محاکمه کوین اسپیسی؛ دادستان بریتانیایی ستاره آمریکایی را «قلدر جنسی» توصیف کرد



کوین اسپیسی،اخبار فرهنگی،خبرهای فرهنگی
محاکمه کوین اسپیسی بازیگر سرشناس آمریکایی، از جمعه در لندن به اتهام «آزارهای جنسی» آغاز شد.

به گزارش انتخاب، یک دادستان بریتانیایی در آغاز محاکمه، این بازیگر برنده جایزه اسکار را یک «قلدر جنسی» توصیف کرد که مردان را آزار می‌دهد و با پذیرفته نشدن دست‌درازی‌های یک طرفه خود برانگیخته می‌شود.

 

کوین اسپیسی ۶۳ ساله، با دوازده اتهام جرایم جنسی مرتبط با چهار مرد در سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۳ محاکمه می‌شود که در آن هنگام بیست تا سی ساله بودند. وکیل این بازیگر آمریکایی او را بیگناه خواند و گفت: «تمامی این ادعاها دروغ است.»

 

کریستین اگنیو، وکیل دادستانی در توضیحات ابتدایی خود به هئیت منصفه گفت که اسپیسی «بی‌رحم» تنها یک بازیگر مشهور نیست که صاحب جوایز متعددی شده است، بلکه «مردی است که مردان دیگر را آزار می‌دهد.»

 

اگنیو در توصیف اسپیسی گفت: «مردی که به مرزها یا فضاهای شخصی احترام نمی‌گذارد، مردی که به نظر می‌رسد از ایجاد احساس ناتوانی و ناراحتی در دیگران لذت می‌برد - یک قلدر جنسی.»

 

کوین اسپیسی که تحت نام کامل خود کوین اسپیسی فاولر محاکمه می‌شود، با کت و شلوار خاکستری، کراوات طلایی و عینک در جلسه دادگاه حاضر شد.

 

اتهامات این بازیگر شامل موارد مکرر آزار جنسی و رفتارهای ناشایست جنسی است. او همچنین متهم به جرم بزرگ‌تری است که باعث می شود فرد بدون رضایت به رابطه جنسی تن دهد و حداکثر مجازات آن حبس ابد است.

 

پاتریک گیبس، وکیل کوین اسپیسی گفت: «هر یک از اتهامات مربوط به رفتار جنسی بدون رضایت، به طور کامل رد می شود. آقای اسپیسی همانطور که گفته بود به بریتانیا بازگشته است تا به آنها پاسخ دهد، و در زمان مناسب بگوید که واقعاً چه اتفاقی افتاده است تا به همه شایعات و حدس‌ها خاتمه دهد.»

 

وکیل دادستانی در جلسه نخست به تشریح موارد مختلفی از آزارهای جنسی و رفتارهای ناشایست جنسی توسط کوین اسپیسی پرداخت.

 

وکیل دادستانی گفت که کوین اسپیسی هنگام آزار جنسی قربانیان، وقتی با پاسخ منفی یا اعتراض آنها مواجه می‌شد، رفتاری خشن و پرخاش‌جویانه داشت و بیشتر برانگیخته می‌شد.

 

اتهامات علیه کوین اسپیسی که برنده دو جایزه اسکار برای فیلم‌های «زیبایی آمریکایی» و «مظنونین معمولی» است به دوره‌ای مربوط می‌شود که او بیشتر ساکن لندن بود و در تأتر «اولد ویک» کار می‌کرد.

 

وکیل دادستانی با اشاره به توضیحات کوین اسپیسی به پلیس که گفته بود خاطره‌ای از برخی از متهمان خود ندارد و ادعاهای آنها را رد کرده است، یادآور شد که این بازیگر درعین حال افزوده که «کاملاً ممکن و در واقع محتمل است» او به فردی که به خاطرش نمی‌آید، پیشنهادی داده باشد.

 

وکیل دادستانی گفت که هیئت منصفه باید تصمیم بگیرد که آیا متهمان کنندگان دروغ می‌گویند یا ادعاهایی برای منفعت مالی مطرح می کنند چون برخی از آنها از این بازیگر در دادگاه‌های مدنی نیز شکایت کرده‌اند.

 

او در ادامه افزود: «یا همان طور که دادستانی می‌گوید، آقای اسپیسی فاولر از قدرت و نفوذ جایگاه و شهرتش سواستفاده کرده است».

 

وکیل اسپیسی گفت که داستان قطعا دو طرف دارد و هیئت منصفه باید آنچه را که واقعاً اتفاق افتاده، و با رضایت بوده، و انگیزه متهمان از طرح شکایت خود را بررسی کنند.»

 

او در ادامه افزود: «شما برخی از حقایق را خواهید شنید، برخی از حقایق نیمه‌واقعی را خواهید شنید، و برخی اغراق‌های عمدی و دروغ‌های زیادی را نیز خواهید شنید.»

 

انتظار می‌رود که این دادگاه چهار هفته طول بکشد. علی‌رغم ادعاهای مختلف آزارهای جنسی علیه کوین اسپیسی، او هنوز در هیج دادگاهی محکوم نشده است.

 

محاکمه در لندن نقش مهمی در زندگی این بازیگر خواهد داشت. او در صورت محکومیت راهی زندان می‌شود، و اگر بیگناه باشد تا حد زیادی موقعیت خود را برای بازگشت به هالیوود تثبیت می‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------