اسرائیل است که می خواهم ببینم؛ البته، ما به حق اسرائیل برای دفاع از خود احترام می گذاریم. ما گفته ایم که هر کاری می توانید انجام دهید تا تلفات غیرنظامیان را به حداقل برسانید. هر کاری که می توانید انجام دهید تا مانع از رسیدن حماس به آنچه می خواهد، یعنی کشیده جنگ به منطقه ای گسترده تر شوید».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------