چرا ورزش نمی کنید؟!



 

 

چرا ورزش نمی کنید

 

امروزه یکی از دلایلی که ما را از تحرک و فعالیتهای بدنی دور می کند مشغولیت ها و پیچیدگی هایی است که  همگان با آن مواجه هستند و این مسئله باعث دوری ما از ورزش کردن می شود. اما چه دلایلی وجود دارد که ما از ورزش کردن دور باشیم. در اینجا عواملی را که می تواند تا حدود زیادی موثر باشد شرح می دهیم؛

 

۱) نداشتن فرصت کافی:

 

این دلیل رایج ترین بهانه ای است که از آن استفاده می شود. مثلا درگیری با کار، دیدن اقوام و دوستان، رسیدگی به امور منزل و... که می تواند از جمله کارهایی باشد که ما در طی شبانه روز با آن سر و کار داریم. حال باید به چه صورت عمل کنیم؟ اول اینکه زمان را طوری تنظیم کنید که به همه فعالیت ها برسید یعنی برای زمان خودتان برنامه ریزی کنید و سعی کنید طبق جدول زمانبندی جلو بروید. کار بعدی این است که در حین ورزش از تمام عضلات خود کار بکشید. لازم نیست چند ساعت را به ورزش کردن اختصاص بدهید، در همان مدت کوتاه هم می توانید نتیجه بهتری را حاصل کنید. اما به شرط آنکه خوب کارکنید. دوم اینکه محلی را برای ورزش انتخاب کنید که برای رفتن و آمدن دچار خستگی مضاعف نشوید.

 

۲) ورزش می کنید ولی نتیجه نمی گیرید:

 

مدتی است در حال ورزش کردن هستید و فکر می کنید که در همان نقطه آغاز ایستاده و تغییر در وزنتان پیدا نشده است. نگران نباشید و انگیزه خود را از دست ندهید و باز هم ادامه دهید. برای این کار می توانید از یک مربی متخصص کمک بگیرید تا با یک برنامه ریزی بهتر انگیزه از دست رفته خود را جبران کنید. به راستی هدفتان از ورزش کردن چیست؟ اگر از آن دسته افرادی هستید که دوست دارید از راه ورزش به وزن مورد علاقه تان برسید، عجله نکنید. باید کمی صبر و حوصله به خرج دهید و نگاهی هم به تغذیه خود بیندازید، اگر هم موقع تماشای تلویزیون عادت دارید تنقلاتی مصرف کنید که از حجم بالای کالری برخوردار هستند، نباید انتظاری از ورزش داشته باشید که تغییراتی را در شما حاصل کند. مسلما در عرض چند هفته نمی شود تمام چربی های انباشته شده را از بین برد. اگر حرکاتی که شما انجام می دهید پیوسته و آهسته باشد به اهدافتان خواهید رسید.

 

۳) در ورزش صدمه دیده اید:

 

اگر در انجام تمرینات ورزشی آسیب دیده اید، دلیلی بر آن نیست که ورزش را کلا کنار بگذارید. اما ناامید هم نشوید. حال باید چه کاری انجام داد؟ به جنبه های دیگر ورزش توجه کنید. اگر تا به حال وزنه های سنگین می زدید، از این به بعد سبکتر کار کنید و بیشتر مراقب خود باشید.

 

سعی تان بر این باشد که روی قسمت های مختلف بدنتان هم کار کنید. اگر در حین ورزش عضوی از بدنتان صدمه دید روی قسمت های دیگر خود کار کنید.

 

۴) کار زیادی در محل ورزش انجام نمی دهید و بیشتر وقت تلف می کنید:

 

این موضوع تا حدودی به برخوردهای اجتماعی شما در محل ورزش مربوط می شود. اگر بیشتر از ورزش، استراحت دارید و یا با افراد مشغول صحبت کردن می شوید، وقتش رسیده است که ببینید دلیل ورزش کردنتان چیست و برای این کار چه باید انجام بدهید؛ سعی کنید تمرینات را در یک زمان مشخص شروع کرده و به اتمام برسانید و بعد از فعالیت یا در حین استراحت با دوستان خود صحبت نکنید. از فکر کردن به مشکلات روزمره جدا خودداری کنید و فقط بر روی تمرینات تمرکز کنید.

 

۵) محیطی که می روید برایتان جالب نیست:

 

اگر مدت هاست که به یک باشگاه ورزشی می روید و فکرمی کنید که این باشگاه شما را از ورزش زده کرده یا پیشرفتی در رشته ورزشی خود نمی بینید، اکنون وقت خوبی است که محل ورزش خود را عوض کنید. برای این کار در باشگاهی جدید عضو شده و تمرینات بعدی را در آن محیط دنبال کنید.

 

۶) مورد حمایت کسی نیستید:

 

از اینکه شما ساعاتی را در باشگاه سپری می کنید ممکن است برای خانواده ناراحت کننده باشد، به این دلیل که رسیدگی به امور منزل و افراد خانواده خیلی کم باشد و وقت کمتری برایشان داشته باشید و یا دوستانتان از اینکه در کنار آنها نیستید از شما جدا شوند. طوری رفتار کنید که احساس نکنند دیگر تمایلی به ادامه دوستی ندارید از آنها بخواهید شما را یاری کنند و کنارتان باشند.

 

۷) از ادامه ورزش منصرف شده اید:

 

اگر این احساس در شما پدید آمده که ورزش کردن تکراری شده و انگیزه ای برای استمرار آن ندارید، خود را به خاطر این موضوع ناراحت و نگران نکنید. حال برای رفع این مشکل چه باید کرد، بهتر است برای این کار به خود استراحت کافی بدهید و به هدفتان فکر کنید. با این کار انگیزه ای را که از دست داده اید دوباره به دست خواهید آورد. این بار از تمرینات جدیدتری که به روز هستند استفاده کنید، بعد از حاصل شدن نتیجه دلخواه برای خود وسیله ای را بخرید که خیلی دوستش دارید. دلایل زیادی که برای شما پیش می آید و باعث می شود که دیگر ورزش نکنید نباید شما را نگران و ناراحت کند، چراکه این موضوع ممکن است برای همه به وجود بیاید. فقط باید فکر کرد که چه چیزی باعث کناره گیری شما از ورزش می شود و در آن موقع است که باید به دنبال راه حل درست باشید تا انگیزه از دست رفته خود را باز گردانید. کلام آخر این است که ورزش و فعالیت بدنی جزء جدا نشدنی زندگی و وسیله ای برای تضمین سلامتی جسم و روان آدمی است. ورزش نکردن موجب توقف رشد و بروز افسردگی و از دست دادن نشاط و شادابی می شود.

منبع: resalat news.com

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------