حملات گسترده حماس به اسرائیل/ نتانیاهو: در وضعیت جنگی قرار داریم



حملات گسترده حماس به اسرائیل،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
ارتش اسرائیل تأیید کرد که حملات راکتی علیه شمار زیادی از شهرهای این کشور در جریان است و شهرهای اشکلون، اشدود، رمله، ریشون لتصیون، تل‌آویو و ده‌ها شهرک دیگر زیر آماج راکت قرار دارند.

به گزارش آسیانیوز، همزمان با حملات سنگین راکتی در بامداد شنبه، ۱۵ مهر، از باریکه غزه به چند شهر در اسرائیل که تا تل‌آویو و اورشلیم در مرکز این کشور نیز رسیده، ارتش اسرائیل تأیید کرد که «حمله به جنوب اسرائیل رخنه کرده‌ است». ساعاتی پس از آغاز حملات، سخنگوی ارتش اسرائیل مدعی شد که «۲۲۰۰» حمله راکتی به شهرهای اسرائیل انجام شده است و «خرابکاران از زمین، دریا و هوا» به درون اسرائیل رخنه کرده‌اند.

 

بر اساس برخی گزارش‌ها، محمد ضیف، فرمانده شاخه نظامی جنبش حماس موسوم به کتائب القسام مسئولیت این حملات را برعهده گرفته و آن را «طوفان الاقصی» در واکنش به تعرض ورود اسرائیلی‌ها به حرم شریف در دوره اخیر نامیده است.

 

بیانیه منتسب به محمد ضیف حاکی است که نیروهایش در ساعات اولیه این رویداد «پنج هزار راکت» به اسرائیل شلیک کردند. او افزود: «دوره یاغی‌گری اشغالگران به پایان رسیده است.»

 

رسانه‌های فلسطینی نزدیک به حماس گفتند که در جریان درگیری‌های رو در رو، یک یا چند سرباز اسرائیلی توسط «نیروهای مقاومت» ربوده شدند.

 

رسانه‌های اسرائیل این خبر را منتشر کرده، اما ارتش اسرائیل هنوز درباره آن بیانیه‌ای نداده است. رسانه‌های این کشور اما از افزایش شمار کشته‌ها در حملات راکتی و درگیری‌ها خبر داده‌اند.

 

شبکه کان گزارش داد که «رخنه ده‌ها شبه نظامی» به شهرهای مختلف در سایه حملات سنگین راکتی صورت گرفته و صحنه‌هایی جریان دارد که این کشور «ده‌ها سال است با آن روبه‌رو نبوده است».

 

در همین حال برخی از رسانه‌ها در اسرائیل خبر می‌دهند که سربازان و شهروندانی که اسلحه دارند، وارد درگیری‌های سنگین شده‌اند.

 

ارتش اسرائیل تأیید کرد که حملات راکتی علیه شمار زیادی از شهرهای این کشور در جریان است. شهرهای اشکلون، اشدود، رمله، ریشون لتصیون، تل‌آویو و ده‌ها شهرک دیگر در حد فاصل شهرهای بزرگ زیر آماج راکت قرار دارند.

 

شهر اورشلیم در مرکز اسرائیل و با فاصله زیاد از مرز غزه نیز هدف حمله راکتی قرار گرفته و صدای آژیر خطر هم‌اکنون در این شهر شنیده می‌شود.

 

به گزارش رسانه‌های اسرائیل، یک زن سالخورده در یکی از حملات راکتی کشته شد و چند مجروح نیز بر جای مانده است. آتش‌سوزی خودروها در خیابان‌های این شهر که ناشی از حملات راکتی است، از تلویزیون‌های اسرائیل پخش می‌شود.

 

همزمان فیلمی دیگر از تردد چند مرد مسلح در منطقه‌ای ساحلی که بخشی از دریا در آن دیده می‌شد، از شبکه کان پخش شد. 

 

بیش از ۴۰ کشته و ۷۵۰ زخمی در حملات غزه
الجزیره گزراش داد که بر اثر حملات حماس به اسرائیل، بیش از نفر ۴۰ کشته و ۷۵۰ زخمی تن زخمی شدند.

 

حملات گسترده حماس به اسرائیل،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

اسرائیل آماده بمباران می شود

بر اساس گزارش رسانه‌های اسرائیل، ارتش و پلیس این کشور فعالیت گسترده را آغاز کرده، نیروی هوایی اسرائیل برای بمباران غزه آماده شده و همزمان بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر و یوآو گالانت، وزیر دفاع، به زودی نشست اضطراری ارزیابی امنیتی برگزار می‌کنند.

 

به گفته خبرنگاران رسانه‌های اسرائیل، احتمال تغییر مسیر ده‌ها پرواز در فرودگاه اصلی بن‌گوریون مطرح شده تا هواپیماهای مسافربری از آسیب در امان باشند. کار فرودگاه در ساعت اولیه این رویدادهای امنیتی برقرار بود.

 

واکنش اسرائیل به حملات حماس/ نتانیاهو: در وضعیت جنگی به سر می‌بریم

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسرائیل، در نخستین اظهارات خود گفت: «حماس مرتکب یک اشتباه گرانبار شده و جنگ را آغاز کرده، اما اسرائیل پیروز خواهد شد.»

 

وزیر جنگ اسرائیل نیز گفت: ایران آشکارا جنگ با ما را آغاز کرده و منتظر انتقام تاریخی ما باشد‌. او افزود: در وضعیت جنگی هستیم و حماس اشتباه راهبردی و بسیار بدی کرد، انتقام سختی خواهیم گرفت. مراکز حماس را بمباران می‌کنیم و غزه تاوان سختی خواهد داد.

 

بنیامین نتانیاهو در نخستین واکنش خود به عملیات طوفان الاقصی گفت: ما اکنون در وضعیت جنگی به سر می بریم. وی افزود: در تلاشیم تا شهرک‌های مجاور غزه را که در اختیار نیروهای مسلح (مقاومت فلسطین) هستند را آزاد و کنترل آن را در دست بگیریم.

 

موضع‌گیری اتحادیه اروپا نسبت به حملات فلسطین علیه اسرائیل
«جوزپ بورل» مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپ در پیامی در شبکه اجتماعی «ایکس» با اسرائیل اعلام همبستگی کرد.

 

بورل در این پیام نوشت: «با ناراحتی اخباری که از اسرائیل می‌رسد را دنبال می‌کنیم. صراحتاً حملات حماس را محکوم می‌کنیم. خشونت وحشتناک باید فوراً متوقف شود. تروریسم و خشونت چیزی را حل نمی‌کند». او در پایان تاکید کرد: «اتحادیه اروپا در این لحظات سخت با اسرائیل اعلام همبستگی می‌کند».

 

«شارل میشل» رئیس شورای اروپا هم در پیامی حملات صبح امروز را محکوم کرد و در پایان با اسرائیل اعلام همبستگی کرد. 

 

روسیه خواستار آتش‌بس فوری بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها شد/ واکنش ترکیه و عربستان
«میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگو با خبرگزاری «اینترفاکس» از تماس‌‌ها با صهیونیست‌ها، فلسطینی‌ها و همچنین اعراب برای کاهش تنش‌ها بین فلسطینیان و رژیم صهیونیستی خبر داد و خواستار خویشتن‌داری شد. 

 

وی اظهار داشت: «روسیه در حال تماس با مصر و سایر کشورهای عربی برای کاهش تنش بین اسرائیل و فلسطین است. تشدید تنش بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها تحولی بسیار خطرناک در مناقشه است و طرف‌ها باید به میز مذاکره بازگردند». این مقام روس همچنین گفت: روسیه از طرف‌های اسرائیلی و فلسطینی خواسته تا فوراً آتش‌بس برقرار کنند. 

 

عربستان سعودی هم در واکنش به درگیری گسترده امروز در اراضی اشغالی فلسطین، خواستار خویشتن‌داری طرفین درگیر و توقف فوری اقدامات تنش‌زا شده است.

 

 «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه نیز در واکنش به تحولات امروز در فلسطین اشغالی، از طرف‌ها خواست از تشدید تنش‌ها اجتناب کنند. وی اظهار داشت: از همه طرف‌ها دعوت می‌کنیم منطقی عمل کنند و از گام‌های نسنجیده که تنش را افزایش می‌دهد، خودداری کنند. 


واکنش آمریکا
آمریکا اعلام کرد: ما کاملا از اسرائیل در این جنگ علیه حماس و دیگر گروه های فلسطینی حمایت می کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------