۱۰ واقعیت درباره ورزش روزانه



تحقیق در مورد ورزش, تحقیق درباره ورزش, مطلب در مورد ورزش

مطلب در مورد ورزش

 

فواید ورزش روزانه

تا به حال به مزیت ها و فواید ورزش کردن به طور کلی فکر کرده‌اید؟ به نظر شما آیا راهکاری وجود دارد که ما در زندگی خود حس بهتری داشته باشیم، انرژی‌مان در طول روز بیشتر باشد، بدن سالم‌تر و سرحال‌تری داشته باشیم و حتی چند سال به عمر خود بیفزاییم؟ آری وجود دارد؛ ورزش منظم و پایدار همه این فواید را برای ما به وجود می‌آورد.

مطالب در مورد ورزش

مزیت های سلامتی ورزش منظم و فعالیت بدنی برای جسم و روح اصلا قابل چشم پوشی نیست. همه اشخاص چشم پوشی از سن، جنس یا توانایی بدنی از ورزش منفعت می‌برند. بنابراین چنانچه خودتان را دوست دارید، ورزش و فواید ورزش کردن فراموش نکنید!

 

فواید ورزش کردن

همه می دانند فواید انجام ورزش روزانه به صورت مستقیم بر کیفیت زندگی‌شان و حال روحی و جسمی‌شان اثر مثبتی دارد. اکنون چند مورد از فواید فوق العاده ورزش را نام می‌بریم.

 

ورزش وزن را متعادل می‌کند

ورزش می‌تواند وزن شما را مناسب نگه دارد یا چنانچه اضافه وزن دارید، به کاهش وزن شما کمک می‌کند. فواید ورزش کردن برای کنترل وزن، تنها اینها نیست. در صورتی که شما دچار کمبود وزن نیز باشید ورزش به شما کمک خواهد کرد تا به وزن ایده‌آل‌تان برسید و به اندازه کافی وزن بگیرید. ورزش برای مدیریت وزن یک کلید موثر و مفید است.

 

ورزش منظم در باشگاه عالی است، ولی در صورتی که نمی‌توانید در باشگاه ورزش کنید، ورزش در منزل شروع کنید. چنانچه اگر وقتی برای ورزش منظم در خانه نیز ندارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما به فعالیت‌های روزمره خود اضافه کنید. هر مقدار فعالیت بهتر از هیچ است. برای استفاده از مزایا و فواید ورزش کردن، در طول روز فعال‌تر باشید؛ به طور مثال به جای آسانسور از پله‌ها استفاده کنید یا قدری بیشتر در روز راه بروید.

 

تحقیق در مورد ورزش, تحقیق درباره ورزش,فواید ورزش روزانه

فواید ورزش روزانه

 

ورزش راهکاری برای سم‌زدایی

هنگامی که حرف از سم‌زدایی بدن با استفاده از داروهایی خاص می‌شود برخی از افراد امکان دارد راهکاری فوری را ترجیح بدهند. خب، سوای این که چقدر امکان دارد موثر باشند ولی داروها همیشه عوارض جانبی به همراه دارند. ورزش کردن منظم راهکاری بدون عوارض جانبی برای سم زدایی بدن است.

 

عرقی که هنگام ورزش از بدن شما ترشح می‌شود نه فقط دمای بدن‌تان را کنترل می‌کند بلکه راهی برای زدودن سموم از بدن‌تان است. به همین علت توصیه می‌شود بلافاصله پس از ورزش کردن حمام کنید تا همه مواد سمی که روی پوست بدن‌تان مانده است را بشویید و از بین ببرید.

 

تحرک، استرس را برطرف می کند

همان قدر که فکر و خیال ورزش کردن امکان دارد سبب به وجود آمدن استرس در شما شود، وقتی کار تمریناتتان را آغاز کردید، در همه ی جنبه های زندگی با استرس خیلی کمتری روبرو خواهید شد.

 

سدریک بریانت روانشناس ورزشی معتقد است، "ورزش واکنش تمدد اعصاب در بدن ایجاد خواهد کرد و به نوعی حواس افراد را از آشفتگی ها و فشارهای روحی روانی به طرز مثبتی پرت میکند." وی همین طور می گوید ورزش خلق و خو را بهتر کرده و از پیدایش افسردگی پیشگیری می کند.

 

شما فقط فردی نیستید که می تواند از خوشبختی و نبود استرس در زندگی لذت ببرد. هرچه استرستان کمتر باشد، تند مزاجی و زود رنجیتان هم کمتر خواهد شد و این موضوع سبب تقویت رابطه تان با همسر، فرزندان و دوستانتان خواهد شد.

 

ورزش جریان گردش خون را بهتر می‌کند

ورزش کردن یکی از راه‌های اطمینان کردن از توزیع اکسیژن و اکسیژن رسانی کافی از راه جریان خون به مغز است. همچنین تنش عضلانی می‌تواند باعث استرس شود و چون سخت کار می‌کنید، ورزش مانند یک راه حل سرگرم کننده برای شل کردن عضلات و در عین حال حل مشکل استرس به شیوه ای مفید کمک می‌کنند.

 

ورزش برای تقویت انرژی خوب است

افراد خیلی زیادی هستند که فکر می‌کنند ورزش صبحگاهی آن‌ها را خسته و ضعیف می‌کند در نتیجه انرژی کافی برای خوب انجام دادن کارها در بقیه روز نخواهند داشت. اما، هنگامی که بیش از اندازه لازم ورزش نکنید این موضوع حقیقت ندارد و حتی تاثیر آن برعکس خواهد بود زیرا ورزش در اصل منبع تقویت انرژی است.

 

تحقیق در مورد ورزش, تحقیق درباره ورزش, درمورد ورزش

تحقیق درباره ی ورزش

 

ورزش به ایجاد رابطه ها کمک می کند

به طور حتم ورزش کردن به همراه فرد دیگر، همسر، خواهر یا برادر، یا یک دوست، در تقویت رابطه تان با او خیلی نتیجه بخش خواهد بود. به جز این متخصصین اعتقاد دارند که ورزش چنانچه به صورت جمعی یا دونفره انجام شود، لذت بخش تر می شود.

 

به همین علت برنامه ای بریزید که هر شب پس از شام با همسرتان به پیاده روی بروید. با خواهر یا برادرتان یا دوستتان نیز برنامه ی تنیس بگذارید یا با هم به باشگاه ایروبیک بروید.

 

افرادی که برای ورزش کردن خود یک همراه دارند، نسبت به افرادی که به تنهایی ورزش می کنند، در ادامه ی تمرینات خود پایدارتر هستند و بیشتر به اهدافشان دست پیدا می کنند.

 

ورزش برای تمرکز کردن خوب است

زمانی که حس می‌کنید نمی‌توانید حتی روی مسائل کوچک تمرکز کنید احتمالا زمان آن رسیده است که به باشگاه بروید یا قدری از صبح را به دوچرخه سواری بپردازید، هر کدام که خودتان ترجیح می‌دهید را انتخاب کنید.

 

این آن علت است که ورزش یک عامل خوب برای پرت کردن حواس است در نتیجه هر وقت به تمرکز احتیاج داشته باشید، توانایی این کار را خواهید داشت. در ضمن، تمرکز رابطه‌ی مستقیمی با وضعیت و شرایط مغز دارد. این تنها بدن نیست که امکان دارد از خستگی رنج ببرد، مغز نیز همین وضعیت را دارد. میزان اکسیژنی که مغز شما دریافت می‌کند هم بر تمرکزتان اثر می‌گذارد زیرا مغز برای عملکرد بهینه به اکسیژن احتیاج دارد.

 

تحقیق در مورد ورزش, تحقیق درباره ورزش,تحقیق ورزش

درمورد ورزش

 

ورزش روزانه برای تقویت استخوان‌ها و مفاصل موثر است

آهسته دویدن و دوچرخه سواری فایده‌ایی برای سلامت استخوان‌ها و مفاصل هم به همراه دارند. خیلی از بررسی های انجام شده ثابت کرده‌اند که تکرار حرکات در طول آهسته دویدن یا دوچرخه سواری تمرین خوبی برای تقویت استخوان‌ها، مفاصل و همین طور عضلات محسوب می شود. پس برخی از ناراحتی‌ها مثل پوکی استخوان را می‌توان در مراحل اولیه کنترل کرد.

 

ورزش اعتماد به نفس را تقویت می‌کند

بدنسازی برای بهبود سطح اعتماد به نفس هم موثر است. هر چقدر هم که بگویید همه چیز که شکل و تناسب بدن نیست ولی تناسب اندام و وزن ایده‌آل در حقیقت و عملا خیلی دارای اهمیت هستند چرا که می‌توانند اعتماد به نفس آدم‌ها را افزایش بدهند.

 

فواید ورزش برای پوست

ورزش و فعالیت بدنی در مقدار متوسط ​​گردش خون را تحریک می‌کند جریان خون سبب تغذیه پوست، مو و ناخن ها شده و سلامتی آنها را تضمین می کند. پس اکسیژن و مواد مغذی را برای تغذیه سلول های پوست تأمین می‌کند. همین طور افزایش تعریق همزمان با ورزش به بدن اجازه می‌دهد مواد زائد را از راه سطح پوست دفع کند پس سبب شادابی و طراوت پوست شما خواهد شد. 

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------