ورزش به غیر از کاهش وزن چه فوایدی دارد



کاهش وزن, فواید ورزش به غیر از کاهش وزن, فواید ورزش

فواید ورزش به غیر از کاهش وزن

 

 آشنایی با فواید ورزش کردن

خیلی از افراد فکر می‌کنند که ورزش کردن تنها برای کاهش وزن است و در صورتی که چنین نیست . ورزش فواید زیادی دارد و انجام ندادن آن می‌تواند به بدن صدمه بزند.

فواید ورزش 

خواب

ورزش سبب مي شود خواب راحتي داشته باشيد. زمان خواب شما را زیادتر مي كند و بدن مي تواند استراحت کامل كند و دوباره خود را نظم دهد. در اين حالت حتي سوخت و ساز بدن هم منظم مي شود.

 

اضطراب

پژوهش ها به ما نشان داده ورزش به كاهش هر نوع اضطراب در مرد و زن كمك زیادی مي كند. بهترين حالت براي سود بردن كامل از مزاياي ورزش زمانی است كه ورزش به طور هوازي(دويدن، شنا کردن، دوچرخه سواري)انجام شود و به مدت دست اقل ۱۰ هفته امتداد پيدا مي كند.

 

کاهش وزن, فواید ورزش به غیر از کاهش وزن, فواید ورزش

فواید ورزش

 

کمتر کردن خطر بیماری‌های قلبی

خیلی جالب است که بدانید برای بیمارانی که قبلا سکته‌ی قلبی را تجربه کرده‌اند، ورزش و تحرک فیزیکی حتی از درمان دارویی هم مفیدتر بود. بنابراین هر چه زودتر با پزشک‌تان صحبت کنید تا با کمک هم یک برنامه‌ی ورزشی مناسب را تنظیم کنید.

 

پرانرژی

وقتی حسابی خسته‌اید، احتمالا آخرین کاری که دل‌تان می‌خواهد انجام بدهید ورزش کردن است. اما با توجه به پژوهش ها، ورزش دقیقا همان کاری است که باید انجام بدهید! این تحقیقات نشان داده که ورزش‌های سبک (در حد قدم زدن) سبب می‌شوند حس خستگی‌تان کمتر شود و ۲۰ درصد هم سرحال‌تر و پرانرژی‌تر شوید.

 

جالب اینجاست اشخاصی که ورزش‌های سبک انجام می‌دهند نسبت به اشخاصی که زیاد و شدید ورزش می‌کنند پرانرژی تر هستند و این یک خبر عالی برای کسانی است که حال و حوصله یا وقت کافی برای ورزش را ندارند. هر دو گروه افزایش انرژی را بعد از یک دوره‌ی ۶ هفته‌ای گزارش کردند.

 

کاهش وزن, فواید ورزش به غیر از کاهش وزن, فواید ورزش

مزایای ورزش کردن

 

مزایای ورزش کردن شدید

راهی برای کاهش مشکلات و ناراحتی‌های استخوانی است

بدنسازی فواید بسیار دیگری برای سلامتی شما به همراه دارد و تنها به داشتن بدنی خوش فرم خلاصه نمی‌شود بلکه شامل تمرین دادن استخوان‌ها، عضلات، و مفاصل هم می‌شود. به عبارت دیگر، بدنسازی می‌تواند خطر مشکلات و ناراحتی‌های استخوانی را کاهش دهد و به بهتر شدن حالت و وضعیت بدنی کمک کند.

 

اعتماد به نفس را تقویت می‌کند

بدنسازی برای بهبود سطح اعتماد به نفس نیز موثر است. هر چقدر هم که بگویید همه چیز که شکل و تناسب بدن نیست ولی تناسب اندام و وزن ایده‌آل به واقع و عملا بسیار  مهم هستند چرا که می‌توانند اعتماد به نفس آدم‌ها را زیاد کنند.

 

ورزش کردن نوعی تمرین خودسازی است

یکی از چیزهای مهم درباره‌ی انجام تمرینات ورزشی جدی و شدید مثل بدنسازی و یوگا این است که باید ابتدا به سطحی از تربیت نفس رسیده باشید؛‌ چیزی که بدون آن هر تلاشی بکنید بی اثر خواهد بود.

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------