ابرانسان: سفری علمی-تخیلی به دنیایی پر از امکانات هوش مصنوعی و فلسفه وجودی انسان



کتاب ابرانسان

 

کتاب "ابرانسان" یکی از آثار خیره‌کننده در ژانر علمی-تخیلی است که به دنیایی پر از پیشرفت‌های تکنولوژیک، مسائل علمی و فلسفی می‌پردازد. این کتاب نوشته‌ی نویسنده‌ی خلاق، علی دلشاد تهرانی است که داستان آن، از زاویه سوم شخص روایت می‌شود و در دو زمان حال و آینده اتفاق می‌افتد. در این داستان، ما شاهد عقب‌گرد‌هایی به گذشته و خاطرات شخصیت اول داستان یعنی روزبه هستیم.

 

در طول داستان، مسائل علمی مختلفی مانند فیزیک کوانتوم، علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی مطرح می‌شوند که نویسنده به طور ماهرانه‌ای، خواننده را به سفری نه چندان تخیلی در آینده می‌برد تا نگاهی اجمالی به آنچه ممکن است در آینده‌ای نزدیک برایمان رخ دهد، داشته باشیم.

 

علاوه بر این‌ها، می‌توان مسائل معنوی و فلسفی‌ای را در لایه‌های مختلف داستان یافت که به طور هوشمندانه‌ای در داستان جای داده شده‌اند. ابرانسان نه تنها داستانی علمی-تخیلی از آینده و پیشرفت تکنولوژی دنیا است، بلکه روایتگر فلسفه‌ی وجودی انسان و مسیری است که در حال پیمایش است تا به "ابرانسان" بدل شود.

 

شباهت رمان ابرانسان و هوش مصنوعی چت جی پی تی

یکی از جنبه‌های شگفت‌انگیز این کتاب، توانایی پیش‌بینی آینده نویسنده و خلاقیت او در به تصویر کشیدن جزییاتی است که می‌توان به جرات گفت این اثر را با دیگر کتاب‌های علمی-تخیلی هم‌ژانر خودش متفاوت می‌کند. این توانایی پیش‌بینی آینده، به خصوص در مورد خلق ابزاری مانند ChatGPT کاملاً قابل لمس است.

 

داستانی که علی دلشاد تهرانی، از خلق هوش مصنوعی به نام آلبرت مطرح کرده، بسیار شبیه به کارکرد ChatGPT است. این در حالی است که این اثر سه سال پیش از خلق این هوش مصنوعی، نوشته شده‌ است، یعنی زمانی که هیچ اثری از این گونه ابزارهای هوش مصنوعی وجود نداشته است. آلبرت، هوش مصنوعی‌ای است که توسط روزبه جوان، شخصیت اصلی داستان، طراحی و تولید شده و توسط الگوریتمی بسیار مشابه چت جی بی تی کار می‌کند.

 

در ادامه داستان، آلبرت به روزبه پیشنهاد سفر به آینده می‌دهد و با ساخت یک آزمایشگاه بسیار مجهز و مدرن، این کار را با هم انجام می‌دهند. جزئیاتی که در خلال سفر به آینده به تصویر کشیده شده‌اند، دور از ذهن نیست و با پیشرفت‌های هوش مصنوعی، می‌توان چنین مواردی را در آینده نه‌چندان دور، مشاهده کرد.

 

کتاب "ابرانسان" همچنین مانند کتاب قبلی نویسنده، کتاب "بازی با مرگ"، به شکل رازگونه‌ای در انتها به پایان می‌رسد که می‌تواند تا ساعت‌ها و حتی روزها، خواننده را به فکر فرو برد. انتهای داستان کاملاً غیر قابل پیش‌بینی است و اینکه در نهایت، اتفاقی که بین روزبه و آلبرت (هوش مصنوعی ساخته‌ی روزبه) رخ داده‌، باید توسط ذهن خود خواننده تحلیل شود. این عمق روانشناختی و فلسفی، کتاب "ابرانسان" را به یکی از کتاب‌هایی تبدیل می‌کند که خواننده‌هایی که به دنبال چالش‌های فکری و عمیق هستند را جذب نماید.

 

چرا باید کتاب ابرانسان نوشته علی دلشاد تهرانی را مطالعه کنیم؟

نویسنده در این اثر به موضوعاتی مانند فیزیک کوانتوم، علوم کامپیوتر و هوش مصنوعی پرداخته‌ است که این موضوعات در این روزها بسیار مورد توجه جامعه علمی هستند. این موضوعات به طور کامل و جذاب در داستان ادغام شده‌اند و می‌توانند خواننده را به تفکر و یادگیری در مورد این موضوعات دعوت کنند.

 

همچنین، نکته‌ی دیگری که این اثر را از دیگر کتاب‌های علمی-تخیلی متمایز می‌کند، این است که نویسنده در میان این داستان علمی-تخیلی، مسائل معنوی و فلسفی را نیز به طرز بی‌نظیری بیان می‌دارد. این مسائل به طور پنهانی در لایه‌های مختلف داستان جا داده شده‌اند و خواننده را به تفکر در مورد وجود انسان و مسیری که در حال پیمایش است تا به ابرانسان یا سوپرهیومن بدل شود، ترغیب می‌کنند.

 

کتاب "ابرانسان" به خوانندگانی که به دنبال داستان‌های علمی-تخیلی با زمینه‌های علمی و فلسفی هستند، پیشنهاد می‌شود. این اثر در کنار تصویرسازی‌های جذاب از آینده‌ای ممکن، مسائل معنوی و فلسفی را نیز به خوبی در داستان جای داده است.

 

کتاب "ابرانسان" در بخش‌هایی از داستان به توضیح عملکرد آلبرت می‌پردازد و نشان می‌دهد که چگونه این هوش مصنوعی قادر است به روزبه کمک کند تا مشکلات پیچیده‌ای را حل کند. همچنین، در این کتاب، روابط بین انسان و هوش مصنوعی و نحوه‌ی تأثیر آن‌ها بر یکدیگر به طور جذاب و دیدنی بیان شده است.

 

در ادامه‌ی داستان، روزبه به همراه آلبرت به جستجوی راهی برای پیش‌برد پژوهش‌های خود در زمینه‌ی فیزیک کوانتوم و هوش مصنوعی می‌پردازند و در این راه، با موانع و چالش‌های بسیاری مواجه می‌شوند. این بخش‌ها به خواننده نشان می‌دهد که چقدر تلاش و پشتکار لازم است تا به دانش و فهمی عمیق در این حوزه‌ها دست یابند.

 

راه‌های دسترسی به کتاب رمان ابر انسان

کتاب ابر انسان نوشته علی دلشاد تهرانی که در سال 1400 توسط انتشارات دریا منتشر شد را می‌توانید به صورت نسخه چاپی یا الکترونیکی و همچنین، نسخه صوتی خریداری نمایید.

 

نسخه الکترونیک کتاب ابرانسان:

خرید نسخه الکترونیکی فارسی از کتابراه

خرید نسخه الکترونیکی انگلیسی از آمازون

  

نسخه صوتی کتاب ابرانسان:

خرید نسخه صوتی فارسی از طاقچه

خرید نسخه صوتی فارسی از نوار

خرید نسخه صوتی فارسی از فیدیبو

خرید نسخه صوتی فارسی از کتابراه

نسخه صوتی انگلیسی در کست باکس

  

نسخه چاپی کتاب ابرانسان:

خرید نسخه چاپی فارسی

 

درباره علی دلشاد تهرانی نویسنده کتاب ابرانسان

علی دلشاد تهرانی، متولد سال 1363 در تهران و فارغ التحصیل دانشگاه علامه طباطبایی در رشته آمار، مهندسی نرم‌افزار و برنامه نویسی، مدیریت اجرایی از سازمان مدیریت صنعتی است و هم‌اکنون مشغول تحصیل در رشته‌ نوروساینس (عصب شناسی) می‌باشد و در زمینه مدیریت استارتاپ‌ها، ایده‌پردازی و سرمایه‌گذاری نیز فعالیت دارد.

 

او یک کارآفرین، نویسنده، برنامه‌نویس و میزبان پادکست دارما است که در سال‌های اخیر چندین کتاب به زبان فارسی تالیف نموده است.

 

علی دلشاد تهرانی در مجموعه پادکست های مراقبه، خودیاری و خودسازی دارما که به زبان فارسی است، به بررسی مسائل مختلف از جمله کسب و کار، روانشناسی، فلسفه، اجتماعی و مدیتیشن می‌پردازد.

کتاب‌های علی دلشاد تهرانی که تاکنون منتشر شده‌اند:

 

- رمان بازی با مرگ (ژانر علمی-تخیلی)

 - کتاب مدار شمالگان (سفرنامه)

 - رمان راز یگانگی (کتابی تخیلی در ژانر رئالیسم-جادویی)

 - رمان ابرانسان (ژانر علمی-تخیلی)

 

کلام آخر...

به‌طور خلاصه، کتاب "ابرانسان" یک اثر علمی-تخیلی موفق و جذاب است که می‌تواند ذهن خواننده را به سوی فرازهای جدیدی از دانش و فهم برساند. با خواندن این کتاب، شما نه تنها به دید جدیدی در مورد تکنولوژی‌های آینده دست پیدا خواهید کرد، بلکه به جایگاه مباحث معنوی و فلسفی در رابطه با وجود انسان و جایگاه هوش مصنوعی در آینده نیز پی خواهید برد. این کتاب توانسته با ترکیبی منحصر به فرد از دانش علمی و داستان‌های تخیلی، خوانندگان را به دنیایی هیجان‌انگیز و چالش‌برانگیز ببرد و نگاهی عمیق به مسائلی که در آینده ممکن است با آن‌ها مواجه شویم، بیاندازد.

 

کتاب "ابرانسان" می‌تواند برای افرادی که به دنبال یک اثر هیجان‌انگیز و تفکری هستند، گزینه‌ای مناسب باشد. با خواندن این کتاب، شما نه تنها آگاهی‌های علمی و فناوری به‌دست می‌آورید، بلکه این امکان را خواهید یافت که در مورد مسائل فلسفی و معنوی مرتبط با آینده انسان و جهان تأمل کنید.

 

با توجه به محتوای کتاب و ارزش‌های علمی، فناوری و فلسفی‌اش، می‌توان این اثر را به عنوان یک منبع کاربردی و جذاب برای موتورهای جستجو و انتشار در سایت‌های معرفی کتاب دانست. از این‌رو، توصیه می‌کنیم که از این کتاب برای افزایش آگاهی‌های خود در این حوزه‌ها بهره‌برداری کنید و به دیگران نیز معرفی نمایید.

 

در نهایت، اگر به دنبال کتابی هستید که با خواندن آن بتوانید به دیدگاه‌های جدیدی در مورد تکنولوژی‌های آینده، هوش مصنوعی و مسائل فلسفی و معنوی مرتبط با آینده انسان دست پیدا کنید، کتاب "ابرانسان" اثر علی دلشاد تهرانی را به شما توصیه می‌کنیم.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------

      X  آموزش و مشاوره,آموزش علمی و کنکور

      Makan Inc.| All Rights Reserved - © 2013 - 2024