روسیه: سرویس‌های اطلاعاتی غرب و اوکراین به عاملان حمله مسکو کمک کردند



حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
رئیس دستگاه امنیتی روسیه، اوکراین را به آموزش دادن به شبه‌نظامیان در خاورمیانه متهم کرد.

به گزارش انتخاب به نفل از العربیه، رئیس سرویس امنیت فدرال روسیه سه‌شنبه ۷ فروردین گفت سرویس‌های اطلاعاتی غرب و اوکراین به عاملان حمله هفته گذشته به تالار کنسرت مرکزی تجاری «کروکوس» در حومه مسکو که ده‌ها کشته برجای گذاشت، کمک کرده‌اند.

 

به گزارش خبرگزاری‌های روسی، الکساندر بورتنیکوف گفت: «معتقدیم که حمله به مسکو توسط افراط‌گرایان اسلامی تدارک شده و با تسهیل سرویس‌های اطلاعاتی غرب صورت گرفته است که در این میان سازمان اطلاعات اوکراین با این موضوع ارتباط مستقیمی دارد».

 

الکساندر بورتنیکوف، مدیر سرویس امنیت فدرال روسیه فاش کرد که طرف اوکراینی در حال آموزش دادن به شبه‌نظامیان در خاورمیانه است.

 

بورتنیکوف طی اظهاراتی به خبرنگاران گفت: «اطلاع داریم که طرف اوکراینی شبه‌نظامیان را در خاورمیانه آموزش می‌دهد».

 

بورتنیکوف همچنین روز سه‌شنبه اعلام کرد که هویت مغز متفکر حمله‌ای که در نزدیکی مسکو رخ داد و گروه «داعش» مسئولیت آن را بر عهده گرفت، هنوز شناسایی نشده است.

 

او تأکید کرد، مظنونان و عاملان این حمله، قصد داشتند به اوکراین فرار کنند تا از آن‌ها به عنوان قهرمان استقبال شود.

 

این مقام امنیتی روس افزود، که خطر اقدامات تروریستی در خاک روسیه همچنان وجود دارد.

 

بورتنکوف پس از شرکت در نشست گسترده دادستانی روسیه در بخشی از پاسخ به سوالات خبرنگاران در این زمینه، گفت: «بله، متاسفانه دایره عاملان حمله تروریستی به «کروکوس» گسترده است».

 

پیشتر سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفته بود که روسیه به تنهایی در حال بررسی حمله تروریستی در مجتمع «کروکوس» است و در این رابطه نیازی به کمک غرب ندارد.

 

لاوروف در یک کنفرانس مطبوعاتی در پاسخ به سوال خبرگزاری «تاس» گفت: «از یک سو، من مطمئنم که می‌توانیم این تحقیقات را با موفقیت انجام دهیم و از سوی دیگر، چنین کمک‌هایی آشکارا مظهر دوگانگی در معیار‌های غربی خواهد بود».

 

وی افزود: «به احتمال زیاد هدف از کمک غرب به روسیه ترویج فرضیه مناسب غرب است مبنی بر اینکه عامل حمله، داعش بوده و اوکراین هیچ ارتباطی با آن ندارد، بنابراین ما نیازی به چنین چیزی کمکی نداریم».

 

لاوروف در ادامه تاکید کرد: «دوباره می‌گویم که ما می‌توانیم به تنهایی این تحقیقات را انجام دهیم».

 

وزیر امور خارجه روسیه گفت: «ما مدت هاست که به استاندارد‌های دوگانه دوستان غربی عادت کرده‌ایم، تنها بر اساس درک کامل خود از آنچه غرب و با چه روش‌هایی به دست می‌آورد، به عمل خود ادامه خواهیم داد».

 

شایان ذکر است که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه دوشنبه اعلام کرد کشورش هویت عاملان حمله مسکو را شناسایی کرده است، اما در صدد است تا آمران آن را تشخیص دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------