زلنسکی: توقف کمک‌های نظامی به اوکراین همانند کمک به متجاوز است



زلنسکی،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در پیام ویدئویی چهارشنبه شب خود گفت که کی‌یف می‌تواند حمایت ایالات متحده و اروپا را حفظ کند زیرا هرگونه توقف در ارائه کمک‌های نظامی به اوکراین همانند کمک به متجاوز است.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه‌های اوکراینی، رئیس جمهور اوکراین اظهار کرد: مطمئن هستم که حمایت کاخ سفید از ما در جنگ، حمایتی کامل و صددرصدی است و در کنگره آمریکا نیز یک حمایت بزرگ، قدرتمند و ۲ حزبی از اوکراین در برابر تجاوز روسیه وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه روسیه امروز ضعیف‌تر از آغاز تهاجم همه‌جانبه به اوکراین است، خاطرنشان کرد: بنابراین توقف حمایت از کشورمان یا توقف مجدد درگیری به نوعی به معنای دادن فرصت تازه به روسیه برای جمع‌آوری نیروها و همانند کمک به متجاوز محسوب می‌شود.

 

زلنسکی تأکید کرد: از رئیس جمهور ایالات متحده و رهبران اکثر کشورهای اروپایی که امروز در کنار اوکراین هستند، سپاسگزارم.

 

رئیس جمهور اوکراین در ادامه سخنان خود یادآور شد: امروزه حمایت از حقوق بشر و زندگی در اوکراین، حمایت از حقوق بشر و زندگی در سایر کشورها و در درجه اول در اروپا و ایالات متحده است زیرا اگر تجاوز روسیه به اوکراین متوقف نشود، در سراسر جهان گسترش خواهد یافت.

 

زلنسکی تاکید کرد: اگر تجاوز روسیه به اوکراین با شکست مواجه نشود، جنگ برای حامیان ما بسیار پرهزینه‌تر خواهد بود و آنها این هزینه را نه فقط از لحاظ مالی بلکه با از دست دادن جان مردم، استقلال و آزادی خود پرداخت خواهند کرد.

 

رئیس‌جمهور اوکراین در ادامه افزود: ما هر کاری انجام می‌دهیم تا پیش از آغاز زمستان، سامانه‌های دفاع هوایی بیشتری را در اختیار داشته باشیم و برای تحقق این امر، منتظر اتخاذ تصمیمات خاصی از سوی شرکای خود هستیم.

 

وی تاکید کرد: مناطق اوکراین باید مراقب حفاظت از تأسیسات حیاتی خود باشند و در اسرع وقت کار بازسازی این تاسیسات را انجام دهند.

 

کی‌یف پیشتر هشدار داده بود که مسکو حملات هوایی به زیرساخت‌های انرژی اوکراین را از سر می‌گیرد، حملاتی که سال گذشته میلیون‌ها نفر را در این کشور برای مدتی طولانی بدون گرمایش و آب باقی گذاشت.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------