ورزش، خواب عمیق را افزایش می دهد



 

 

ورزش، خواب عمیق را افزایش می دهد

 

در سال ۱۹۶۶ دكتر فرد بالكند، اولین كسی بود كه از نظر علمی نشان داد تمرین بدنی سنگین، خواب عمیق را بیشتر می كند.

 

دكتر كالین شاپیرو از آفریقای جنوبی و آر. بی زلوتی از دانشگاه مانی توبا در كانادا در بررسی های مستقل خود نشان دادند میزان خواب عمیقی كه فرد می كند، متناسب با انرژی صرف شده در طول روز است روزانه هر چه بیشتر تمرین كنید، خواب عمیق تری خواهید كرد. افرادی كه فارغ از افسردگی و مسائل روحی هستند، خواب عمیق تری دارند.

 

به عبارت دیگر، ۸۵ درصد افرادی كه آشفتگی روحی دارند، بر اساس بررسی دكتر آنتونی كالس از استادان روانپزشكی در دانشگاه پنسیلوانیا دچار بی خوابی مزمن هستند. ارتباط بین خواب عمیق و مسائل روحی آشكار نیست. در هر حال درمان شناسی خواب برای تسكین مسائل فكری در كلینیك های اروپایی مورد استفاده قرار گرفته است. اگر یك فرد افسرده را تمام شب بیدار نگاه دارند كه برای خوابیدن عمیق در روز بعد به حد كافی خسته شود، در حالت بهتری بیدار خواهد شد.

 

پایین آوردن سطوح نمك در مغز ممكن است خلق و خو را بهبود بخشد. پزشكی به نام دكتر رابرت راون برای درمان زنانی كه درست پیش از دوره قاعدگی افسرده می شوند، ورزش و داروی مدر را با موفقیت به كار گرفته است. افسردگی و فشار عصبی پیش از قاعدگی ممكن است ناشی از نگهداری نمك باشد، كه علت آن سطوح هورمون بالاست.

منبع:سلامت نیوز

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------