زندگی نامه مایکل شوماخر



شوماخر, مایکل شوماخر, شوماخر کیست

عکس مایکل شوماخر

 

زندگینامه مایکل شوماخر

میکائیل شوماخر (متولد ۳ ژانویه ۱۹۶۹)، رانندهٔ بازنشسته مسابقه های فرمول یک اهلکشور آلمان است. وی در تیمهای جردن گرند پریکس، بِنِتون، فراری و مرسدس عضویت داشته است؛ وی بیش تر دوران ورزشی خود را در تیم فراری سپری کرد و با تیم مرسدس به رقابت های فرمول یک بازگشت. او اغلب به عنوان یکی از بهترین و بزرگترین راننده های فرمول یک و تاریخ ورزش شناخته می شود.

چکیده ای از بیوگرافی شوماخر

نام کامل: مایکل شوماخر( میکائیل شوماخر)

تاریخ تولد: ۳ ژانویهٔ ۱۹۶۹

محل تولد: هورت، آلمان غربی

ملیت: آلمان

سالهای فعالیت: ۱۹۹۱ تا ۲۰۰۶

تیم ها: جردن، بنتون، فراری

 

بیوگرافی شوماخر

مایکل شوماخر راننده سابق فرمول یک و قهرمان 7 فصل جهان است. وی سوم ژانویه 1969در شهر هورت آلمان متولد شد. وقتی که مایکل چهار ساله بود پدرش یک اتومبیل پدالی برای وی خرید و در همان سن مایکل در اولین تصادف اتومبیلی اش با تیر چراغ برخورد کرد.

 

دو سال بعد و در شش سالگی توانست در پیست کارت قهرمان شود و این قهرمانی سبب گردید یکی از طرفداران اتومبیل رانی وی را تحت حمایت مالی قرار دهد. وقتی که مایکل 18 ساله بود در رده کارتینگ قهرمان آلمان و اروپا گردید، بعد از آن تحصیل را رها کرد تا بعنوان  دستیار مکانیک مشغول بکار شود، شغلی که بلافاصله به راننده تمام وقت مسابقه، ارتقاء پیدا کرد.

 

در 1990 وی موفق گردید در رقابت های فرمول 3 آلمان به قهرمانی برسد. بعد از آن شرکت مرسدس وی را استخدام کرد تا خودروهای مسابقه ای را تست کند. سال بعد او به هر ترتیب که بود خود را وارد رقابت های فرمول یک کرد و با رتبه هفتم در دور تعيين خط گرند پری بلژیک، باعث تعجب همگان شد. پس از این موفقیت وی به تیم بنتون منتقل گردید که در آن جا نخستین قهرمانی گرندپری خویش را در بلژیک کسب کرد.

 

بر اساس دسته بندی F1( اف وان) ازجهت آماری مایکل شوماخر« بهترین ورزشکار در سراسر جهان بوده و هست.» او بین طرفداران اتومبیل رانی بسیار محبوب است و در یک نظرسنجی که در سطح جهانی برپا شد شوماخر لقب محبوب ترین راننده فرمول یک را از آن خویش کرد. وی نخستین ورزشکار میلیاردر جهان هم به حساب می آید؛ به طوریکه گفته می شود دستمزد وی در زمان فعالیت به 100 میلیون یورو در سال می رسید.

 

شوماخر, مایکل شوماخر, شوماخر کیست

شوماخر کیست

 

زندگی ورزشی شوماخر

میشائیل بیشتر وقت خود را صرف اتومبیل رانی میکرد ، ولی به مدرسه هم می رفت. میشائیل بعد از اتمام دوران مدرسه در گاراژی در نزدیکی محل سکونتش کار خود را شروع کرد. کار در گاراژ سبب گردید تا وی از عملکرد اتومبیل اطلاعات بیشتری کسب کند. او بعد از یک سال محل کار خود را تغيير داد و به گاراژ ویلی رفت. در این گاراژ ماشین های تندرو تعمیر می شدند. وی با کار در این محل دوره مکانیکی خود را کامل کرد.

 

ویلی وبر مدیر برنامه های میشائیل شوماخر است که همکاري آنها از فرمول ۳ آلمان آغاز شد. میشائیل و ویلی بدین گونه که می خوانید با هم اشنا شدند:ویلی به دنبال راننده ای می گشت تا او را جانشین یواخیم وینکل هوک بکند. او نکات مثبتی در وجود میشائیل دید و از وی خواست تا در فرمول ۳ شرکت کند و میشائیل گفت نمی توانم، چون پول آنرا ندارم؛ و ویلی به او گفت نگران نباش و فقط بران.

 

در سال ۱۹۸۹ میشائیل کار خود را رسما در فرمول ۳ آلمان شروع کرد. او دو حریف سرسخت داشت که بهمراه آنها به راه اندازی تیم جوانان مرسدس بنز دست زد.

 

بنتون( ۱۹۹۵–۱۹۹۱)

در سال ۱۹۹۱ شوماخر نخستین مسابقه فرمول یک خود را در پیست بلژیک و در تیم جوردن- فورد به انجام رساند. در آن سال جانشین برتراند گاشوت( وی بخاطر پاشیدن اسپری نوعی گاز اشک آور در صورت یک راننده تاکسی در لندن زندانی شده بود) شد.

 

و بعد از یک مسابقه به تیم بنتون- فورد منتقل گردید و در مجموع ۴ امتیاز در جدول رانندگان کسب کرد.

 

در سال ۱۹۹۲ قهرمان گرندپری بلژیک شد و در جدول کلی رانندگان در پایان فصل در رده چهارم قرار گرفت. سال ۱۹۹۴ سالی غم بار برای میشائیل بود. در این سال دو دوست و همکار خود را به نام های رولند راتزنبرگر و آیرتون سنا را در پیست انزو دینو فرراری ایمولا سن مارینو از دست داد؛ و همینطور در این سال حادثه ای برای کارل وندلینگر در موناکو رخ داد که سالی پر از اندوه را برای وی رقم زد.

 

سال های قهرمانی جهان( ۱۹۹۵–۱۹۹۴)

در سال ۱۹۹۴ نخستین قهرمانی جهان خود را با تیم بنتون رنو و فلاوی بریاتوره به دست آورد و در مسابقه پاياني دامون هیل نزدیکترین رقیبش را شکست داد و به این عنوان نائل شد.

 

در سال ۱۹۹۵ دومین عنوان قهرمانی جهان خود را با بنتون بدست‌آورد ! وی با همراهی هم تیمی اش جانی هربرت، بنتون را به نخستین عنوان سازندگان مسابقات قهرمانی نایل کرد.

 

فراری( ۲۰۰۶–۱۹۹۶)

در سال ۱۹۹۶ به فراری پیوست و در آن فصل به مقام سوم جهان رسید در سال ۱۹۹۷ به مقام دوم جهان دست یافت ولی پس از درگیری با ژاک ویلنوو قهرمان آن سال در مسابقه پاياني، از رده بندی خارج شد. در سال ۱۹۹۸ مقام قهرمانی را به میکا هاکینن در پیست سوزوکا واگذار کرد. در سال ۱۹۹۹ پس از شکستگی پا در گرندپری سیلوراستون در بریتانیا، در مالزی به پیست بازگشت و به فراری در کسب عنوان قهرمانی تیمی که از سال ۱۹۸۳ در حسرت آن بود کمک کرد.

 

در سال ۲۰۰۰ در یک رقابت بی نظیر و زیبا با میکا هاکینن فنلاندی توانست سومین مقام قهرمانی جهان خود را به دست آورد. در سال های ۲۰۰۱ و ۲۰۰۲ هم میشائیل شوماخر بزرگ قهرمانی خود را تکرار کرد و با رکورد خوان مانوئل فانجیو( در دهه ۵۰، ۵ بار قهرمان فرمول یک شده بود) برابری کرد. در سال ۲۰۰۳ توسط مونتویا تحت فشار قرار گرفت. پس از آغاز ضعیف در شروع فصل توانست به مسابقات برگردد و ششمین عنوان قهرمانی خود را کسب کند. در این سال شومی در حالیکه در سه مسابقه اول فصل نتیجه خوبی نگرفته بود در مسابقه چهارم در ایمولا در حالیکه مادرش را از دست داده بود به مقام قهرمانی رسید و آنرا به مادرش تقدیم کرد.

 

در سال ۲۰۰۴ در یک فصل با حاکمیت مطلق فراری از ۱۸ مسابقه سال در ۱۳ مسابقه به قهرمانی رسید و تنها در مسابقه موناکو از دور مسابقه حذف شد. در سال ۲۰۰۵ در رده سوم رانندگان قرار گرفت و عنوان خود را به فرناندو آلونسو از رنو واگذار کرد. تیم فراری هم به مقام سوم تیمی رسید. در سال ۲۰۰۶ در یک رقابت فشرده با آلونسو در حالیکه ۲۵ امتیاز عقب بود با تلاش فراوان این اختلاف را جبران کرد ولی با بدشانسی به علت از دست دادن موتور در سوزوکا و مشکل سوخت رسانی و پنچری در اینترلاگوس عنوان قهرمانی را برای بار دوم به آلونسو منتقل کرد.

 

در این سال پس از قهرمانی خاطره انگیز در پیسا مونتسا اعلام کرد که برای همیشه در پایان این فصل از دنیای فرمول یک خداحافظی می کند و در پایان افسانه شوماخر با یک نمایش بی نظیر در برزیل بکار خویش پایان داد. رانندگی شوماخر در برزیل نمایشی از شوماخر فصل ۲۰۰۰ بود. بی گمان هیچ کس سبقتهای زیبا و جانانه او در اینترلاگوس را در آخرین گراندپری عمرش فراموش نمی کند.

 

ازدواج شوماخر

مایکل شوماخر در اوت ۱۹۹۵ با کارینا( Corinna Betsch) ازدواج کرد( کارینا پیش از آن همسر هاینتز هارولد فرنتزن بود). اولین فرزند وی جینا- ماریا نام گرفت که در ۲۰ فوریه ۱۹۹۷ به دنیا آمد. فرزند دوم شوماخر یعنی مایک هم در ۲۲ مارس سال ۱۹۹۹ متولد شد.

 

تصاویر شوماخر

شوماخر, مایکل شوماخر, شوماخر کیست

مایکل شوماخر

 

شوماخر, مایکل شوماخر, شوماخر کیست

عکس مایکل شوماخر

 

شوماخر, مایکل شوماخر, شوماخر کیست

مایکل شوماخر قهرمان اتومبیل رانی

 

شوماخر, مایکل شوماخر, شوماخر کیست

شوماخر

 

گردآوری: بخش ورزشی بیتوته

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------