پیکر ناوالنی در مسکو به خاک سپرده شد



ناوالنی،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
مراسم تشییع جنازه الکسی ناوالنی (منتقد سرشناس حکومت روسیه) که ۲۵ بهمن‌ماه در زندانی در روسیه درگذشت، روز جمعه ۱۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در گورستان بوریسوف در مسکو برگزار شد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، از میان بستگان ناوالنی،‌ تنها والدین او در مراسم خاکسپاری فرزندشان شرکت کردند و همسر و فرزندان ناوالنی در این آیین شرکت نکردند.

این خبرگزاری رسمی روسیه در ادامه نوشت: مأموران مجری قانون، نظم را در مدت برگزاری این آیین حفظ کردند.

 

حضور سفیران آمریکا،‌ آلمان و کانادا در مراسم

خبرگزاری ریانووستی نیز در گزارشی از این آیین نوشت: سفیران آمریکا، آلمان، کانادا و معاون سفیر انگلیس در مسکو در گورستان بوریسوف دیده شدند. 

 

بنا بر گزارش این رسانه روس، خودروهایی با پلاک دیپلماتیک ایرلند، لهستان، ایالات متحده آمریکا، یونان، بلژیک و اتریش هم در نزدیکی این گورستان مشاهده شدند.

 

سخنگوی دفتر ریاست‌جمهوری روسیه پیش از برگزاری این مراسم در مورد فراخوان هواداران الکسی ناوالنی برای حضور در مراسم گفته بود: ما هیچ نظری درباره این فراخوان نداریم و تنها یادآوری می کنیم که قوانین باید رعایت شوند.

 

دمیتری پسکوف اظهار داشت: هرگونه تجمع غیرمجاز خلاف قانون است. بر این اساس، کسانی که در چنین تجمعی شرکت کنند بر اساس قانون ملزم به پاسخگویی خواهند بود.

 

آلکسی ناوالنی منتقد سرشناس دولت روسیه که در حال طی کردن دوران محکومیت خود در زندانی در منطقه یامالو-نِنِتس روسیه بود، ۲۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ جان خود را از دست داد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------