معرفی رشته ورزشی جدید گلروبال



گلروبال,رشته ورزشی گلروبال,قوانین گلروبال

گلروبال

 

گلروبال رشته ورزشی جدیدی است که توسط یک ایرانی ابداع شد و به ثبت رسید. این رشته ورزشی هنوز برای بسیاری ناشناخته است. در این مقاله به معرفی گلروبال، شرایط و قوانین بازی و همچنین محوطه برگزاری آن پرداخته‌ایم.

رشته جدید ورزشی گلروبال

رشته ورزشی گلروبال رشته جدیدی در ورزش جهان است که توسط پروفسور پیشنماز عضو محترم سازمان تکنولوزی و اختراعات آمریکا،رئیس کمیسیون دانشمندان سازمان جهانی صنایع

(O.W.C.I) و ... به بنیانگذاری رسیده است.

 

این رشته ورزشی در سال 1382 توسط سازمان تربیت بدنی جمهوری اسلامی ایران به رسمیت شناخته شده و به تصویب رسید. برای مدت 2 سال فعالیت کسترده ای انجام شد و انجمن این رشته ورزشی با ابلاغ سازمان تربیت بدنی رسما تشکیل انجمن داد.

 

برنامه های زنده از سیمای جمهوری اسلامی ایران و همزمان تلویزیونهای انگلیس و آمریکا این رشته ورزشی را معرفی کردند همچنین روزنامه های معتبر داخلی ایران و خارجه این رشته ورزشی را معرفی کردند.

 

رشته ورزشی گلروبال به تصویب قانونی رسیده و مجاز به فعالیت رسمی می باشد. همچنین دارای مجوز تاسیس باشگاه و مجوز اخذ زمین از منابع ملی و اراضی کشور در جهت کاربری این رشته می باشد.

 

معرفی و قوانین بازی گلروبال

گلروبال,رشته ورزشی گلروبال,قوانین گلروبال

قوانین گلروبال

 

- وسيله‌ي بازي گلروبال، توپ بوده و به غير از پا، استفاده از دست نيز با مقررات خاص بلامانع است. همچنين مسابقات اين رشته به صورت تيمي برگزار مي‌شود.

 

- این رشته در کلیه رده های سنی و برای آقایان و بانوان و در زمین چمن و سالن مقرر شده است.

 

- در زمین چمن دو تیم نه نفره و در سالن دو تیم هفت نفره رقابت میکنند و میتوان طبق قوانین رشته , در زمان های معین با استفاده از دست و پا توپ را به یکدیگر پاس دهند.

 

- هدف (گل) شخصی است که در یک محدوده معین میتواند از اصابت توپ به خود جلوگیری کند و در صورت اصابت توپ به بدن فرد هدف , یک امتیاز (گل) به نفع تیم حریف مقابل منظور میگردد.

 

- تایم کلی ۸۰ دقیقه است که به چهار قسمت (ست) ۱۵ دقیقه ای با احتساب ۵ دقیقه استراحت در هر قسمت تقسیم میشود.

 

 

گردآوری: بخش ورزش بیتوته

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------