آخرین اخبار ورزشی

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

هاشمی نسب:خطر از بیخ گوش استقلال گذشت | حسینی: ۳۰۰ میلیون تومان را می‌دهم؛ فدای سر آن هوادار خانم!

مربی تیم فوتبال استقلال با بیان اینکه امیدوارم در همه بازی ها عدالت رعایت شود، گفت: در دقایق پایانی دیدار با شمس آذر…

بیوگرافی ماریو بودیمیر + سوابق فوتبالی ماریو بودیمیر



ماریو بودیمیر,بیوگرافی ماریو بودیمیر,سابقه فوتبالی ماریو بودیمیر

بیوگرافی ماریو بودیمیر

 

ماریو بودیمیر بازیکن فوتبال کرواسی است که اکنون در باشگاه پرسپولیس عضویت دارد. در ادامه بیوگرافی ماریو بودیمیر، سوابق و کارنامه‌ی فوتبالی بودیمیر و همچنین عملکرد ماریو بودیمیر در پرسپولیس را به همراه عکس‌های او دنبال کنید.

اطلاعات شخصی ماریو بودیمیر

نام: ماریو بودیمیر Mario Budimir/‎

ملیت: کرواسی

تاریخ تولد:12 فوریه 1896

حرفه: بازیکن فوتبال

قد: ۱۹۳  سانتی متر

وزن: ۸۳  کیلو گرم

 

اطلاعات باشگاهی ماریو بودیمیر

باشگاه: پرسپولیس

پست: مهاجم

شماره پیراهن در باشگاه: ۹

 

ماریو بودیمیر,بیوگرافی ماریو بودیمیر,سوابق فوتبالی ماریو بودیمیر

ماریو بودیمیر

 

ماریو بودیمیر (انگلیسی: Mario Budimir) بازیکن فوتبال متولد ۱۲ فوریه ۱۹۸۶ (۲۳ بهمن سال ۱۳۶۳) در سینی کرواسی است.

 

ماریو بودیمیر، مهاجم راست پا است و در گل زدن با سر نیز مهارت قابل توجهی دارد.

 

حضور ماریو بودیمیر، در تیم پرسپولیس

بودیمیر مهاجم سابق دیناموزاگرب، یکی از تیم‌های باسابقه اروپا با آمار نسبی متوسط در گلزنی، به تازگی به تیم فوتبال پرسپولیس پیوسته است. ماریو بودیمیر پس از ورود به پرسپولیس سطح بالای فوتبال خود را خیلی زود نمایان کرد.

 

پس از قرار گرفتن ماریو بودیمیر در ترکیب اصلی تیم پرسپولیس و انتقادات فراوان، بودیمیر در اولین بازی برای پرسپولیس در مقابل صنعت نفت، بودیمیر بازی خوبی را از خود در زمبن به اجرا گذاشت و نظر منتقدان را جلب کرد. پرسپولیس در این بازی با زوج خط حمله خود که ماریو بودیمیر و علی علیپور بودند صنعت نفت را شکست داد.

 

نمایش جذاب ماریو بودیمیر در این بازی، باعث شد هواداران پرسپولیس برای اولین بار ماریو بودیمیر را مورد تشویق همه جانبه قرار دهند و به آینده این بازیکن امیدوار باشند.

 

ماریو بودیمیر,علیرضا بیرانوند,عکس ماریو بودیمیر

ماریو بودیمیر در کنار علیرضا بیرانوند

 

سابقه فوتبالی ماریو بودیمیر

ورود ماریو بودیمیر به دنیای فوتبال با بازی

این فوتبالیست  در سال ۲۰۰۴ و در سن ۱۸ سالگی با تیم بزرگسالان هایدوک اشپیلت کرواسی به طور رسمی وارد دنیای بزرگسالان و فوتبال حرفه‌ای شد. البته تنها در ۲ دیدار برای این تیم به میدان رفت و بیشتر در تیم جوانان و امید این باشگاه بازی می‌کرد.

 

این بازیکن که با هایدوک قرارداد دوساله داشت در این مدت به سه تیم اوسکوک، موسور و سبنیک کرواسی پیوست و در ۴۶ بازی که برای این تیم‌ها به میدان رفت ۹ گل به ثمر رساند.

 

ماریو بودیمیر در تیم ارگوتیس

ماریو بودیمیر در سال ۲۰۰۷ با قراردادی ۵ ساله لژیونر شده به تیم "ارگوتیس" در سوپر لیگ یونان پیوست. او در این مدت در ۱۳۹ بازی برای این تیم ۲۴ گل به ثمر رساند.

 

بازی بودیمیر در آپوئل

بودیمیر در سال ۲۰۱۲ به آپوئل قبرس رفت (تیمی که قوچان نژاد اکنون در آن عضویت دارد) قراردادی دو ساله بست و در آن مدت در ۳۰ بازی ۴ گل به ثمر رساند.

 

ماریو بودیمیر در تیم پاناتینایکوس

بودیمیر در سال ۲۰۱۴ با قراردادی شش ماهه به تیم پاناتینایکوس یونان پیوست و در ۹ بازی که برای این تیم به میدان رفت یک گل به ثمر رساند.

 

بازگشت ماریو بودیمیر به لیگ قبرس

ماریو بودیمیر در ژانویه سال ۲۰۱۵ و نیم فصل دوم به لیگ قبرس برگشت و به دسته دوم و تیم "انوسیس نئون" رفت. مربی‌ای که این تیم را هدایت می‌کرد سرمربی ماریو در "ارگوتیس"  نیز بود.

 

درخشش بودیمیر در آن نیم فصل باعث شد تا با به ثمر رساندن ۷ گل در ۱۰ بازی این تیم را به عنوان قهرمانی در دسته دوم قبرس رسانده و مقدمات صعود انوسیس به دسته یک را فراهم کند. او فصل بعد هم در همان تیم توپ زد ولی در ۲۰ بازی تنها ۲ گل به ثمر رساند.

 

ماریو بودیمیر,بیوگرافی ماریو بودیمیر,بازیکن جدید پرسپولیس

سابقه فوتبالی ماریو بودیمیر

 

بازگشت بودیمیر با بازی در تیم رودس

ماریو بودیمیر پس از یک سال و نیم دوری در تابستان ۲۰۱۷ به تیم "رودس" کرواسی پیوست و البته بازگشتی درخشان داشت. او در ۲۱ بازی برای این تیم ۱۳ گل به ثمر رساند و در حالی که با سرمربی تیم به مشکل برخورد در فاصله ۳ بازی مانده به پایان لیگ در تاریخ ۳۰ آوریل ۲۰۱۸ و در هفته سی و دوم از رودس جدا شد.

 

بازی ماریو بودیمیر در تیم  دیناموزاگرب

ماریو بودیمیر در تاریخ ۳۰ آوریل ۲۰۱۸  به تیم "دیناموزاگرب" پیوست. در اولین بازی اش برای دینامو زاگرب یک گل زد و در دو دیدار باقیمانده تا آخر فصل هم برای تیمش به میدان رفت تا در نهایت جشن قهرمانی را در فصل قبل با دینامویی ها بگیرد.

 

ماریو در نیم فصل ۱۹-۲۰۱۸ لیگ کرواسی ۴۰۹ دقیقه برای دینامو زاگرب به میدان رفته و از مجموع ۱۸ بازی نیم فصل اول در ۸ بازی ۵ گل به ثمر رسانده. او در سه دیدار پایانی نیم فصل اول در لیست ۱۸ نفره دینامو حضور نداشت.

 

ماریو بودیمیر در لیگ قهرمانان اروپا

ماریو بودیمیر در فصل ۱۹-۲۰۱۸ لیگ قهرمانان اروپا همراه تیم دینامو زاگرب در ۶ بازی به مدت ۲۶۰ دقیقه به میدان رفت و موفق شد برابر آستانه قزاقستان و هاپوئل رژیم اشغالگر قدس دو گل بزند.

 

اما در نهایت تیمش در جدول سوم شده و به لیگ اروپا رفت که بودیمیر در یورولیگ تنها در دو بازی به مدت ۵ دقیقه فرصت بازی پیدا کرد. او پیش از این در تیم آپوئل هم در یورولیگ در ۹ دیدار بدون گل زده برای آن تیم قبرسی به میدان رفته و تجربه نسبتاً خوبی از بازی در سطح بین المللی برخوردار است.

 

ماریو بودیمیر,بیوگرافی ماریو بودیمیر,سابقه فوتبالی ماریو بودیمیر

ماریو بودیمیر درحال تمرین در باشگاه پرسپولیس

 

 

گردآوری: بخش ورزش بیتوته

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------